De werken aan m'n Esprit S2.2
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
There were no cars or kids harmed in these recordings
Ik heb de shots gemaakt omdat we (zoon en ik) besloten mee te doen aan een wedstrijd van een welbepaald autotijdschrift
Hij kon ook een dubbele salto vanop de auto... maar dat kiekt zo moeilijk.
Ik was er gerust in, vermits ie op competitieniveau gymnast is en feitelijk veel halsbrekender toeren uithaalt dan op een lotus dit.
Enne... de lotus kan er ook wel tegen hoor... Dat glasvezeldak is een heel stuk robuuster dan een plaatstalen dakje.
Geert
Nog eentje om het af te leren.
LOTUSHOUDING
Ik heb de shots gemaakt omdat we (zoon en ik) besloten mee te doen aan een wedstrijd van een welbepaald autotijdschrift
Hij kon ook een dubbele salto vanop de auto... maar dat kiekt zo moeilijk.
Ik was er gerust in, vermits ie op competitieniveau gymnast is en feitelijk veel halsbrekender toeren uithaalt dan op een lotus dit.
Enne... de lotus kan er ook wel tegen hoor... Dat glasvezeldak is een heel stuk robuuster dan een plaatstalen dakje.
Geert
Nog eentje om het af te leren.
LOTUSHOUDING
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 30 apr 2012, 09:52
- Naam: Nicolas
- Auto: Lotus spaarpot editie
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Echt heel knap foto's en een knappe prestatie van Gilles
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Merci Nicolas,
De foto's zijn genomen op "de lange munte" die momenteel gerestaureerd wordt.
Je ziet de prachtige nieuw geplaatste kinderkopjes van deze straat.
Tja , de Gilles . Soms niet normaal wat ie doet. Veel kracht en spanning maar tegelijk zeer soepel. De mooiste foto heb ik voorbehouden voor de wedstrijd.
Daar staat ie gewoon op de auto op de steunen op één hand.
Geert
De foto's zijn genomen op "de lange munte" die momenteel gerestaureerd wordt.
Je ziet de prachtige nieuw geplaatste kinderkopjes van deze straat.
Tja , de Gilles . Soms niet normaal wat ie doet. Veel kracht en spanning maar tegelijk zeer soepel. De mooiste foto heb ik voorbehouden voor de wedstrijd.
Daar staat ie gewoon op de auto op de steunen op één hand.
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
straf
maar zijn er ook "blooper" foto's?
want die willen we ook wel zien
maar zijn er ook "blooper" foto's?
want die willen we ook wel zien
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Hugo.
Eerlijk???
Eigenlijk niet echt.Geen bloopers.
Vermits de shots met een simpel toestelletje zijn genomen had ik doorgaans per keer maar kans op 1 shot, dus hij nam iedere keer behoorlijk stabiel en rustig zijn pose in voor ik afduwde.
Mocht hij niet telkens traag, gecontroleerd en rustig vertrekken en terug op het dak van de lotus komen, dan zou ik het ook nooit hebben toegestaan op mijn autootje
Maar alla, ik heb er 1 onstabiele,slechte en die krijg je.
Maar ik geef je ineens ook een behoorlijk moeilijke en spectaculaire mee.
Dat is dus puur kracht,lichaamsspanning,controle en evenwicht hé.
Niet dat ikzelf er iets van ken hoor
En feitelijk is hij geeneens acrogymnast, maar wel een tumblinggymnast. Dat zijn de kerels die een hoop salto's,schroeven, tempen en fliks achter elkaar doen op een lange mat.
Geert
Eerlijk???
Eigenlijk niet echt.Geen bloopers.
Vermits de shots met een simpel toestelletje zijn genomen had ik doorgaans per keer maar kans op 1 shot, dus hij nam iedere keer behoorlijk stabiel en rustig zijn pose in voor ik afduwde.
Mocht hij niet telkens traag, gecontroleerd en rustig vertrekken en terug op het dak van de lotus komen, dan zou ik het ook nooit hebben toegestaan op mijn autootje
Maar alla, ik heb er 1 onstabiele,slechte en die krijg je.
Maar ik geef je ineens ook een behoorlijk moeilijke en spectaculaire mee.
Dat is dus puur kracht,lichaamsspanning,controle en evenwicht hé.
