Lotus helemaal de pedalen kwijt ?

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
elwood
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Contacteer:

Lotus helemaal de pedalen kwijt ?

Bericht door elwood »

je kan het zo gek niet verwachten...
Ze gaan een Chinese SUV maken :D :D :D

http://www.pistonheads.com/news/ph-brit ... 2019/32059

Dit is zowat het belachelijkste nieuws dat er uit Hethel gekomen is de laatste jaren en dat kan, na Bahar, tellen.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Re: Lotus helemaal de pedalen kwijt ?

Bericht door Frederik »

Oud nieuws hoor ...

29/04/2015 New Lotus crossover to take on Porsche Macan
viewtopic.php?f=33&t=6522

20/08/2014 Lotus wil SUV
viewtopic.php?f=38&t=6152

2006 Lotus APX
http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_APX

Waarom zou dit belachelijk zijn, had Porsche enkele jaren geleden geen Cayenne gemaakt, dan bestonden ze waarschijnlijk niet meer. En dan was er helemaal geen sprake van de 991, GT3 RS, Cayman GT4 ...
elwood
Contacteer:

Bericht door elwood »

Frederik schreef:Oud nieuws hoor ...

29/04/2015 New Lotus crossover to take on Porsche Macan
viewtopic.php?f=33&t=6522

20/08/2014 Lotus wil SUV
viewtopic.php?f=38&t=6152

2006 Lotus APX
http://en.wikipedia.org/wiki/Lotus_APX

Waarom zou dit belachelijk zijn, had Porsche enkele jaren geleden geen Cayenne gemaakt, dan bestonden ze waarschijnlijk niet meer. En dan was er helemaal geen sprake van de 991, GT3 RS, Cayman GT4 ...
Ik zou Lotus helemaal niet met Porsche durven vergelijken...
Porsche heeft een véél groter economisch draagvlak dan Lotus.
Lotus is een nichespeler die teert op een schare trouwe volgelingen. Het grote gevaar is dat het grote publiek dat zat te wachten op een SUV waaraan de ronkende Porsche naam hing niet zit te wachten op een in china gebouwde SUV van een kleine Engelse speler... Daarenboven zal het negatief afstralen op de core business van het merk namelijk kleine lichtgewicht sportwagens produceren.

Je kan een fan zijn van Lotus zoveel je wil maar je kan niet zeggen dat Lotus dezelfde impact heeft als Porsche qua naam. Als je dan nog eens China er bij haalt leg je je hoofd op het blok.
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Is de 911 slechter geworden door de komst van de Cayenne?
Als de Elise/Exige/Evora blijft zoals ze nu zijn, dan heb ik daar geen probleem mee.

Ik zou ook niet weten waarom ik geen fan meer zou blijven/zijn omdat er eventueel een 4-deurs of SUV zou bijkomen.
Als de komst van een SUV Lotus kan helpen om op termijn weer een supercar te bouwen ala de Esprit ...

Maar eigenlijk is dit dezelfde discussie als in : viewtopic.php?t=6152
elwood
Contacteer:

Bericht door elwood »

Frederik schreef:Is de 911 slechter geworden door de komst van de Cayenne?
Als de Elise/Exige/Evora blijft zoals ze nu zijn, dan heb ik daar geen probleem mee.

Ik zou ook niet weten waarom ik geen fan meer zou blijven/zijn omdat er eventueel een 4-deurs of SUV zou bijkomen.
Als de komst van een SUV Lotus kan helpen om op termijn weer een supercar te bouwen ala de Esprit ...

Maar eigenlijk is dit dezelfde discussie als in : viewtopic.php?t=6152
Het is helemaal niet de vraag of de 911 slechter is het gaat over merkperceptie.
Veel huisvaders met centen zaten te wachten op een vierdeurs Porsche omdat
de Duitsers prestige uitstralen. Dat verhaal gaat voor Lotus helemaal niet op omdat het merk enkel hardcore autoliefhebbers aanspreekt. Vraag aan Jan met de Pet wat zijn droomauto is. De helft noemt Porsche en hoeveel Lotus denk je ?
Dus resten er enkel nog de fans. Wie van het forum wil een Chinese SUV die een Lotusprijs heeft ? Juist.

Dit verhaal gaat niet leiden naar de nieuwe supercar maar naar de afgrond. Indien de Chinese SUV er komt is het over en uit met Lotus daar kan je gif op innemen.
kidscar
Auto: Elise S1 type 79

Bericht door kidscar »

Dan heb ik liever dat mijn madam met een lotus SUV rond rijd in de plaats van de Macan waar ze voor zaagt :lol:
xtian
Naam: Christian
Auto: Elise S2

Bericht door xtian »

Ik denk wel dat deze SUV ook vooral voor de Chinese markt is bedoeld : daar is nog veel groeimarge. Zolang dit plan ervoor zorgt dat er centen binnenkomen en zodoende Lotus de Elise/Exige/Evora kan blijven bouwen, heb ik er eigenlijk niets op tegen. Porsche heeft idd veel aan de Cayenne te danken.
RIP : Lotus Elise S2 2003 - Porsche 718 Cayman 2017
Plaats reactie