Welke garage?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Re: Welke garage?

Bericht door Erwin »

Ivo is de ervaring zelve als het aankomt op koelvloeistofdopjes en joint de culasskes (weliswaar op Fiat) :lol: :lol:

Als je temperatuur mooi blijft variëren tussen 82 en 97° is er echt niets om je zorgen over te maken. Gewoon even in de gaten blijven houden. Ook een nagaan of je ergens de geur van koelvloeistof hebt - bijvoorbeeld als je de verwarming opzet -. Dit kan wijzen op een lekje aan de verwarming en een lek = lucht in het systeem = joint de culasse.
Het zijn heel sterke motortjes, gewoon alert blijven is de boodschap.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

smetjet schreef:
Erwin schreef:Smetjet,

En ...ik kan't ook effe aan Ivo vragen :lol: ,niet dat ik Ivo ken,maar te oordelen naar je comments heeft hij hier ook wel ervaring mee.
Elaba, toch ni achter mijnen rug bezig zekers??? :lol:
Ge moogt altijd is binnenspringen in Keerbergen hé, altijd welkom. ;)

Op het gebied van koelingsproblemen kan ik een woordje meeklappen! 8-)
Buiten mijn stommiteit met de Punto (zie topic: "de domste fout die ge ooit gemaakt hebt") heb ik ook nog een Alpine die heel graag heet loopt en waarvan de "sjoint cullas" vorig jaar dan uiteindelijk ook gesneufeld is! :cry:
Ik ga er nu een betere motor met injectie inbouwen en die zijn ook minder gevoelig aan warmlopen.
Voor die Rover blokjes is meer nog dan voor andere motoren belangrijk dat je ze eerst goed warm te rijd voor ge begint door te geven. Vandaar ook de slechte reputatie van de MGFkes die ik nochtans prachtige otokes vindt!
JDV
Naam: Jonathan De Valck
Auto: eerstdromen,dankopen
Contacteer:

Bericht door JDV »

ovi schreef:
smetjet schreef:
Erwin schreef:Vandaar ook de slechte reputatie van de MGFkes die ik nochtans prachtige otokes vindt!
En niet zo duur 2dehands, ik zou me er nog zo 1tje kunnen aanschaffen, maar dan moet ik langer sparen voor Lotus en dat willen we natuurlijk niet 8-)
Back in action :-)
Plaats reactie