kevin_v schreef:kans op luchtbellen is groot aangezien de radiator helemaal van voor ligt. gemakkelijkst is om de auto achteraan hoger te zetten als vooraan. dan komt de lucht er vanzelf uit. (draaiende motor en dopje eraf laten). het niveau kan ook stijgen als je het dopje eraf draait terwijl er nog druk opzit.
Yep, of als de motor te warm is zal het water ook beginnen koken de moment dat je het doppie losdraaid dus altijd voorzichtig zijn!
En geen ontluchtingsnippels Kevin?
Bij de Alpine rechtvanvoor naast de koplamp en naast de ruitensproeier moet je eerst losdraaien en bijvullen tot daar geen lucht meer uitkomt. Dan is het het beste het koelvloeistofbakske omhoog te hangen om zeker al de luchtbellen te laten ontsnappen en dan nog dikwijls problemen!!!(geen lol)
Hopelijk is een Elise wat simpelder?
ontluchtingsnippel dacht ik linksvoor achter de wielbescherming onder de koplamp komt daar de retour darm van de radiator daar zit een plasticschroefje op dat is de nippel ( wilt wel eens vast zitten en afbreken dus voorzichtig zijn is de boodschap) ohja nog even iets over de koelvloeistof de rode is de beste ( beter bescherming voor de componenten van het koelcircuit)
Ik blijf dus het probleem hebben als motor echt warm wordt dat ik water verlies via het ventiel in de dop, zelfs als hij koud op het minimum staat. Motor draait verder wel perfect. Is dit normaal of maakt hij ergens druk op zijn water dan ?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
Yep, lijkt mij niet echt goed kerel!
Dat ventiel moet opengaan bij te hoge druk dus wil dit ook zeggen dat de druk te hoog wordt. Begin van een "sjoint culasse" lijkt mij.
ovi schreef:Yep, lijkt mij niet echt goed kerel!
Dat ventiel moet opengaan bij te hoge druk dus wil dit ook zeggen dat de druk te hoog wordt. Begin van een "sjoint culasse" lijkt mij.
Heb het wel enkel al ik in fille ofzo sta en temp naar de 100 graden gaat. In gewoon verkeer als het rond 85 graden blijft hangen, geen probleem dan.
Kan ik dit nakijken of iets aan doen ? Voor het te laat is dan ? Nieuwe koppakking steken ofzo ?
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high.
In de garage hebben ze normaal een toestel dat ze op uw koelvloeistof bakje aansluiten en waarmee ze dan kunnen zien dat er uitlaatgassen in uw koelwater komen.
Als dit; zo als bij u; nog maar een klein lekje in de koppakking is kan men dit onmogelijk zelf vinden en is het afwachten geblazen! Zou het toch laten nakijken voor ge is ergens in file staat en het water er echt begint uit te spuiten!
Yep, dat zal de beste oplossing zijn vrees ik!
Je hebt dan wel terug een nieuw motorke hé kerel! Is bij mijn Elan ook reeds gebeurd dus beter inneens de boel uit elkaar!