Mijn verhaal :
Als kind altijd gek geweest van Jaguar (420G & XJ6) en vooral Lotus : uiteraard de James Bond film(s) deden mij watertanden, en op weg naar school kwam ik steevast een Europa JPS tegen.
Het concept van Lotus heeft mij altijd enorm aangesproken : Esprit was wedge-shaped, licht, middenmotor, supersnel, zeer wendbaar, exclusief ... in het kort : een echte exotic supercar ! Wat mij ook opviel was dat het steeds een ander soort chauffeurs/eigenaars waren/zijn dan bij pakweg Porsche : meer "gebeten door een virus", echte car-lovers die vanop een stoeltje naar hun wagen kunnen zitten kijken
Toen ik 19 jaar oud was kocht ik een betaalbaar alternatief met een min of meer zelfde concept : Matra Murena (de verkoper had e rnog eentje en was een Esprit-adept, maar ook voor hem was de Esprit onbetaalbaar). heb daar JAAAAAAAAAAAREN zeer veel plezier aan beleefd

.
Toen ik trouwde moets die helaas de deur uit wegens geen plaats (garage) om die deftig te stallen, du smet zeer veel pijn in het hart verkocht. En toen geen vervanger mogen kopen

... Mijn loon was er toen ook niet naar om een Lotus te kunnen permitteren
Na ruim 9 jaar huwelijk terug naar "de Vlaanders" getrokken en een nieuwe relatie begonnen, maar daar ook nul op het rekest (althans, wat sportwagens betreft

)

. Ondertussen was ik van job veranderd en verdiende ik al wat meer, dus dat was geen excuus, doch "njet" bleef "njet"
Soit, dan maar weer afgebold, in Aarschot gaan wonen en vrij snel gaan uitkijken naar een Esprit : gaan rondzien in half Europa (ik moest en zou een zwarte SE hebben !), uiteindelijk eentje gevonden bij Van Sten tegen Delft. Paar jaar later de unieke kans gezien om mijn SE over te laten en mits een "kleine" opleg mijn huidige S4 te kopen.
Ondertussen was ik gaan samenwonen met mijn huidige verloofde, dus wel plaats, en budget was ook OK
En vanaf dan weelde het virus tierig : TVR'ke bijgekocht, Jaguar gekocht, Jag uiteindelijk verkocht (plaatsgebrek, wagen was ook nog vrij jong en zeer zwaar om in verkeer te brengen).
Eind vorig jaar gaan uitzien naar een nieuw "speeltje" waar ook mijn verloofde kon/durfde mee rijden ; is dus de Elise S2 111s geworden, op slechts 6 km van mijn deur en in perfecte staat !
Paar maandjes geleden met Gert (Exploded) een avontuurke gedaan in Engeland, en een Excel van 1984 meegebracht, sinds vorige week effectief ook ingeschreven als oldtimer
Op mijn verlanglijstje : Westfield, Caterham, Donkervoort, maar misschien toch liever een S1, 340r of een 2/11, maar zal niet voor dit jaar (noch volgend vrees ik) zijn, er staat namelijk nog een verandaatje klaar van +65k :s
Anyway, ben ZEER tevereden over Lotus : zijn eenvoud, licht, bloedmooi, supersnel, exclusief, puur rijplezier in de zuiverste zin van het woord ... en ook uiterst betaalbaar ; eigenlijk gewoon "
THE BEST BANG FOR THE BUCKS"
Oveirgens : ook zeer sympathieke eigenaars, die Lotus-mannen, en heb ook een zeer goed contact met de dealers