Ik denk dat ik het probleem gevonden heb, heb bijna geen koelvloeistof meer. En ik weet zeker dat wanneer ik de wagen gaan afhalen ben er genoeg in zat. Morgen koelvloeistof gaan kopen en zien hoelang het er in blijft en eventueel kijken waar ik een lek heb. Hoop dat het niet te erg is ...
Weet er iemand af dit speciale koelvleoistof moet zijn voor de Lotus ?
112 is echt wel veel te veel. Mijn Elise komt in file niet boven de 102 graden, want dan springen de ventilators op en zakt hij direct terug naar 97. Bij gewoon rijden meestal rond de 85-90 graden. Heb 2 weken geleden zelf een nieuwe radiator gestoken omdat de oude een klein lek had en zelfs dan ging hij niet boven de 102 graden in file.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
marky_mark_98 schreef:Ik denk dat ik het probleem gevonden heb, heb bijna geen koelvloeistof meer. En ik weet zeker dat wanneer ik de wagen gaan afhalen ben er genoeg in zat. Morgen koelvloeistof gaan kopen en zien hoelang het er in blijft en eventueel kijken waar ik een lek heb. Hoop dat het niet te erg is ...
Weet er iemand af dit speciale koelvleoistof moet zijn voor de Lotus ?
Marc.
Ik denkt dat je best bijvult met de koelvloeistof die er in zit. Dacht dat je niet zomaar alles mocht mengen. Maar zo goed ken ik dat ook niet.
Bij mij zit er de roze/rode koelvloeistof in (zat er in toen ik hem kocht bij de dealer dus zal wel goed zijn zeker)
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Ik denk dat ik het probleem gevonden heb, heb bijna geen koelvloeistof meer. En ik weet zeker dat wanneer ik de wagen gaan afhalen ben er genoeg in zat. Morgen koelvloeistof gaan kopen en zien hoelang het er in blijft en eventueel kijken waar ik een lek heb. Hoop dat het niet te erg is ...
Bijvullen en recht naar de garage rijden zodat je weet of er een extern (bv aan de waterpomp, of bij de aansluiting van de radiator) of intern (koppakking) lek is.
Je wil het risico niet lopen om met een kapotte koppakking te blijven rijden, immers schade kan behoorlijk oplopen als de motor volledig warm loopt ...
marky_mark_98 schreef:
Weet er iemand af dit speciale koelvleoistof moet zijn voor de Lotus ?
Marc.
Koelvloeistof met een additievenpakket op basis
van Organic Acid Technologie (OAT).
Die is in eerste instantie ontwikkeld voor langdurige bescherming tegen bevriezing en corrosie van lichtmetalen motoren (oa. aluminium) voor personenauto’s, maar is geschikt voor bescherming
van alle soorten motoren, waarin allerlei soorten metalen voorkomen.
De kleur is inderdaad zoals Peter aangaf meestal rood.
Ik heb bij mijn rover k s2 de thermostaat vervangen.
De standaard gaat open bij 88 graden.
Deze kan je vervangen voor een thermostaat die open gaat bij 82 graden.
Voorheen ging de temp vaak over de 100 na het vervangen is hij nog niet boven de 100 geweest.
Probleem gevonden en opgelost.
De thermostaat was stuk en men heeft een nieuwe geplaatst !
En er was ook lucht in de leiding.
Dit weekend de wagen gaan halen zaterdag en de temperatuur is constant tussen 88° en 90° gebleven.
We kunnen terug genieten van de wagen !