YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's]
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's
Alexander, Super foto's !!!
Frederik, nog een linkske met foto's: https://www.flickr.com/photos/terminato ... 932300394/
Frederik, nog een linkske met foto's: https://www.flickr.com/photos/terminato ... 932300394/
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's
Stond al in het eerste bericht opgelijst...
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's
Ah oeps, niet gezien.

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's
Beter twee keer dan geen keer :pmindp0wer schreef:Ah oeps, niet gezien.
Maar ben wel altijd benieuwd naar nieuwe/andere fotoreeksen.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 1910
- Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
- Naam: Stijn
- Auto: Dax Rush, Elise S1
- Locatie: Sijsele (Belgium)
Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's
http://www.westhoek.be/jewaserbij/5851/ypres-lotus-dayFrederik schreef:Maar ben wel altijd benieuwd naar nieuwe/andere fotoreeksen.
http://scorpion-cars.blogspot.be/2014/0 ... -2014.html
http://jalbum.net/nl/browse/user/album/ ... nud2ipe5bj
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's
merci Stijn!Red Baron schreef:http://www.westhoek.be/jewaserbij/5851/ypres-lotus-dayFrederik schreef:Maar ben wel altijd benieuwd naar nieuwe/andere fotoreeksen.
http://scorpion-cars.blogspot.be/2014/0 ... -2014.html
http://jalbum.net/nl/browse/user/album/ ... nud2ipe5bj

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's
nog een laat berichtje over YLD2014
omdat wij vrijdag 30 mei, de dag na YLD, vanuit Ieper met de camper en Lotje op de aanhanger, Frankrijk ingetrokken zijn voor een vakantietrip naar Normandië naar de D-Day landingsstranden, alwaar op 6 juni de 70 jarige herdenking was van de landing der geallieerde strijdkrachten in 1944 ter bevrijding van het Nazi-regime
het was daar zeer druk en heb daar niet de gelegenheid of de mogelijkheid gehad om een bericht te maken, weinig gelegenheid tot WiFi, ook het GSM netwerk lag geregeld plat
zijn sinds woensdag terug thuis en heb nu wel de gelegenheid om nog eens commentaar te geven op YLD
de organisatie was zoals gewoonlijk goed, en de rit was nog beter, zeer weinig slechte wegen, en ook een goede afwisseling van grote wegen en kleinere binnenbaantjes, ook de stops waren in orde, zeker die in Ooostende
wat mij echter van YLD 2014 het meest zal bijblijven zijn de 2 onderstaande gebeurtenissen
- juist voor de eerste stop in de voormiddag ( Veurne) moest er volgens het raodboek op een rondpunt op de baan van Veurne naar Pervijze, linksaf worden geslagen, na 290 meter moest er links een klein weggentje ingereden worden om zo bij de eerste Aperostop te komen
we werden al een gehele tijd gevolgd door een Engelse rode Elan M100, die zoals zou blijken niet meevolgde in het roadboek
, voor mij reed echter een landbouwtrekker, maar omdat er na 290 meter linksaf moest geslagen worden bleef ik daar achter, ik kon ook niet dadelijk het bewuste baantje links ontdekken, want was een smal baantje en aan weerszijde hoog gras, ik vertraagde nog meer en toen ik plots het baantje zag en er geen tegenliggers aankwamen begon ik met het afdraaimaneuver, toen ik plots piepende banden hoorde en links werd voorbij gestoken door de rode M100, gelukkig was het toch een goed chauffeur
want hij week toch naar links uit om mijn Lotje te ontwijken en kon zijn auto nog net terug onder kontrole krijgen vooraleer hij de grasberm opging waar een betonpaal stond
die Engelsman is mij bij de Apero-stop komen opzoeken en heeft zich uitvoerig verontschuldigd voor zijn maneuver
, s'avonds trouwens nog eens
wat was er nu gebeurd, omdat hij het roadboek niet volgde en dus niet wist dat er links een baantje moest ingedraaid worden, snapte hij niet waarom ik die landbouwtrekker niet voorbij stak, er kwamen ook geen tegenliggers aan, in de verte waren nog een aantal Lotussen te zien die waarschijnlijk het bewuste baantje ook hadden gemist, hij ging er van uit dat wij de weg kwijt waren en hij wou mij snel voorbij steken om die Lotussen in de verte in te halen om die dan te volgen, hij stak mij toen voorbij net op het moment dat ik links begonnen was met afslaan, ik had hem ook niet verwacht omdat hij al zeker een kwartier mij mooi volgde en nooit aanstalten maakte om voorbij te steken, ik had hem trouwens ook niet gezien wegens kleine dode hoek in linker spiegel
enfin toch nog goed afgelopen
- in de namiddag nog een incident
op een smalle weg in een bos moest op een einde baan rechtsaf worden gereden, omdat ik geen zicht had links of rechts maakte ik mij klaar om even te stoppen op het T-kruispunt, opeens kwam met een redelijke snelheid links een vrouw op de fiets aangereden die rechtsaf wou slaan ( waar ik dus aankwam) zij wou echter haar bocht nogal ruim nemen, maar toen zij achter het hoekje kwam zag ze dat dat niet zou lukken omdat ik daar ook al bijna was, ik was al een 10-tal meter van de hoek en omdat ik niet snel meer reed stond ik wel direct stil, de vrouw remde ook uit alle macht en stond zo goed als stil op een 5 tal-meter voor de Lotus, ze was echter zo geschrokken dat ze niet snel genoeg kon afstappen en daarom toch nog op de Vlaamse grond terecht kwam, ze stond echter dadelijk terug recht, geholpen door de andere fietsers van haar groepje, heb nog even gewacht maar bleek toch niet zo erg
, en ben dan verder gereden, er stonden ook geen verkeersborden, zodat de voorrang van rechts er gelde, en vermits ik ten opzichte van haar van rechts kwam en zij mij feitelijk had moeten laten voorgaan 
volgend jaar, bij leven en welzijn, toch weer van de partij


