02/09/2012 : Lotus Summers End [fotos & comments]

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Plaats reactie
billie
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S

Re: 02/09/2012 : Lotus Summers End [fotos & comments]

Bericht door billie »

Dirk,ik heb maandag nog de hele dag rondom Oudenaarde gereden en heb me wat afgevloekt over de staat van het wegdek ,dat we volgens het roadbook over slechte wegen moeten rijden kan haast niet anders want het is best moeilijk om goeie wegen te vinden :mrgreen: :mrgreen:

in Nederland wordt ik compleet gestoord van de drempels :mrgreen:

en in Duitsland van de vele flitspalen op elke hoek van de weg :mrgreen:

dus blijf vooral je tijd steken in het maken van mooie routes en niet te veel in schilderwerken :lol: :lol:
Dirk510 schreef:Wegdek geschikt voor 4x4 - voor 4x4 - voor 4x4 -4x4-4x4......
Deze woorden hebben de ganse nacht door mijn hoofd gespeeld.

Een hardere en pijnlijker klap kon ik niet krijgen.
Ik heb er deze morgen tijdens het ontbijt over gepraat met Lena.

Ik hoop dat ik mijn tijd, geld, energie, bloed zweet en tranen, nu mag aanbieden bij de "Landrover"club.
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Escape
Auto: Esprit turbo SE

Bericht door Escape »

Dirk510 schreef:Wegdek geschikt voor 4x4 - voor 4x4 - voor 4x4 -4x4-4x4......
Deze woorden hebben de ganse nacht door mijn hoofd gespeeld.

Een hardere en pijnlijker klap kon ik niet krijgen.
Ik heb er deze morgen tijdens het ontbijt over gepraat met Lena.

Ik hoop dat ik mijn tijd, geld, energie, bloed zweet en tranen, nu mag aanbieden bij de "Landrover"club.
Dirk, ik kan u met zekerheid zeggen dat de LandRover club uw diensten enorm zou appreciëren, in die zin dat ik in de tientallen 4x4 ritten die ik in het verleden gereden heb nooit een roadbook gekregen heb dat zo goed in orde was en zo verzorgd als dat van Lotus Summer's End :!: Alle afstanden klopten, bijna overal straatnamen zodat je het direct zag als je toch eens verkeerd reed, waar nodig (voorrang, slechte weg...) altijd een opmerking zodat je zeker alert was, kortom perfect in orde.
Bij de meeste 4x4-ritten hoor je achteraf trouwens klagen dat het niet zwaar genoeg was, dat er teveel asfalt in zat etc.

De staat van de wegen heeft ons in elk geval niet echt gestoord, tenslotte rijden we niet met een Lotus voor het comfort. Dat er af en toe schuurgeluidjes te horen waren, lag ook puur aan het gebrek aan grondspeling (ik denk dat wij zowat de laagste wagen van het pack hadden). En mijn offroadervaring kwam van pas om de aangekondigde 'hindernissen' toch schadevrij te kunnen nemen.
Anderzijds hadden wij na de middag soms ook wel de bedenking dat het misschien ontspannender zou geweest met de Range Rover. Niet zozeer voor het comfort van de luchtvering, wel voor het overzicht van de hogere zitpositie en om zonder te moeten nadenken de graskant te kunnen opzoeken en zo altijd ruim plaats te kunnen maken voor fietsers etc. Het feit dat het tempo veiligheidshalve toch ook wat lager lag na de middag speelde natuurlijk ook mee.
Het idee om de route omgekeerd te rijden, zoals al geopperd werd, lijkt mij zeker niet verkeerd. Op een zonnige zondagnamiddag kom je nu eenmaal meer fietsers tegen dan een paar uur vroeger op de dag. En eerst rustig opwarmen om dan af te sluiten met bredere wegen zie ik ook zeker zitten.

