Lotus Elise S2 111S - 2004
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 03 mei 2013, 12:40
- Auto: Elise 220 Cup
- Locatie: Tielt
Lotus Elise S2 111S - 2004
Voor velen onder jullie zal mijn wagen zeker geen onbekende zijn, het gaat om een Lotus Elise S2 111S uit 2004.
Na van enkele recentere lotussen 'geproefd' te hebben deze zomer was ik stilletjes op de uitkijk naar een opvolger voor Tweety, en ben ik ondertussen iets tegengekomen wat me eigenlijk wel aanstaat.
Dus pols ik hier even naar interesse in mijn wagen, zonder 'hard pricing', maar met een vraag naar mede waardebepaling voor deze wagen, en, de aankondiging dat deze wagen te verkrijgen valt, mids wederzijdig akkoord met een potentiele koper over een prijs waar we ons alletwee in kunnen terugvinden.
Basis info over de wagen : LHD - converted Lotus Elise S2 111S in Saffron Yellow met 49.560 mijl op de teller. Na import uit engeland werd eind 2013 een full LHD conversie uitgevoerd op deze auto. Hij is voorzien van zowel hard als soft top. (hard top is een tweedhands lotus hard top, herspoten in saffron yellow) De wagen is steeds in een droge garage gestald geweest. Ikzelf ben de vijfde eigenaar. Gedurende de drie jaar dat ik ermee gereden heb, is er nooit een mechanisch defect aan geweest.
De wagen is zeker geen garage queen : hij heeft de typische gebruikerssporen van een auto met leeftijd die gebruikt geweest is, zoals krasjes in de lak en op de side sills. Mechanisch staat deze wagen echter volledig in orde, en heeft een heel aantal verbeteringen ondergaan. Het is dan ook een goede rijderswagen waar men niet bang moet zijn om eens op het pedaal te duwen, en de perfecte eerste lotus.
upgrades/accesoires :
- Larini Club Sport Exhaust (2007)
- Sport exhaust manifold (2014)
- hurricane induction kit
- Elise Race Radiator (2014)
- Nieuwe radiator fans (2014)
- Thermostat Upgrade Kit (2014)
- Lotus OEM LED Rear lights (2015)
- Momo Steering wheel + quickrelease
- Vernieuwde vloer matten, dash & console overtrokken in leer (2014)
- JVC KD-X310BT Radio (radio hogere wattage)
- MAC Audio Pro Flat 10.2 + 13.2 Speakers (speakers hogere wattage)
- stalen remleidingen
- nieuwe resistor pack (2014)
- Nieuwe wheel caps (2014)
- Elise Dust Cover (2013)
- Nieuwe key fobs
Verder zijn ook nog de volgende reserve onderdelen beschikbaar :
- S2-style Front splitter
- S2 rover Front Clam in matching color
- Black side panel stone protection film
- OEM Alpine stereo
- OEM rear lights
- OEM radiator
- OEM exhaust manifold
- OEM RHD Steering column
- OEM Radiator fan
- OEM Rear mirror
- OEM Rear badge
De reden dat ik de reserve front clam heb is omdat ik medio vorig jaar tijdens een event de wagen per ongeluk in een zachte berm geparkeerd heb, de auto is toen volledig nagezien, de schade bleef beperkt tot de front clam. Omdat ik zelf kosten nog moeite spaar op de Lotus als die iets nodig heeft had ik ineens een nieuwe clam besteld, maar wegens de leveringstermijn toch maar beslist om ook de huidige clam te laten herstellen. Uiteindelijk bleek de schade aan de clam zodanig mee te vallen dat deze zonder visueel nadeel te herstellen was dus rijd ik tot op heden nog steeds rond met de originele clam en heb ik de nieuwe clam als reserve.
De wagen komt met alle boekjes en een map met de facturen van de gerelateerde aankopen en onderhoud (historiek) Idealiter doe ik natuurlijk alles ineens weg...
Na van enkele recentere lotussen 'geproefd' te hebben deze zomer was ik stilletjes op de uitkijk naar een opvolger voor Tweety, en ben ik ondertussen iets tegengekomen wat me eigenlijk wel aanstaat.
Dus pols ik hier even naar interesse in mijn wagen, zonder 'hard pricing', maar met een vraag naar mede waardebepaling voor deze wagen, en, de aankondiging dat deze wagen te verkrijgen valt, mids wederzijdig akkoord met een potentiele koper over een prijs waar we ons alletwee in kunnen terugvinden.
Basis info over de wagen : LHD - converted Lotus Elise S2 111S in Saffron Yellow met 49.560 mijl op de teller. Na import uit engeland werd eind 2013 een full LHD conversie uitgevoerd op deze auto. Hij is voorzien van zowel hard als soft top. (hard top is een tweedhands lotus hard top, herspoten in saffron yellow) De wagen is steeds in een droge garage gestald geweest. Ikzelf ben de vijfde eigenaar. Gedurende de drie jaar dat ik ermee gereden heb, is er nooit een mechanisch defect aan geweest.
