Aankoop RHD?
- Roland
- Auto: Lotus Esprit Turbo
Re: Aankoop RHD?
ABER, welke is de juiste kant voor het stuur? 

- Bzguy
- Naam: Hans
- Auto: Noble M12
Re: aankoop RHD
ik vind dat goedkoop voor een 111S ; niet te verwarren met een S he, een wereld van verschilexmud schreef:idd
de rode 111S op zijne site is me al opgevallen maar 15500€ is wat veel. Valt er in de UK wat te onderhandelen met die gasten?

"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
-
- Auto: nog geen
Als ik een RHD aanschaf zal het er eentje zijn uit Ghoy, daar krijg je ook 1 jaar garantie (natuurlijk goed bespreken wat die garantie inhoud) momenteel staat daar oa; een 111R uit 2005 en nog enkele andere interessante exemplaren;
Ik heb nu met de rover motor gereden, is er een werkelijk verschil tussen de rover en de toyota? niet enkel nnar prestatie en rijgevoel maar ook qua onderhoud, zwakke plekken?
Als ik de rode Elise aangeboden in de UK aan 15500 euro hier in België bij een particulier aantref zal ik een serrieus kandidaat zijn.
Maar als ik al de kosten die ik nog moet maken om de wagen hier in België op de baan te krijgen bij die 15500 euro tel, en dat zonder garantie, dan kom je al snel aan een hogere prijs.
Ikzelf geef aan garantie een waarde van 1500 euro.
de juiste kant van het stuur?????
aan de bestuurderskant misschien!!!
Ik heb nu met de rover motor gereden, is er een werkelijk verschil tussen de rover en de toyota? niet enkel nnar prestatie en rijgevoel maar ook qua onderhoud, zwakke plekken?
Als ik de rode Elise aangeboden in de UK aan 15500 euro hier in België bij een particulier aantref zal ik een serrieus kandidaat zijn.
Maar als ik al de kosten die ik nog moet maken om de wagen hier in België op de baan te krijgen bij die 15500 euro tel, en dat zonder garantie, dan kom je al snel aan een hogere prijs.
de juiste kant van het stuur?????
aan de bestuurderskant misschien!!!
- thiva
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
Ga hem dan zelf halenexmud schreef: Als ik de rode Elise aangeboden in de UK aan 15500 euro hier in België bij een particulier aantref zal ik een serrieus kandidaat zijn.

Welke extra kosten? 3 cent bij de douane en de eventuele kost van een check-up en ombouwen van de lichten bij een Lotus dealer. Ik blijf erbij. Zoek je een RHD, ga hem dan zelf halen in de UK. De winst die je hiermee maakt kan je eventueel ook achter de hand houden en beschouwen als geld dat eventueel kan dienen voor je "garantiegevalletjes".exmud schreef: Maar als ik al de kosten die ik nog moet maken om de wagen hier in België op de baan te krijgen bij die 15500 euro tel, en dat zonder garantie, dan kom je al snel aan een hogere prijs.
Ik zou hier in België alleen maar een RHD kopen als ik weet van wie hij komt, of bij een Lotus dealer die de wagen onderhouden heeft en kent. Dus niet bij iemand die niets anders doet dan heen en weer Engeland rijden om en masse wagens te kopen en verkopen.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Bzguy
ben zelf -in mijn zoektoch naar een S2- in Ghoy geweest : zeer vriendelijke en aimabele man, maar ik vind niet dat zijn aanbod echt mooie wagens zijn.
Zijn moeite kost jou 2000 EUR denk ik (zijn commissie).
Ik vrees dat jouw probleem je budget is : spaar gewoon wat langer en zoek dan op je gemak eentje, of haal er zelf eentje in UK.
Zijn moeite kost jou 2000 EUR denk ik (zijn commissie).
Ik vrees dat jouw probleem je budget is : spaar gewoon wat langer en zoek dan op je gemak eentje, of haal er zelf eentje in UK.
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
- Was
- Naam: Mathias
- Auto: Exige S II
Voor die 2000€ (winst die de dealer maakt) ga ik geen dag verlof nemen om naar englenad te gaan en ligge ronbazuinen voor die papieren etc, afspraak keuring, ... pfff
En dan nog de zever om een afspraak te maken om naar ginder de wagen te gaan bezichtigen met als risico dat em geen kl*te onderhouden is geweest en het een 'nul-operatie' geweest is, om dan teleurgesteld terug naar huis te gaan en terug te moeten gaan zoeken.
En dan 'als' alles eindelijk in orde is en je kan rondrijden/pronken met de schrik hebben dat er iets stuk gaat?
(Schoonbroer heeft er zelf ene gaan halen ginder, nu zit hij met een mysterie, telkens hij een bocht neemt de motor geen vermogen meer heeft = geen garantie, dus uit eigen zak)
Nee geef mij maar ene die van een dealer komt die wettelijk verplicht is een jaar garantie te geven.
Tenslotte kan je de wagen nog een extra keuring laten geven door vab indien je er niet veel van kent.
Heb bij mijn vorige elise toch geluk mee gehad (kabeltje stuk van dak en ruitmekaniek) alles in garantie en steeds mobiel gebleven!
Verkoper van Ghoy koopt enkel bij dealers, dus vrij betrouwbaar. (ken hem reeds al enkele jaren, reeds 3 lotussen daar gekocht gehad)
Hij gaat ze gewoon halen ginder, doet ze binnen bij zijn collega-garagist (zeer proper garage!!!) Die zet de lichten goed, controleerd paar zaken en dan gaat deze wagen naar de keuring. Kuisen etc, dat doet Hermes zelden! En als hij die polierd, staat em toch vol hologrammen
(lang leve mijn magazijn meguiars!)
Neem ook steeds contact via mail, fax of tel met de dealer die het laatste onderhoud aan de wagen heeft gedaan! = zeer intressant! (zo ben ik teweten gekomen dat er bij mij het onderste gedeelte van de clam was hersteld bij men elise)
Maar wie zen hoofd gebruikt weet wat hij koopt. Keurt hem op het gemakske, neemt desnoods iemand mee die er iets van kent (ik ben steeds vrijwillig kandidaat)
Je kan ook steeds naar Hermes (man uit ghoy) gaan en die kan samen met jou via de computer zien welke lotussen er te koop staan in engeland naargelang jou budget en dan bespreek je dat maar met hem.
En dan nog de zever om een afspraak te maken om naar ginder de wagen te gaan bezichtigen met als risico dat em geen kl*te onderhouden is geweest en het een 'nul-operatie' geweest is, om dan teleurgesteld terug naar huis te gaan en terug te moeten gaan zoeken.
En dan 'als' alles eindelijk in orde is en je kan rondrijden/pronken met de schrik hebben dat er iets stuk gaat?
(Schoonbroer heeft er zelf ene gaan halen ginder, nu zit hij met een mysterie, telkens hij een bocht neemt de motor geen vermogen meer heeft = geen garantie, dus uit eigen zak)
Nee geef mij maar ene die van een dealer komt die wettelijk verplicht is een jaar garantie te geven.
Tenslotte kan je de wagen nog een extra keuring laten geven door vab indien je er niet veel van kent.
Heb bij mijn vorige elise toch geluk mee gehad (kabeltje stuk van dak en ruitmekaniek) alles in garantie en steeds mobiel gebleven!
Verkoper van Ghoy koopt enkel bij dealers, dus vrij betrouwbaar. (ken hem reeds al enkele jaren, reeds 3 lotussen daar gekocht gehad)
Hij gaat ze gewoon halen ginder, doet ze binnen bij zijn collega-garagist (zeer proper garage!!!) Die zet de lichten goed, controleerd paar zaken en dan gaat deze wagen naar de keuring. Kuisen etc, dat doet Hermes zelden! En als hij die polierd, staat em toch vol hologrammen

