Europese nummerplaat

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Re: Europese nummerplaat

Bericht door Herman »

@ 1-THOMAS.... Bron is de vandaag 24/02/2010 gekregen BFOV Classic newsletter... re:gepersonaliseerde platen alsmede alle andere reeds bestaande platen zullen "stelselmatig "moeten vervangen worden...de bestaande letter cyfer combinate mag "blijven "bestaan, maar er komt een 1 voor ... dus.:
100-TUS wordt 1-100TUS dat is wat er staat gedrukt ende geschreven. voor de ongelovigen.(met de voorbeelden) .en ook nog dat we zullen in de toekomst zowel een achterplaat en voorplaat van 52 cm lang .zulllen verplicht samen moeten kopen...hetgene nu al in frankrijk 18 euro kost...dus dat zal zeker weer méér en extra zijn in Belgie...

@molleke..

DMP-001 en DMP-002 worden dus 1-DMP001+ 1-DMP002
:lol: :lol: :lol:
Laatst gewijzigd door Herman op 24 feb 2010, 16:54, 2 keer totaal gewijzigd.
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

We moeten nu ook niet sentimenteel gaan doen,
't is niet de eerste keer dat ze wijzigt.
EU_Belgium_GI.jpg
Maar anderzijds lees ik hier: http://www.wegcode.be/actueel.php?nr=243
dat het NIET gaat om een verplichting.
Wellicht een spitsvondig verschil tussen een Europese aanbeveling en een verplichting ?
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Bericht door Herman »

@ elektrieker....Uw aangehaald bericht is reeds 7 maanden oud....en niet meer relevant... er is een lange aarzeltijd geweest in Belgie omdat madam "non" per-se het rode kleurtje voor de letters wilde behouden...hetgeen nu ergens vd baan is... en... de verplichting gelde voor het land (hier lidstaat-belgie bedoeld) vanwege Europa...en niet voor de gebruiker..

vanaf 1/7/2010 zouden nu de europese in voege komen in Belgie.

zolang het maar niet die aartslelijke kleuren zijn van die hollandse kentekenplaten :D
electroshock
Auto: nee, youngtimer Ridley

Bericht door electroshock »

Herman schreef:Uw aangehaald bericht is reeds 7 maanden oud....en niet meer relevant...
Inderdaad ja, zomer 2009. Maar er staat nog 'actueel' bij vermeld ...
Zelfs de "Nieuwe combinaties kentekenplaten" melding van 2008 met cijfers vooraan en letters achteraan staat vandaag nog steeds op de site onder de rubriek 'actueel' . :D
Herman schreef:zolang het maar niet die aartslelijke kleuren zijn van die hollandse kentekenplaten :D
Bij een Lotus in flashy kleuren zou dat nog kunnen passen.
Maar eigenlijk trekt dat nergens op, dat is waar.

Als het zover is, en als je ze zelf niet als persoonlijke garagedecoratie wil gebruiken, er zijn wel genoeg mensen die dan de oude platen willen hebben:
http://www.nummernschildmuseum.de/
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.

- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Naar aanleiding van Herman zijn bericht ben ik wat meer informatie gaan vragen bij de bevoegde instanties. Ik ben daar te weten gekomen dat het niet een "1." zal zijn maar een "9." dewelke ze voor de gepersonaliseerde nummerplaat combinatie zullen plaatsen.

Dus mijn 100.TUS wordt 9.100.TUS en daar ben ik niet blij om, dit samen met een pak andere mensen die een gepersonaliseerde nummerplaat hebben.

Daarom heb ik een website + petitie opgestart dewelke de komende dagen nog zal uitgebreid en aangepast zal worden.

We zijn het niet eens dat er vòòr onze (duur) betaalde combinatie plots een extra teken bijkomt, dewelke bij sommige nummerplaten de betekenis en waarde van de nummerplaat volledig teniet doen.

RS.333 wordt 9.RS.333 - 308.GTB wordt 9.308.GTB - LAM.666 wordt 9.LAM.666 - TOY.007 wordt 9.TOY.007 - 11.W.11 wordt 9.11.W.11
NR.001 wordt 9.NR.001

Heb je zelf een gepersonaliseerde nummerplaat of kan je een gepersonaliseerde nummerplaat wel smaken... teken dan de petitie voor het behoud van de gepersonaliseerde nummerplaten.

http://www.gepersonaliseerdenummerplaat.be of http://www.plaquepersonnalisee.be
Benny
Naam: Benny
Auto: Exige S

Bericht door Benny »

Frederik, heb de tekst op je site eens gaan lezen. Dus als ik het goed begrijp; als ik een gepersonaliseerde plaat aanvraag voor het in voegen gaan van de europese nummerplaat, dan kan ik die wel ongewijzigd behouden zolang ik de auto niet verkoop of de plaat niet op een andere auto inschrijf?
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Benny schreef:Frederik, heb de tekst op je site eens gaan lezen. Dus als ik het goed begrijp; als ik een gepersonaliseerde plaat aanvraag voor het in voegen gaan van de europese nummerplaat, dan kan ik die wel ongewijzigd behouden zolang ik de auto niet verkoop of de plaat niet op een andere auto inschrijf?
Principieel wel, al denk ik dat ze ons niet gaan 5-10 jaar met die wit-rode zullen laten rondrijden.

Ik vrees dat op termijn toch de platen zullen aangepast moeten worden met alle gevolgen vandien.

Toch blijf ik opperen voor het behoud van de nummerplaten. Morgen staat er een artikel in Het Laatste Nieuws met de Elan, vannacht vertrekt er een persmailing naar alle andere media.
Frederik
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Vandaag artikel in de krant, ze hebben mij en de Lotus nogtans gefotografeerd. Maar enkel de echte essentie is gebleven. :)
HLN-09-03-2010.jpg
HLN-09-03-2010.jpg (117.14 KiB) 2410 keer bekeken
Vanavond weer een afspraak met een redacteur :-)

ps. ook al ben je geen eigenaar van een gepersonaliseerde nummerplaat, maar als nummerplaat fetishist, liefhebber of je kan die best appreciëren ... dan mag je de petitie tekenen! Hoemeer handtekeningen hoe beter!

We staan ook "voor" het opentrekken van de combinaties tegen een lagere prijs, net zoals in Luxemburg, Engeland en de Verenigde Staten! Meer keuze, meer interesse (door de lagere prijs) en meer inkomsten voor de overheid.
Nu raapt de overheid elk jaar +-850.000€ door de registratie van gepersonaliseerde nummerplaten. Zo kunnen ze eens gemakkelijk geld in het laatje brengen zonder het uit onze zak te moeten kloppen.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Frederik schreef:Dus mijn 100.TUS wordt 9.100.TUS en daar ben ik niet blij om, dit samen met een pak andere mensen die een gepersonaliseerde nummerplaat hebben.
We zijn het niet eens dat er vòòr onze (duur) betaalde combinatie plots een extra teken bijkomt, dewelke bij sommige nummerplaten de betekenis en waarde van de nummerplaat volledig teniet doen.
Is toch weer een straffe stoot! :roll:
Eerst de mensen veel eurokes laten betalen voor zo'n plaat en nu gewoon de boel veranderen! :evil: Allemaal jullie centen terugvragen! ;)
Bzguy
Naam: Hans
Auto: Noble M12

Bericht door Bzguy »

zolang Fre met zijn Elan blijft rondrijden verndert zijn plaat dus NIET :)
"Nothing in all the world is more dangerous than sincere ignorance and conscientious stupidity."

Martin Luther King, Jr.
1963
Plaats reactie