De wagen is zeker geen garage queen : hij heeft de typische gebruikerssporen van een auto met leeftijd die gebruikt geweest is, zoals krasjes in de lak en op de side sills. Mechanisch staat deze wagen echter volledig in orde, en heeft een heel aantal verbeteringen ondergaan. Het is dan ook een goede rijderswagen waar men niet bang moet zijn om eens op het pedaal te duwen, en de perfecte eerste lotus.
upgrades/accesoires :
- Larini Club Sport Exhaust (2007)
- Sport exhaust manifold (2014)
- hurricane induction kit
- Elise Race Radiator (2014)
- Nieuwe radiator fans (2014)
- Thermostat Upgrade Kit (2014)
- Lotus OEM LED Rear lights (2015)
- Momo Steering wheel + quickrelease
- Vernieuwde vloer matten, dash & console overtrokken in leer (2014)
- JVC KD-X310BT Radio (radio hogere wattage)
- MAC Audio Pro Flat 10.2 + 13.2 Speakers (speakers hogere wattage)
- stalen remleidingen
- nieuwe resistor pack (2014)
- Nieuwe wheel caps (2014)
- Elise Dust Cover (2013)
- Nieuwe key fobs
Verder zijn ook nog de volgende reserve onderdelen beschikbaar :
- S2-style Front splitter
- S2 rover Front Clam in matching color
- Black side panel stone protection film
- OEM Alpine stereo
- OEM rear lights
- OEM radiator
- OEM exhaust manifold
- OEM RHD Steering column
- OEM Radiator fan
- OEM Rear mirror
- OEM Rear badge
De reden dat ik de reserve front clam heb is omdat ik medio vorig jaar tijdens een event de wagen per ongeluk in een zachte berm geparkeerd heb, de auto is toen volledig nagezien, de schade bleef beperkt tot de front clam. Omdat ik zelf kosten nog moeite spaar op de Lotus als die iets nodig heeft had ik ineens een nieuwe clam besteld, maar wegens de leveringstermijn toch maar beslist om ook de huidige clam te laten herstellen. Uiteindelijk bleek de schade aan de clam zodanig mee te vallen dat deze zonder visueel nadeel te herstellen was dus rijd ik tot op heden nog steeds rond met de originele clam en heb ik de nieuwe clam als reserve.
De wagen komt met alle boekjes en een map met de facturen van de gerelateerde aankopen en onderhoud (historiek) Idealiter doe ik natuurlijk alles ineens weg...
- Bijlagen
-
- dsc3613-as-smart-object-1.jpg (179.35 KiB) 8873 keer bekeken
-
- dsc3942-as-smart-object-1.jpg (206.67 KiB) 8873 keer bekeken
-
- IMG_1772.jpg (632.91 KiB) 8873 keer bekeken
-
- 13147313_10206165250826453_2391377489568583700_o.jpg (305.61 KiB) 8873 keer bekeken
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 07 mei 2013, 12:58
- Auto: Exige S3
Re: Lotus Elise S2 111S - 2004
ben benieuwd wat het zal worden. Ook al heb ik zowat een idee...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 29 mei 2012, 11:42
- Auto: BMW 123d coupé
Re: Lotus Elise S2 111S - 2004
Wat is de vraagprijs?
- xtian
- Berichten: 123
- Lid geworden op: 12 feb 2015, 22:44
- Naam: Christian
- Auto: Elise S2
- Locatie: Heuvelland
Re: Lotus Elise S2 111S - 2004
Wat komt er in de plaats Frederik?
RIP : Lotus Elise S2 2003 - Porsche 718 Cayman 2017
-
- Berichten: 148
- Lid geworden op: 24 mei 2015, 20:46
- Naam: Derrick
- Auto: Elise 111R met SC
- Locatie: Zuidelijk Nederland
Re: Lotus Elise S2 111S - 2004
Something yellow ga ik vanuit
2006 Elise Magnetic Blue | BOE REV300tvs SC kit met 85mm pulley, ITG airbox, Exedy Sport Clutch, 2bular 8x22 Oval Tip uitlaat, Zwarte Exige Diffuser, Zwarte Forged 7 spaaks lichtgewicht wielen, BOE Uprated Rear Engine Mount, Exige V6 spiegel mounts en Exige Alcantara sportstoelen met meer upgrades in de toekomst.
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 03 mei 2013, 12:40
- Auto: Elise 220 Cup
- Locatie: Tielt
Re: Lotus Elise S2 111S - 2004
Het vel van de beer ...
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: 03 mei 2013, 12:40
- Auto: Elise 220 Cup
- Locatie: Tielt
-
- Berichten: 143
- Lid geworden op: 13 mar 2013, 15:42
- Naam: rony
- Auto: Evora S sportracer
- Locatie: kessel
Re: Lotus Elise S2 111S - 2004
Op wat heb je uw oog laten vallen Fred xxxxx cup?
If i cannot drive a Lotus in heaven... I shall NOT go!
- Blue Darkness
- Berichten: 3056
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 16:12
- Naam: Gunther
- Auto: Esprit GT3
- Locatie: Linter (Belgium)
- Contacteer:
Re: Lotus Elise S2 111S - 2004
De juiste kleur!
Moest ik plaats en geld hebben...
Moest ik plaats en geld hebben...
-
- Berichten: 63
- Lid geworden op: 07 mei 2013, 12:58
- Auto: Exige S3
Re: Lotus Elise S2 111S - 2004
CUPido 250?