Net wakker en dus tijd voor een verslagje van een wel zeer geslaagde avond... .
Een nachtrally, het is eens iets anders. Op een uur waar we anders net thuis komen, vertrekken we nu richting Oostende. Daar aangekomen eerst papieren in ontvangst nemen (roadboek en opdrachtenblaadje), een glaasje drinken, (me laten overtuigen mee te rijden voor de miss coast verkiezing, manman waar zaten mijn gedachten

....), beetje praten met bekenden en dan het startsein.
Het was voor het eerst dat ik de taak als co-piloot zou proberen maar had mijn chauffeur op voorhand wel gewaarschuwd dat het wel eens zou kunnen dat we aan het eerste maisveld verkeerd zouden rijden

. We zagen zowaar een file om van de parking te geraken en dus besliste de piloot dat we nog even zouden wachten. Nu ja, dat even werd: de laatste

. Hij moet ergens gedacht hebben: de laatsten zullen de eersten zijn
Wat bleek, door zijn rij-kunde en mijn uitstekende leesvaardigheid (aheum aheum), kwamen we als 3de aan via vele leuke kronkelwegjes op de aperoplaats. Jaja, het eens wat anders een apero om middernacht (bij volle maan). Er werd wel een beetje verwarring gezaaid doordat we elkaar een aantal keren moesten kruisen, maar moet zeggen, het heeft wel iets Lotusjes eens van de voorkant zien en niet altijd de achterkant
Op de aperoplaats (middle of nowhere leek het wel een treffende beschrijving) werden we getrakteerd op een lekker koud pintje en dat werden er al snel nog eentje want de andere auto´s lieten wel heel lang op zich wachten... . Wat bleek, stond er toch wel iemand met een baseball knuppel op de weg (hadden de eerste 3 echt zo´n lawaai gemaakt

)en blijkbaar hadden een aantal rijders beslist, de man niet uit te dagen, rechtsomkeer te maken en terug naar de garage te rijden.
Na een goed anderhalf uur kwamen er toch nog een groot deel Lotussen ons vergezellen nadat ze de rechtstreekse route hadden ontvangen.
Dan het 2de deel. Daar BEGON de opdracht (

), moesten we de snelheidsborden en de voorrang van rechts´en noteren. Na nog een goeie 50km aangekomen aan de garage en daar moesten we ook de schiftingsvraag beantwoorden. Opnieuw een lekker drankje en een hap (ja, hier kan de ´tje´ echt wel weggelaten worden) die bestond uit een koude vlees- en visschotel verorberen. En ja, we kennen Nathalie´tje en dus konden taart en koekjes ook niet ontbreken.
Daar ook gehoord dat 30 Lotussen wel danig kabaal kunnen maken want wie was de pechvogel die gestopt werd door de politie... . Waren zij opgebeld door een buurtbewoner dat er ´auto´s aan het racen waren´, en vroeg de politie dan maar of dit geen onderdeel was van de gunball
Rond 04.30 (!!!) keerden we huiswaarts en het feestje leek er nog lang niet afgelopen... .
Ow ja, mag ook niet vergeten vermelden dat we wel een hele leuke deelnemer bijhadden, de nieuwe Evora... . Man, wat een auto!!!!