jokke_vlo schreef:Nee geen andere luchtfilter. Het enige dat men gedaan heeft is die aanbreng van lucht die nu door allerlei rubber en plastic loopt (om het geluid van de kompressor te dempern) uit de motorruimte gesmeten en die met een 1 buis van buiten naar de compressor te brengen.
Foto jokke, dan weet den dixie en ik weer wat te doen dees weekend
Op de Exige V6 Cup(R die de Lotus Cup Europe meerijden, heb ik dit ook gezien.
Origineel Lotus waarschijnlijk niet, eerder van een externe supplier zou ik denken. OEM wil niet per se zeggen dat het "in house" ontwikkeld en geproduceerd wordt.
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Oeps, "last post" van een jaar geleden Zal nog eens wat moeten in halen. Ik heb mijn Exige V6 ondertussen 2.5 jaar en nog steeds verliefd op de auto. Geleidelijk aan wat aanpassingen gedaan en de auto staat nu ongeveer waar ik hem wil hebben.... hij blijft op 1 punt een zwakte kennen, en dat is het onderstuur. Zonder zware investeringen aan de voorophanging lijkt dat er met settings niet uit te halen....... maar verder heel leuke kar.
Sommigen weten dat ik hiervoor een 997GT3RS had. Ik heb steeds gezegd dat deze Exige even snel is en mits enkele aanpassingen sneller. Mijn data bewijzen dat nu ook langzaam maar zeker. Spijtig genoeg heb ik mijn Spa target niet kunnen halen dit jaar (te weinig daar geweest en veel regen gehad op die dagen). En toen het wel goed weer was, was het 35 graden, geen "time attack" temperaturen.
Dat was het vorig weekend wel in Ecuyers, waar ik ook veel met de GT3 ben geweest net zoals een hele boel vrienden.
Mijn snelste tijd ooit daar was 1.57.9 en die van mijn maat 1.58.67. Dit weekend een fastest rolling lap van 1.56.06 en fastest official lap van 1.56.53.
Het leuke is (verkeer, passagiers) dat ik hiervoor niet eens uren heb moeten rijden..... mits wat planning en wat meer time attack laps lijkt zelfs een 1.55.8 een zeer realistische doelstelling (in mijn twee snelle rondes zitten telkens een paar serieuze foutjes in).
Opvallend is dat veel 'Lotus fanboys' altijd Porsche als de uitdager en vijand zien en de Porsche fans maar niet willen beseffen hoe goed zo een Exige is. Leuk om al die verhalen te horen als iemand die gewoon beide merken leuk vindt:)
Soit de Exige is gewoon beter dan de 997GT3 en een challenger voor de uitstekenden Cayman GT4 (die makkelijker snel te rijden is gezien het enorm goede chassis).
Laatst gewijzigd door jokke_vlo op 12 nov 2015, 15:05, 2 keer totaal gewijzigd.