Pagina 2 van 3

Re: kogel is door de kerk

Geplaatst: 15 sep 2009, 21:17
door Dim
Is dat die die onder topic "auto's te koop" staat ?
Bemani, stage1, exige spoiler... ??

Re: kogel is door de kerk

Geplaatst: 15 sep 2009, 21:19
door myryad
dachero schreef:proficiat ge laat er geen gras over groeien. Ik ga nog effekens moeten tellen voor ik de mijne ga aanschaffen.Het zal voor na de winter zijn.Ikke stikjaloers :( ;)
Tja, ik moet ook nog wel effe wachten vooraleer ik hem in ontvangst kan nemen :cry: Voorlopig kan ik hier ook alleen maar lezen en geduld hebben :ugeek:

Re: kogel is door de kerk

Geplaatst: 15 sep 2009, 21:24
door myryad
Dat zal hem zijn. 'k heb hem deze ochtend nog aan de telefoon gehad om te zeggen dat ik toch voor een nieuwe ben gegaan. Had hem het linkje van dit forum doorgegeven omdat ik het gevoel heb dat hier nog wel potentiele nieuwe eigennaars zouden kunnen zitten voor deze wagen.

Hij is supergoed verzorgd. Geen lakschade, rijd zeer goed. Alleen was het m'n kleurtje niet, en den deal die ik bij Verhiest heb gekregen voor de nieuwe kon ik echt niet laten passeren.

Re: kogel is door de kerk

Geplaatst: 15 sep 2009, 21:31
door Dim
En waarom niet van de eerste keer gegaan voor een SC ?
Of een Exige S ?

Re: kogel is door de kerk

Geplaatst: 15 sep 2009, 22:20
door JDV
Nu is het mss nog interessant om een nieuwe lotus te kopen, want binnenkort gaan ze mss stijgen in prijs vanwege de gratis publiciteit van het nieuwe "lotus" F1 team... .

Re: kogel is door de kerk

Geplaatst: 16 sep 2009, 21:06
door myryad
Dim schreef:En waarom niet van de eerste keer gegaan voor een SC ?
Of een Exige S ?
Geen Exige omdat ik toch graag open wil rijden als het weer het toelaat.
Geen SC omdat die motorisch niet meer getuned kan worden, en ik wil graag op termijn meer dan de 220pk van de SC. Trouwens als je een R koopt en achteraf toch upgrade naar SC dan spaar je al ongeveer 2500,00 euro BIV, en da's toch mooi meegenomen.

Ik heb het geluk gehad vanaf mijn 18de al heel vaak met sportwagens te kunnen rijden die +200pk waren. De laatste 15 jaar heb ik continu met een wagen gereden die =200pk was. Dus ik ben wel wat peper in m'n gat gewoon :lol:

Maar ik heb niet de pretentie om te zeggen dat ik direct zoveel pk's aankan met de Elise. Dus eerst nog even gewenning met de R met z'n standaard pk's, en dan zien wel wel wat verder volgt...

Re: kogel is door de kerk

Geplaatst: 16 sep 2009, 22:00
door Frederik
1. Elise kan ook open hoor :)
2. je spaart wel 2.500€ BIV maar bent dan wel illegaal op de baan

Re: kogel is door de kerk

Geplaatst: 16 sep 2009, 22:51
door myryad
Frederik schreef:1. Elise kan ook open hoor :)
2. je spaart wel 2.500€ BIV maar bent dan wel illegaal op de baan
Ja maar als ik het goed voor heb haal je het dak van een Exige (ik vermoed dat je dat bedoelde) er toch zo maar niet op vijf minuten af, of heb ik het mis?

Als het illegaal is om de motor te tunen, dan lijkt me alles wat je aan zo'n wagen verandert om iets meer pk te hebben illegaal. Ik vermoed dan toch dat er heel veel illegale Elises en Exiges op de openbare weg rondrijden.

Zowel bij FKM als Verhiest hebben ze me verteld dat een R aankopen en tunen een veel voorkomende praktijk is. 't hangt er maar van af hoe je met je verzekeraar oveeenkomt zeker, en hoe verstandig je met de pk's omspringt.
Als je hem correct verzekerd in verhouding tot de pk's zie ik niet zo direct een probleem.

Maar ik hoor het graag als er mensen zijn met verstand van zaken m.b.t. verzekeringen etc...

Re: kogel is door de kerk

Geplaatst: 16 sep 2009, 22:57
door Dim
Ik meen mij te herinneren dat als je de pk's verhoogt, je uiteraard de verzekering moet aanpassen, maar dat de biv niet aangepast wordt, maar ik kan mis zijn...ik vraag mij trouwens af of de rijtaks aangepast zou moeten worden...

Re: kogel is door de kerk

Geplaatst: 16 sep 2009, 23:08
door Frederik
Blijft -enorme- grijze zone en blijft zeer moeilijk.

Als het allemaal maar blikschade is, dan is er helemaal geen probleem, maar bij een dodelijk ongeval zal je verzekering er alles aan doen om het te verhalen op de verzekeringsnemer. En als puntje bij paaltje komt ...

In principe is je wagen niet (correct) verzekerd (ook al heb je een verzekering lopen) indien je wagen niet overeenstemt met je PVG en niet overeenstemt met de keuring. Daarop kan men dus altijd terugvallen.

Als ik zie dat ze wagens afkeuren met rode kaart (verboden tot verkeer) bij het plaatsen van stalen remleidingen (ter bevordering van de remkracht) dan wil ik niet weten wat ze doen als ze de motorkap opentrekken en een knoert van een turbo of compressor zien zitten.

Eigenlijk is dit allemaal heel erg zielig om zien, wetende dat er in UK, NL, Oostenrijk en Duitsland mogelijkheden zijn om de wagen legaal 'getuned' op de baan te zetten kinkt Belgie op een half been achter. Legaliseer tuning en zet er een prijskaartje tegenaan, ik ben er zeker van dat veel mensen dat kostenplaatje met plezier zullen betalen.

Misschien kan Lotus U nieuwe papieren bezorgen na de tuning met het werkelijke vermogen maar dan zal je verzekeringspremie, taksen en opleg BIV ook volgen. Eigenlijk zou ik daar geen probleem mee hebben...