Neem ook steeds contact via mail, fax of tel met de dealer die het laatste onderhoud aan de wagen heeft gedaan! = zeer intressant! (zo ben ik teweten gekomen dat er bij mij het onderste gedeelte van de clam was hersteld bij men elise)
Maar wie zen hoofd gebruikt weet wat hij koopt. Keurt hem op het gemakske, neemt desnoods iemand mee die er iets van kent (ik ben steeds vrijwillig kandidaat)
Je kan ook steeds naar Hermes (man uit ghoy) gaan en die kan samen met jou via de computer zien welke lotussen er te koop staan in engeland naargelang jou budget en dan bespreek je dat maar met hem.
-
Budget heeft hier niks mee te maken , mijn visie is dat als ik voor 15000 , 20000 euro het zelfde plezier kan hebben dan met een investering van 25000 of 30000 euro waarom dan meer uitgeven. M.a.w budget is niet aan de orde.
Het is inderdaad zo dat ik niet de tijd wil investeren om 1 of meerdere keren naar de UK te gaan.
Het zal maar al te dom zijn dat de heer uit Ghoy deze wagens gratis zou aanbieden in België.
Of werkt FKM gratis? niet dat ik daar slecht ontvangen ben , integendeel.
Bij mijn weten dient elke handel ervoor om centen in het laatje te brengen.
Iemand zin om morgen namiddag mee te gaan naar Ghoy, ik ben vandaag al naar de 111R gaan kijken en ik wil nog eens terug gaan voor testrit en nauwkeurige inspectie.
anders graag tips voor punten waarop ik kan letten.
interieur strak, als nieuw
velgen ongeschonden
onderkant zag er ongekrast uit
Het is zeer moeilijk de ophanging te controleren, iemand tips;
koude start was moeiteloos
Het is inderdaad zo dat ik niet de tijd wil investeren om 1 of meerdere keren naar de UK te gaan.
Het zal maar al te dom zijn dat de heer uit Ghoy deze wagens gratis zou aanbieden in België.
Of werkt FKM gratis? niet dat ik daar slecht ontvangen ben , integendeel.
Bij mijn weten dient elke handel ervoor om centen in het laatje te brengen.
Iemand zin om morgen namiddag mee te gaan naar Ghoy, ik ben vandaag al naar de 111R gaan kijken en ik wil nog eens terug gaan voor testrit en nauwkeurige inspectie.
anders graag tips voor punten waarop ik kan letten.
interieur strak, als nieuw
velgen ongeschonden
onderkant zag er ongekrast uit
Het is zeer moeilijk de ophanging te controleren, iemand tips;
koude start was moeiteloos
-
iemand een idee hoeveel fiskale PK een 111R heeft?
- Bzguy
idem als een gewone S : is 10 fiscale PK, dat zijn immers allemaal 1.8 Lexmud schreef:iemand een idee hoeveel fiskale PK een 111R heeft?
Fiscale PK slaat ENKEL op motorinhoud, niet op het vermogen.
192 PK, dat zal enkel doorwegen op je BIV
10 fiscale PK = 281,29 EUR wegentaks
Martin Luther King, Jr.
1963
Martin Luther King, Jr.
1963
-
txs voor de info,
Denken jullie dat ik voor gewoon onderhoud van de wagen bij FKM terecht kan? of doen ze daar moeilijk over?
Denken jullie dat ik voor gewoon onderhoud van de wagen bij FKM terecht kan? of doen ze daar moeilijk over?