Pagina 2 van 2
Re: Welke throttle body (48 - 52) is geïnstalleerd op de wag
Geplaatst: 16 sep 2010, 15:41
door Christopher
Erwin schreef:Ik heb ook nog een Larini en K&N luchtfilter. Mischien dat het aan die configuratie ligt dat de throttle body de bottleneck vormde? Ik vond het verschil echt frappant.
Zal het je van't weekend kunnen mededelen. Mijne is wel een S2 met een stock filter en exhaust, dus ben benieuwd.
Hurricane filter is voor volgende maand

Re: Welke throttle body (48 - 52) is geïnstalleerd op de wag
Geplaatst: 20 sep 2010, 14:36
door Christopher
Heb van't weekend de 52mm throttle body geïnstalleerd.
Helaas geen echt verschil. Ik vermoed wel een heel klein beetje meer koppel bereik, maar niets om over naar huis te schrijven.
Wie weet wel meer verschil als ook de filter vervangen is door een Hurricane, maar dat zien we dan wel eens het zo ver is

Re: Welke throttle body (48 - 52) is geïnstalleerd op de wag
Geplaatst: 21 sep 2010, 15:21
door Erwin
Exploded schreef:
Idd ik heb het identiek ervaren.
Wel 1 nadeeltje, sinds ik die body heb, blijft mijn gas wat hangen als de auto warm staat en ik vertrek terug (bv na het tanken), als je dan de koppeling induwt, ijkt het alsof je nog wat gas geeft. Na een half kilometertje rijden is het wel weg. Enig idee Erwin?
Ja, ik heb een idee
Ik heb iets gelijkaardig gehad met mijn 111S.
Daar bleef bij warme motor het toerental hangen op 2000 en viel nadien de motor stil. Als ik de koppeling induwde bleef hij draaien. Als je de koppeling induwt, draait er geen enkele as van je versnellingsbak meer mee = minder belasting = hoger draaien.
Oplossing : de ELS schuif (bypass luchtregeling over je gasklep voor regeling stationair toerental) bleef hangen. De dikke slang eraf halen die op je throttle body zit, WD-40 inspuiten, wat laten inwerken en terug monteren. Klaar is kees (als het motortje niet stuk is

).
Laat maar weten of het lukte!