Niet dat ikzelf er iets van ken hoor
En feitelijk is hij geeneens acrogymnast, maar wel een tumblinggymnast. Dat zijn de kerels die een hoop salto's,schroeven, tempen en fliks achter elkaar doen op een lange mat.
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Yeah,
En ik heb vandaag bericht gekregen van Top Gear magazine dat ik met mijn foto bij de winnaars zit van de fotowedstrijd "I am the stig" uitgeschreven ter gelegenheid van de 100 ste editie. Zie ook de stikker onder mijn nummerplaat als je inzoemt op de foto.
Ik heb ook complimenten gekregen van de redaktie voor de mooie lotus ( "En wat een onwijs gave lotus heb je daar" zeggen ze dan in 'thollands ) en er wordt een Acer Aspire P3 Ultrabook opgestuurd. Voorwaar geen mis cadeau.
Ik denk dat de foto ook wel in het aankomende top gear magazine wordt gepubliceerd. Maar dat zien we binnenkort wel.
Dit was mijn finale inzending:
Groetjes
Geert
En ik heb vandaag bericht gekregen van Top Gear magazine dat ik met mijn foto bij de winnaars zit van de fotowedstrijd "I am the stig" uitgeschreven ter gelegenheid van de 100 ste editie. Zie ook de stikker onder mijn nummerplaat als je inzoemt op de foto.
Ik heb ook complimenten gekregen van de redaktie voor de mooie lotus ( "En wat een onwijs gave lotus heb je daar" zeggen ze dan in 'thollands ) en er wordt een Acer Aspire P3 Ultrabook opgestuurd. Voorwaar geen mis cadeau.
Ik denk dat de foto ook wel in het aankomende top gear magazine wordt gepubliceerd. Maar dat zien we binnenkort wel.
Dit was mijn finale inzending:
Groetjes
Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Proficiat aan vader( voor de Lotus) en zoon ( voor de prestatie)
- Steven79
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 31 aug 2013, 16:03
- Naam: Steven
- Auto: Excel
- Locatie: Aalter
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Waaw Geert zie nu pas je topic, en moet zeggen hoedje af voor zoveel passie en kunde. Ik kan echt nog héél veel leren van jou.
Hopelijk spreken we binnenkort eens af voor wat ' lotus talk '
Steven
Hopelijk spreken we binnenkort eens af voor wat ' lotus talk '
Steven
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
Ik heb al een hele tijd niets gepost in mijn topic, nochtans is er het voorbije half jaar nogal wat werk gebeurt aan mijn esprit.
Dus even een update om bij te benen.
Ik heb de motor uit de lotus gehaald en volgende werken heb ik gedaan.
de kop is eraf gehaald en is volledig gereviseerd
Ik heb alle kleppen gedecarboniseerd en netjes ingeslepen in hun zittingen ( manueel met 2 types slijppasta)
Alle klepspelingen zijn gecontroleerd en aangepast.
De kop is minimaal gevlakt en er is een nieuwe koppakking met nieuwe kopstuts gemonteerd
Ik heb de in en uitlaatkanalen vergroot/ gepoort, zodat ze mooi overeenkomen met de pakkingen en spruitstukken. Hetzelfde heb ik overigens met het inlaatspruitstuk gedaan.
De cilinderkoppen zijn gedecarboniseerd.
Er is een nieuwe RVS 4 in 1 uitlaatcollector gemonteerd ( met grotere diameter) en om deze te doen passen heb ik een soepel RVS tussenstuk aangelast. De einddemper was reeds RVS. De middendemper is er tussenuit.
Ik heb een nieuwe koppelingsplaat,druklager en drukplaat gemonteerd.
Er is een nieuwe distributieriem gemonteerd.
De dellorto carbs zijn nog eens gesyncroniseerd.
Met de motor er uit heb ik ineens de aankleding van de koffer /motorkompartiment (motor ligt achteraan midscheeps) onder handen genomen. Alle oude beklede multiplexplaten zijn vervangen door op maat gemaakte HPL plaatdelen bekleed met nieuw tapijt.
Wat foto's:
De kop
De uitlaatpoorten zijn vergroot en gepoort exact als de bijhorende pakkingen.
