Ik heb een Lotus Elise mk1 origineel voorzien van Cobra alarm en startonderbreking. Een jaar geleden heb ik meegemaakt dat ik met de afstandbediening de startonderbreker niet uitgezet kreeg. Toen een nieuwe handzender gekocht, maar ik blijf van mening dat er een slecht respons is tussen beide. Herkent iemand deze klacht en heeft er een oplossing voor? Zou mijn vertrouwen in de auto laten groeien.
Al vast dank voor jullie reacties.
Startonderbreker reageert slecht op afstandbediening
-
- Naam: Joost
- Auto: Elise S1
Startonderbreker reageert slecht op afstandbediening
don't grow up; it's a trap
-
- Naam: Joost
- Auto: Elise S1
Re: Startonderbreker reageert slecht op afstandbediening
Blijkbaar is de omschrijving niet helemaal duidelijk.
Kan het zijn dat door warmte het Cobra alarm systeem niet meer zo goed reageert op de handzender? Kent iemand dit probleem?
Ik moet echt de zender tegen het dash houden om de onderbreking uit te krijgen. Wie helpt???.

Kan het zijn dat door warmte het Cobra alarm systeem niet meer zo goed reageert op de handzender? Kent iemand dit probleem?
Ik moet echt de zender tegen het dash houden om de onderbreking uit te krijgen. Wie helpt???.

don't grow up; it's a trap
-
- Auto: Elise MKII
Re: Startonderbreker reageert slecht op afstandbediening
Of het je helpt weet ik niet, maar al een nieuwe batterij in de zender gedaan?
En afhankelijk van hoe de ontvanger werkt kan het zijn dat deze geen goede aarding heeft of misschien ergens een aarding heeft waar dit niet zou moeten?
(antenne draad die tegen een metaal deel aan licht, let op, dan bedoel ik dus de geleidende kern van de antenne draad en niet de isolatie)
Heb geen ervaring met auto-alarmen maar dit zijn wat algemene dingetjes die van toepassing zouden kunnen zijn.
En afhankelijk van hoe de ontvanger werkt kan het zijn dat deze geen goede aarding heeft of misschien ergens een aarding heeft waar dit niet zou moeten?
(antenne draad die tegen een metaal deel aan licht, let op, dan bedoel ik dus de geleidende kern van de antenne draad en niet de isolatie)
Heb geen ervaring met auto-alarmen maar dit zijn wat algemene dingetjes die van toepassing zouden kunnen zijn.