16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
Hans340R
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Re: 16-11-2013 Spa-Francorchamps Lotus-on-Track

Bericht door Hans340R »

Het was een heerlijk dagje op Spa! :D Wat blijft dat toch een mooi circuit, nog wel veel te leren maar gaat de goede kant op (bedankt voor de tips Johan) de Cup ging geweldig ik heb zelfs het idee dat die op dit moment iets beter afgesteld staat dan de 2-Eleven althans voor Spa want op Zandvoort heb ik weer een andere setting van de dempers. Uiteindelijk een 2,58 kunnen rijden en heb nog wat punten waar ik wat laat liggen, misschien toch maar wat vaker naar Spa gaan..

Cup vs 2-Eleven, je merkt dat de 2-Eleven een stuk lichter is, andere rem/instuurpunten en bakken meer sensatie door het open rijden maar deze Cup geeft wel weer meer sensatie dan de vorige Exige die ik had (Exige 240PP 2010 model) Kortom ik ben blij met het Cuppie :D

@Johan heeft de Exige V6 andere bakken verhoudingen tov jouw vorige 260 Cup? Ik zie dat ik in veel bochten een tandje hoger zit dan jij. Had trouwens nog een leuk duel met jouw vorige Cup 260 (Cup 300 ;-)
stekki
Naam: Stijn
Auto: no lotus

Bericht door stekki »

Hans, was het die blauwe cup dat van jou was?
Light is not right
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

Je kan de V6 niet vergelijken met de 260cup . Een PAK meer koppel , zoveel dat ik in tweede niet kon planken uit de bocht zonder strepen te trekken.....

Welke tips hebben geholpen want je hebt behoorlijk veel van je tijd afgeknabbeld. Met de staat van de piste en temperatuur is 2.58 een mooie tijd hoor !
Hans340R
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door Hans340R »

@Stijn ja die Laserblue Cup

@Johan, in het bovenste deel van het circuit maar ik kwam erachter dat ik die lijn al reed maar twijfelde steeds omdat iedereen die bochten combinatie anders nam.

Maar die lange doordraaier (weet de naam van die bocht niet) neem jij in de vierde versnelling en ik in ze 5 om meer rust in de auto te houden en in de 4e versn. zit ik tegen de toerenbegrenzer..
jokke_vlo
Auto: Exige Cup 2xx (2010)

Bericht door jokke_vlo »

In een Exige 260 cup moet je die idd in 5 nemen, klopt
KevinH
Naam: Kevin
Auto: '10 Elise SC

Bericht door KevinH »

stekki schreef:Ah, wat ik nog vergeten te zeggen had, voor diegenen die terug huiswaarts keerden, op de E40 vlak voor de afrit van Tienen stonden ze te flitsen...

Had het nog op tijd gezien, maar ik vrees een beetje voor de persoon met de grijze SC die voor me reed op dat moment. Ken zen nickname hier niet op het forum maar is iemand vd vlaanders. :)
oei! Niets gezien (coyote ook niet) maar dat zou ik kunnen geweest zijn! :cry:
co-driver
Naam: Kurt
Auto: KIACeed 2013,Smart4two

Bericht door co-driver »

Iemand fotokes van al da mooi's ??
Heb een ritje gemaakt naar Hethel om een rode V6 Cup op te halen , hopelijk is't nie deze die naast de baan is geschoven !
Lotus makes greencars ..... funcars!!
Plaats reactie