Ik ben zonet terug van Oostende. Een ritje van 140km maar met de weersomstandigheden zoals we momenteel hebben is dat zeker geen straf
VERTREK
In de late namiddag ben ik vertrokken richting " 't zeetje" toch altijd een beetje vakantie als ik naar Lotus Thierry Verhiest vertrek. Gezien Lindsay vandaag niet moest werken hebben we ervan geprofiteerd toch eens tot in Oostende stad te rijden. We zijn een wandeling gaan maken op de dijk en toen zijn we eigenlijk fel te vroeg richting garage gereden. Rond 19u40 kwamen we uiteindelijk aan bij de Lotus garage.
DE EVORA
Zoals reeds meermaals gezegd, de EVORA een zeer mooie sportwagen! Eigenlijk is "zeer" een understatement, het IS een mooie sportwagen. Hoe meer ik ernaar kijk hoe meer ik 'm apprecieer. Eigenlijk typisch Lotus, zelfs mijn oudere '92 Elan SE vind ik nog steeds mooi om naar te kijken, dit terwijl ik mijn andere wagens na 5-6jaar toch echt beu gezien ben. Lotus heeft er zowaar een patent op tijdloze sportwagens te scheppen. Dit zal ook met de EVORA niet anders zijn, respect... welke autobouwer kan zeggen dat hun wagens up-to-date én er niet nog steeds goed uitzien op hun oldtimerleeftijd? Het zijn het weinig gegeven!
DE VOORSTELLING
De drank en de hapjes waren rijkelijk aanwezig, kosten nog moeite werden gespaard. Ook was Thierry bijna continu te vinden in de buurt rond de in/uitgang. Op deze manier kon hij al zijn genodigden persoonlijk of welkom heten of een veilige thuis wensen. Los daarvan, er was enorm veel volk, iedereen maakte met plezier een praatje met elkaar, alweer een bewijs dat Lotuseigenaars losse, sociale en prettige mensen zijn. Toen we binnenkwamen viel ons oog direct op de Exige MY2010, maar alsnog trok de EVORA eigenlijk alle aandacht welke volledig centraal in de recent mooi heringerichte showroom stond. De mensen troepten zowaar samen rond de EVORA. Ook normaal want het ging vanavond eigenlijk allemaal om de EVORA, de geboorte van een nieuwe Lotus telg. We hebben er lang genoeg moeten op wachten!
STEVEN CRIJNS
Een erg leuk gegeven is dat Lotus Verhiest ervoor zorgde dat "Lotus topdesigner - Steven Crijns" welke de hoofdontwerper van de EVORA is, uitgenodigd heeft én deze de volledige avond zeer openlijk met iedereen een praatje maakte. Als (zogoed als ex) persfotograaf uit de automobielsector viel het me onmiddellijk op dat Mr. Crijns zeer sociaal omging met alle aanwezigen. Een praatje maken was geen enkel probleem en hij was zeer bereikbaar, 't is ze niet allemaal gegeven. Het levende bewijs dat Mr. Crijns een zeer sociaal en open iemand was, is de handtekeningen hij plaatste in de wagens van X-E-G en molleke, zie de foto's van een overgelukkig moment van beide forumleden. Hun wagen is bijdeze iets meer waard!
Rond 22u zijn we beginnen kijken om huiswaarts te keren, snel nog enkele nightshots (buiten) genomen om de sfeer op de gevoelige plaat vast te leggen. Tijdens de terugrit heb ik samen met een collega Lotus eigenaar op een gezapige snelheid gecruised op de autosnelweg waarbij in Roeselare onze wegen scheidden. Rond 22u45 thuisgekomen, moe maar voldaan.
Voor de mensen die er niet bij konden zijn of die geen uitnodiging hadden voor vandaag (vrijdagavond) doorheen het weekend kan U alle dagen bij Lotus Verhiest om de EVORA te ontdekken. Misschien de ideale combinatie met een dagje "de kust" ?
en dan nu ... FOTO's!
(klikkieklik om te vergroten!)