Tot volgende keer,

Filip
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

Bericht door Red Baron »

Wij hebben ons evenement dan ook aangekondigt als een Driversday dus waren de meer uitdagende wegen dan ook een must :twisted:

Dat er natuurlijk fietsers en wandelaars aanwezig zullen zijn op de route kunnen we moeilijk verhinderen en dat ligt dan ook aan het prachtige weer in de namiddag.
Of hadden jullie liever vrije wegen gehad en regen ? :lol:

Ik rij dan ook met een seven en een landbouwweg is voor mij dan ook luxueus breed.
Maar ik zal er rekening mee houden dat er ook Esprits rondrijden !
Heb nochtans geen enkele Elise, Exige of Elan horen klagen dat het te smal was. ;)
De maïs kunnen we ook moeilijk zelf gaan afdoen maar misschien kunnen we de datum volgend jaar iets later zetten want de zomer is blijkbaar nog steeds niet gedaan :D

Zijn allemaal punten waar we rekening zullen mee houden indien er een volgende editie komt !
Toch bedankt iedereen :!:
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Erwin
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8

Bericht door Erwin »

Kan er op een volgende rit geen afgesloten "special" voorzien worden?

Een stuk of parcours van 3 à 4 km dat verkeersvrij kan gemaakt worden zoals een rally-special? Een stuk industrieterrein is op een zondag toch verlaten?

Dan heeft iedereen zijn meugs ... een rustige tourrit en een stuk waar volluit gegaan kan worden ... en dat dan in combinatie met een lange middagstop.

Ik denk dat er dan ook serieus kan bespaard worden op de broodjesluch gezien er een hoop mensen hun lunch gaan laten staan om naar de special te kijken :lol:

en ja, ik weet het ... ik had net een helder moment ;) mag ook eens hé!
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Red Baron
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1

Bericht door Red Baron »

Dit is één van m'n (zoals Dirk het altijd noemt) daydreams :lol:

Maar eerder een behendigheids parcours ipv race-rally stage aangezien dit een eerder negatieve bijklank heeft tegenover een gemeentebestuur ;)

Indien mogelijk zou ik dit zeker eens willen voorzien voor een volgende editie.

Maar combineren met een aperostop moet dit wel voor de nodige animo zorgen denk ik :!:
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Didier
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Contacteer:

Bericht door Didier »

StevenD schreef:... Lol, tja, de ene zijn ophanging is de andere niet he, op het eerste stuk reed er een Seven voor ons waar het vrolijke duo bijna uit wipte terwijl wij nog comfortabel zaten...
Diene Seven, denk dat ik dat was?
Ik reed mee in de Seven van Ellie. Beenhard is dat ding :shock:! We zijn letterlijk en figuurlijk door elkaar gerammeld geweest, allée ja ... ik dan toch.
Af en toe vroeg mijne piloot of het nog ging! Ellie vond dat het nog meeviel :o Kwestie van gewoonte zeker?
Gelukkig hadden we 4-puntsgordels om hadden, anders was ik er op bepaalde plaatsen wel uitgevlogen! Ik vermoed dat de Caterham geen veerpoten heeft, maar gewoon 4 ijzeren stangen. :lol:
Nou ja, ben blij dat ik mee mocht met hem, waarvoor mijn dank.
Het was een leuke belevenis. Weliswaar met truitje en vestje aan, omdat het iets te fris was om zonder te rijden.
Voor al diegene die klagen over het feit dat een Elise/Exige een beetje krap is, nodig ik uit om eens een toertje mee te rijden in een Seven ... Da's pas krap :twisted:
Mijn plezier in de Seven was helaas van korte duur, daar de chauffeur wegens misselijkheid opgegeven heeft bij de aankomst bij Van Der Valk (Drongen).

Frederik heeft dan een passend alternatief gevonden voor het 2de deel van de rit. Thx Frederik! Ik mocht mijn jas en truitje in de kofferbak gooien en m'n zonnecrèmke aansmeren (gevoelige velleke é)!
Ik ben mogen meerijden in één van de 2 Speedster, met die van Bart dus.
Joepie, nog nooit in een Opel ... eh ... Vauxhall ... eu ... VX220 gezeten. 8-)
Bedankt dat ik je navigator mocht zijn in het 2de deel, Bart!