Hetzelfde voor de inlaatpoorten
Hoewel ik een set "papieren" pakkingen heb, heb ik deze gebruikt als model om uit neopreen zelf diverse nieuwe pakkingen te snijden.
De camtowers:
Hier worden deze terug gemonteerd ( alu op alu , zonder pakking , maar met de juiste vloeibare sealant.
De binnenkant van de cilinders + nieuwe stuts gemonteerd.
En eentje vanbinnenkant onderblok, waar ik behalve proper maken en olie aanzuig filter vastzetten, niets heb gedaan.
De koppeling:
En het koppelingshuis, netjes proper gemaakt en nieuwe druklager gemonteerd.
Dus even een update om bij te benen.
Ik heb de motor uit de lotus gehaald en volgende werken heb ik gedaan.
de kop is eraf gehaald en is volledig gereviseerd
Ik heb alle kleppen gedecarboniseerd en netjes ingeslepen in hun zittingen ( manueel met 2 types slijppasta)
Alle klepspelingen zijn gecontroleerd en aangepast.
De kop is minimaal gevlakt en er is een nieuwe koppakking met nieuwe kopstuts gemonteerd
Ik heb de in en uitlaatkanalen vergroot/ gepoort, zodat ze mooi overeenkomen met de pakkingen en spruitstukken. Hetzelfde heb ik overigens met het inlaatspruitstuk gedaan.
De cilinderkoppen zijn gedecarboniseerd.
Er is een nieuwe RVS 4 in 1 uitlaatcollector gemonteerd ( met grotere diameter) en om deze te doen passen heb ik een soepel RVS tussenstuk aangelast. De einddemper was reeds RVS. De middendemper is er tussenuit.
Ik heb een nieuwe koppelingsplaat,druklager en drukplaat gemonteerd.
Er is een nieuwe distributieriem gemonteerd.
De dellorto carbs zijn nog eens gesyncroniseerd.
Met de motor er uit heb ik ineens de aankleding van de koffer /motorkompartiment (motor ligt achteraan midscheeps) onder handen genomen. Alle oude beklede multiplexplaten zijn vervangen door op maat gemaakte HPL plaatdelen bekleed met nieuw tapijt.
Wat foto's:
De kop
De uitlaatpoorten zijn vergroot en gepoort exact als de bijhorende pakkingen.
Hetzelfde voor de inlaatpoorten
Hoewel ik een set "papieren" pakkingen heb, heb ik deze gebruikt als model om uit neopreen zelf diverse nieuwe pakkingen te snijden.
De camtowers:
Hier worden deze terug gemonteerd ( alu op alu , zonder pakking , maar met de juiste vloeibare sealant.
De binnenkant van de cilinders + nieuwe stuts gemonteerd.
En eentje vanbinnenkant onderblok, waar ik behalve proper maken en olie aanzuig filter vastzetten, niets heb gedaan.
De koppeling:
En het koppelingshuis, netjes proper gemaakt en nieuwe druklager gemonteerd.
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: De werken aan m'n Esprit S2.2
En vervolgens wat foto's van het nieuwe uitlaatsysteem.
Even aanpassen op de werktafel
En dat komt dus niet goed uit....
Het wordt dus slijpen en aanpassen.
Dit komt er tussen en dat is maar goed ook , want het kan de spanningen opvangen door uitzetting.
et voila
Om de nieuwe RVS uitlaatcollector te kunnen monteren moet 1 chassisstaaf aangepast worden.
De voorheen rechte buis ziet er nu zo uit. Ik heb dit gemonteerd in het chassis ingepast en gepunt en vervolgens op de werkbank afgelast
Gemonteerd kan je zien dat er op die manier plaats is gemaakt voor de uitlaat
Even aanpassen op de werktafel
En dat komt dus niet goed uit....
Het wordt dus slijpen en aanpassen.
Dit komt er tussen en dat is maar goed ook , want het kan de spanningen opvangen door uitzetting.
et voila
Om de nieuwe RVS uitlaatcollector te kunnen monteren moet 1 chassisstaaf aangepast worden.
De voorheen rechte buis ziet er nu zo uit. Ik heb dit gemonteerd in het chassis ingepast en gepunt en vervolgens op de werkbank afgelast
Gemonteerd kan je zien dat er op die manier plaats is gemaakt voor de uitlaat
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]