Aluminium retoucheren

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
SteveM
Auto: Elise S1

Aluminium retoucheren

Bericht door SteveM »

Langs de bestuurderskant heb ik een aantal krassen in het aluminium door in- en uitstappen (was er al toen ik hem kocht):
foto_krassen.JPG
Sorry voor de slechte kwaliteit, is met mijn Ipod genomen, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel.

Is er een mogelijkheid om dit te retoucheren/camoufleren zodat het minder opvalt? Sommige krassen zijn wel diep.

Ik heb al eens via google gezocht, maar ik kom op websites terecht waar ze voorstellen beschadigingen te lassen (ik dacht het niet! :shock: ) of met een soort van abrasive rubber spons te bewerken, maar dit laatste is denk ik ook geen oplossing.

Alle tips zijn welkom!

Grt

Steve
tiger_bel
Auto: Exige S, Lotus 7 S3,GTM

Re: Aluminium retoucheren

Bericht door tiger_bel »

alle alu is geanodiseerde alu vermoed ik.
als je daar met produkten opzit doe je de poriën open en ga je het iet of wat kunnen verbeteren, bv met belgom ?? blauwe bus

als je het opschuurd met staalwol oid zelfde effect - krassen weg maar de porien zijn open en binnen de kortste keren heb je terug oxidatie en verkleuring.

porien kan je dichten door het alu te koken , maar hoe doe je dat ?

heb hetzelfde probleem met mijn S3 seven.
SteveM

Bericht door SteveM »

of je zou een matte verf moeten vinden die de kleur van geanodiseerd aluminium benadert...
coeronny
Naam: rony
Auto: Evora S sportracer

Bericht door coeronny »

Alle mechanische bewerkingen zoals opschuren, slijpen, ... zijn te vermijden! Alu heeft een harde, beschermende laag gekregen door anodiseren. Neem je die weg is het mogelijk dat het metaal zelfs gaat oxideren (aluminium fraz?).
Als ik goed heb gaat het over de sill's van je elise? Beste oplossing m.i is de sill's bekleden met een beschermstuk. S2 's hebben dit standaard; bestaat ook voor s1. Google maar eens sill elise s1. Suc6!
If i cannot drive a Lotus in heaven... I shall NOT go!
SteveM

Bericht door SteveM »

Is idd voor mijn sills. Ik heb er al beschermstukken opzitten, de beschadigingen zijn echter naast de beschermstukken :evil: . Wss één van de vorige eigenaars die eens met een jeansbroek met knoppen op de achterzakken in- en uitgestapt heeft.

Idd schuren en dergelijke zaken gaan gewoon het probleem nog verergeren. Dan is het enige dat overblijft retoucheren of camoufleren van de krassen. Nu, het is niet zo dat het zo opvallend is maar aangezien ik de Elise deze winter eens volledig ga "renoveren" (verslag zal ik hier wel posten) , dacht ik dit ook mee te kunnen nemen...
Coen
Naam: Coen
Auto: Elise S2 111S

Bericht door Coen »

Eventueel zou je dit ook nog kunnen overwegen
http://www.wrapfolie.nl/zelfklevend-wra ... olie-grijs

Wel zou je het dan voor het geheel aan beide kanten moeten doen.
Lotus Elise S2 111S & Porsche 997.2
SteveM

Bericht door SteveM »

Bedankt voor de suggestie, maar ik weet niet of dat zo mooi zal zijn...
Peter D
Naam: Peter
Auto: Elan M100

Bericht door Peter D »

Zou ook kunnen met water transfer printing....
Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
Plaats reactie