Hemelsbreed verschil wat het rijcomfort betreft, eigenlijk niet te vergelijken. Je kunt geen appels met peren vergelijken ... :ugeek: Ben aangenaam verrast van het comfort van een Speedster. Ben ook verrast van de snelheid ervan ... die "platte kever" daar vooraan (sorry Koen :mrgreen: ) heeft z'n 415 pk (ja toch?) toch goed moeten aanspreken om ons er af te rijden, wat onze Dirk een gladgestreken gezicht bezorgde ... een gratis facelifting als het ware :lol:
Moet wel toegeven, da's toch een ferm ding, zo'n GT3 ... heb het erbij geschreven op m'n verlanglijstje ...

Wat de snelheid/vlotheid betreft vond ik het in de voormiddag rustiger dan in de namiddag, misschien noodgedwongen door de vering en/of door de misselijkheid van mijn piloot? In de namiddag vond ik het net wat sneller.
Soms was het idd wel goed uitkijken voor de wandelaars en de fietsers, maar het viel eigenlijk nog wel mee, ik heb al erger meegemaakt. De weg is er nu eenmaal voor iedereen é :)
Wel ene keer is er een fietser demonstratief in het midden van de weg blijven rijden.
Een scooter-rijder zwaaide vriendelijk toen we voorbij raasden ... of was ie misschien toch teken aan het doen dat we wat trager moesten rijden :? Nou ja, 'k weet et eigenlijk nie goe ... 't ging te snel :D

Heb 's morgens een mooi Artega zien staan op de parking van Dennenland.
Ferm machien hoor! :shock:

Zoals ik al eerder schreef, ik vond het een geslaagde dag. Eten was lekker ... amaai wat een ontbijtbuffet :o

Nogmaals bedankt aan iedereen voor deze aangename en ervaringrijke dag!
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Spykerforce
Naam: Alex
Auto: Elise S CR MY14
Contacteer:

Bericht door Spykerforce »

Heb nog foto's liggen voor bepaalde eigenaren van de LSE die ik persoonlijk niet ken, dus heb ff hulp nodig hiermee. Kan iemand mij de nicknames geven van de rijders op het forum hier van deze auto's:

-groen-gele Caterham Se7en (engels kenteken Q907 JBW)
-Britisch Racing Green Elise S2 Supercharged met matzwarte velgen (kenteken 1-CDC-343)

Thanks!

Edit: Elise is al gelukt, nu de Caterham nog!
Clousta
Auto: Caterham Supersprint

Bericht door Clousta »

Hello Lotus Fanatics,

Firstly, apologies for my lack of Flemish.

I was the English driver in the 1988 Caterham Seven 1700 Supersprint (Q907 JBW) in prisoner colours (Jaguar British green with a Lotus yellow nose). Ilka, my German navigator (her first time) and I had a great time. The organisation was superb. The course was interesting, especially the last section in the Flemish Ardennes where the navigation became challenging and the interest factor increased. We did finish the complete route but wondered where the rest of the lotus sports cars had gone - to the pub obviously! Parts of the route looked like my native Cornwall and Devon. The weather warmed up during the whole day and we ended up driving in shirtsleeves.

On Sunday I had driven over more 'Belgian pavé' than during my last 8 years in Belgium combined! My suspension worked very well (live axle - the springs and shock absorbers were overhauled/replaced with a custom set up during the winter) and the sump did not hit anything. Ilka assured me that the ride was very smooth compared with the suspension on her Smart Roadster. She was amazed - perhaps this is what Colin Chapman had intended.

My tooth (a crown) did fall out at lunch :shock: as SteveD has said, but that was not due to the 'Belgian pavé' or the Lunch, just old age I think. Hopefully the dentist will glue the tooth back in on Wednesday. Perhaps if I had been in Elie's Caterham with its very firm suspension it would have fallen out earlier. :)

It was a pleasure to bring my almost old timer, with its tuned Ford crossflow engine, to the centre of Belgium. We had no problems, probably because the car has no electronics at all! :lol:

Thank you to the organisers for your efforts, the caterers for the great food and the competitors for their company. We are looking forward to next year.