omdat wij vrijdag 30 mei, de dag na YLD, vanuit Ieper met de camper en Lotje op de aanhanger, Frankrijk ingetrokken zijn voor een vakantietrip naar Normandië naar de D-Day landingsstranden, alwaar op 6 juni de 70 jarige herdenking was van de landing der geallieerde strijdkrachten in 1944 ter bevrijding van het Nazi-regime
het was daar zeer druk en heb daar niet de gelegenheid of de mogelijkheid gehad om een bericht te maken, weinig gelegenheid tot WiFi, ook het GSM netwerk lag geregeld plat

zijn sinds woensdag terug thuis en heb nu wel de gelegenheid om nog eens commentaar te geven op YLD

de organisatie was zoals gewoonlijk goed, en de rit was nog beter, zeer weinig slechte wegen, en ook een goede afwisseling van grote wegen en kleinere binnenbaantjes, ook de stops waren in orde, zeker die in Ooostende

wat mij echter van YLD 2014 het meest zal bijblijven zijn de 2 onderstaande gebeurtenissen

- juist voor de eerste stop in de voormiddag ( Veurne) moest er volgens het raodboek op een rondpunt op de baan van Veurne naar Pervijze, linksaf worden geslagen, na 290 meter moest er links een klein weggentje ingereden worden om zo bij de eerste Aperostop te komen

we werden al een gehele tijd gevolgd door een Engelse rode Elan M100, die zoals zou blijken niet meevolgde in het roadboek



die Engelsman is mij bij de Apero-stop komen opzoeken en heeft zich uitvoerig verontschuldigd voor zijn maneuver


wat was er nu gebeurd, omdat hij het roadboek niet volgde en dus niet wist dat er links een baantje moest ingedraaid worden, snapte hij niet waarom ik die landbouwtrekker niet voorbij stak, er kwamen ook geen tegenliggers aan, in de verte waren nog een aantal Lotussen te zien die waarschijnlijk het bewuste baantje ook hadden gemist, hij ging er van uit dat wij de weg kwijt waren en hij wou mij snel voorbij steken om die Lotussen in de verte in te halen om die dan te volgen, hij stak mij toen voorbij net op het moment dat ik links begonnen was met afslaan, ik had hem ook niet verwacht omdat hij al zeker een kwartier mij mooi volgde en nooit aanstalten maakte om voorbij te steken, ik had hem trouwens ook niet gezien wegens kleine dode hoek in linker spiegel



enfin toch nog goed afgelopen
- in de namiddag nog een incident

op een smalle weg in een bos moest op een einde baan rechtsaf worden gereden, omdat ik geen zicht had links of rechts maakte ik mij klaar om even te stoppen op het T-kruispunt, opeens kwam met een redelijke snelheid links een vrouw op de fiets aangereden die rechtsaf wou slaan ( waar ik dus aankwam) zij wou echter haar bocht nogal ruim nemen, maar toen zij achter het hoekje kwam zag ze dat dat niet zou lukken omdat ik daar ook al bijna was, ik was al een 10-tal meter van de hoek en omdat ik niet snel meer reed stond ik wel direct stil, de vrouw remde ook uit alle macht en stond zo goed als stil op een 5 tal-meter voor de Lotus, ze was echter zo geschrokken dat ze niet snel genoeg kon afstappen en daarom toch nog op de Vlaamse grond terecht kwam, ze stond echter dadelijk terug recht, geholpen door de andere fietsers van haar groepje, heb nog even gewacht maar bleek toch niet zo erg


volgend jaar, bij leven en welzijn, toch weer van de partij



- gvy
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 15 nov 2010, 00:58
- Naam: Geert
- Auto: '80 Esprit S2.2
Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's
Hugo,
Je kan misschien tegen volgend jaar je Lotus in een iets meer opvallende kleur spuiten, zodat de medeweggebruikers je beter opmerken. Veel veiliger
Geert
Je kan misschien tegen volgend jaar je Lotus in een iets meer opvallende kleur spuiten, zodat de medeweggebruikers je beter opmerken. Veel veiliger

Geert
[b]Look what Q's brought for us, isn't it nice[/b]
-
- Berichten: 113
- Lid geworden op: 24 mei 2012, 19:07
- Naam: Joost
- Auto: Elise S1
- Locatie: Nederland
Re: YLD2014 : Ypres Lotus Day Editie 2014 [comments & foto's
Hugo, compliment voor jouw geheugen; het werk van een professioneel driver.
Ik was even bang dat de avond van de 29e op 30e het enige was wat bijgebleven was
Ik was even bang dat de avond van de 29e op 30e het enige was wat bijgebleven was

don't grow up; it's a trap