Best Regards

Gavin Short
billie
Naam: Hub
Auto: Elise S1 -Elise S2 111S

Bericht door billie »

what a story :lol: :lol: :lol:
Clousta schreef:Hello Lotus Fanatics,

Firstly, apologies for my lack of Flemish.

I was the English driver in the 1988 Caterham Seven 1700 Supersprint (Q907 JBW) in prisoner colours (Jaguar British green with a Lotus yellow nose). Ilka, my German navigator (her first time) and I had a great time. The organisation was superb. The course was interesting, especially the last section in the Flemish Ardennes where the navigation became challenging and the interest factor increased. We did finish the complete route but wondered where the rest of the lotus sports cars had gone - to the pub obviously! Parts of the route looked like my native Cornwall and Devon. The weather warmed up during the whole day and we ended up driving in shirtsleeves.

On Sunday I had driven over more 'Belgian pavé' than during my last 8 years in Belgium combined! My suspension worked very well (live axle - the springs and shock absorbers were overhauled/replaced with a custom set up during the winter) and the sump did not hit anything. Ilka assured me that the ride was very smooth compared with the suspension on her Smart Roadster. She was amazed - perhaps this is what Colin Chapman had intended.

My tooth (a crown) did fall out at lunch :shock: as SteveD has said, but that was not due to the 'Belgian pavé' or the Lunch, just old age I think. Hopefully the dentist will glue the tooth back in on Wednesday. Perhaps if I had been in Elie's Caterham with its very firm suspension it would have fallen out earlier. :)

It was a pleasure to bring my almost old timer, with its tuned Ford crossflow engine, to the centre of Belgium. We had no problems, probably because the car has no electronics at all! :lol:

Thank you to the organisers for your efforts, the caterers for the great food and the competitors for their company. We are looking forward to next year.

Best Regards

Gavin Short
Bijlagen
DSCN0388 (Kopie).JPG
[size=150][color=#0040FF]lighter is better[/color][/size]
Hugo
Naam: Hugo
Auto: Europa Special

Bericht door Hugo »

was toch een mooie rit en wij vonden de startlocatie wel schitterend en goed gevuld ontbijt

er waren inderdaad wel redelijk veel kasseistroken en die worden door sommige wagens niet zo goed verteerd, zo ook mijn Europa, de Europa classic is in het verleden door weinig grondspeling ook nooit gebruikt in rally's of zo,(de verschillende type Elan's wel ) op circuit werd er wel gebruik van gemaakt

doordat de hoogte van de Europa maar 108 cm is heeft ook tot gevolg dat de grondspeling zeer klein is, vooral de stablistorstang aan de voortrein is heel laag, ik denk maar een 10 tal centimeter, aan de achterkant heeft ook de schakelstang van de versnellingsbak niet veel grondspeling

de meeste stukken slechte weg en jumps waren wel goed aangegeven, maar één was toch niet aangeduid en gevolg was een serieus grondcontact met voortrein, even gestopt om schade op te meten, was gelukkig niets

volgens mijn navigator/vrouw rijd ik soms wel een beetje te snel ;) en komt het daardoor dat er soms grondkontact is, maar daar geloof ik niet veel van ;)

in het namiddaggedeelte liep ik in op de rode Esprit van Escape, maar op de dan vernoemde smalle en bochtige en slechte wegeltjes liep hij toch soms ver van mij weg, op betere stukken kwam ik dan weer bij, toen ik achter hem reed vond ik toch dat de grondspeling van de Esprit toch groter is dan mijn Europa

zal deze week eens testen of ik de speling wat kan verhogen en demping wat zachter zetten, heb regelbare schokdempers, kan dan volgend weekend eens zien wat dat geeft

in elk geval was toch mooie rit en hebben er dan ook van genoten, volgend jaar zijn we zeker weer van de partij
Plaats reactie