De Mid Life Update van de Plus2
- vasseur
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
- Auto: Elise s1 - Elan+2
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Alles is dus klaar voor paasmaandag of kan je niet mee rijden?
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Kan paasmaandag helaas niet meerijden, Pascal. 

--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: De Mid Life Update van de Plus2
didier,
ik lees net op een andere topic dat de inlaatcollector van uw Lotus Twin Cam motor gebarsten is, ge schrijft dat dat op een moeilijk bereikbare plaats is om te lassen, bedoel je dat je die wil laten lassen als die nog op het blok en in de auto zit?
is natuurlijk veel werk om de kop eraf te halen, maar dan kan die kop wel veel beter geïnspecteerd en beter gelast worden, van onderdelen heb je normaal alleen een nieuwe cylinderkoppakking ( joint de culasse) nodig
om aan een aluminium culasse te lassen wordt normaal wel de kop eerst helemaal verwarmt ( ik dacht tot 120°C) om te vermijden dat de plaatselijke grote warmte van het lassen de kop doet scheuren of vervormen
ik lees net op een andere topic dat de inlaatcollector van uw Lotus Twin Cam motor gebarsten is, ge schrijft dat dat op een moeilijk bereikbare plaats is om te lassen, bedoel je dat je die wil laten lassen als die nog op het blok en in de auto zit?
is natuurlijk veel werk om de kop eraf te halen, maar dan kan die kop wel veel beter geïnspecteerd en beter gelast worden, van onderdelen heb je normaal alleen een nieuwe cylinderkoppakking ( joint de culasse) nodig
om aan een aluminium culasse te lassen wordt normaal wel de kop eerst helemaal verwarmt ( ik dacht tot 120°C) om te vermijden dat de plaatselijke grote warmte van het lassen de kop doet scheuren of vervormen
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Nee hoor, ik heb de cilinderkop deze morgen afgebouwd.
Is trouwens ook nog geen 2u werk om deze af te bouwen
Met moeilijk te bereiken bedoel ik dat de barst in de luchtkanaal zit.
Een kleine verduidelijking aan de hand van onderstaande tekening.
Is trouwens ook nog geen 2u werk om deze af te bouwen

Met moeilijk te bereiken bedoel ik dat de barst in de luchtkanaal zit.
Een kleine verduidelijking aan de hand van onderstaande tekening.
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: De Mid Life Update van de Plus2
hm ...
Ziet er slecht uit, heel slecht.
Was vandaag bij Cilinderkopcenter Huyghe met de cilinderkop.
Volgens hem is het niet meer herstelbaar; de scheur is te groot en op een heel slechte plek
Morgen rij ik nog enkele bedrijven af om naar hun bevindingen te luisteren.
Ben ondertussen alvast al op zoek naar een gebruikte cilinderkop, maar die zijn zo goed als niet bestaande
Nieuwe cilinderkoppen worden terug gemaakt, maar ze kosten stukken van mensen.
Om en bij de £3500 bij Burton Power, da zijn €4300,-
En da's de prijs voor een naakte cilinderkop, dus zonder klepgeleiders, kleppen, veren, klepzittingen, e.d. ...
Ben nu ook niet bepaald van plan een nier te verkopen voor een stuk aluminium
Ziet er slecht uit, heel slecht.
Was vandaag bij Cilinderkopcenter Huyghe met de cilinderkop.
Volgens hem is het niet meer herstelbaar; de scheur is te groot en op een heel slechte plek

Morgen rij ik nog enkele bedrijven af om naar hun bevindingen te luisteren.
Ben ondertussen alvast al op zoek naar een gebruikte cilinderkop, maar die zijn zo goed als niet bestaande

Nieuwe cilinderkoppen worden terug gemaakt, maar ze kosten stukken van mensen.
Om en bij de £3500 bij Burton Power, da zijn €4300,-

En da's de prijs voor een naakte cilinderkop, dus zonder klepgeleiders, kleppen, veren, klepzittingen, e.d. ...
Ben nu ook niet bepaald van plan een nier te verkopen voor een stuk aluminium

--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Dat is wel tegenslag zeg. 

- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Ja, dat is geen goed nieuws Didier. Hopelijk vind je een economische oplossing en kan je de Plus2 Cab snel weer op de baan krijgen.
Wat ik me afvraag ... hebben ze dat niet opgemerkt bij het tunen van je motor in Engeland? Kan toch niet zomaar uit het niets zijn gekomen, of toch?
Wat ik me afvraag ... hebben ze dat niet opgemerkt bij het tunen van je motor in Engeland? Kan toch niet zomaar uit het niets zijn gekomen, of toch?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- thiva
- Berichten: 1278
- Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
- Naam: Thierry
- Auto: Exige S2 240
- Locatie: Sugartown
Re: De Mid Life Update van de Plus2
In alle eerlijkheid. Vorig jaar tijdens de YLD was die wagen al geen pretje om achter te rijden. Op een bepaald moment zijn we er voorbij gegaan omdat Fie en ik echt misselijk werden van de geur.Frederik schreef:Wat ik me afvraag ... hebben ze dat niet opgemerkt bij het tunen van je motor in Engeland? Kan toch niet zomaar uit het niets zijn gekomen, of toch?
Natuurlijk altijd zonde om te horen en spijtig dat de onderdelen zo moeilijk te vinden zijn.

Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: De Mid Life Update van de Plus2
De cilinderkop is ooit gelast/hersteld geweest.
'k Weet alleen niet wie dit gedaan heeft en waarom.
Vermoedelijk zal er al een scheur in zijn.
De klepveerzitting werd volledig vernieuwd of hersteld.
Wat ik wel weet is dat de scheur net onder die ligplaats zit, dat die tot aan de klepgeleider komt en dat het zo'n 3 cm lang is.
Heb gebeld naar Frank (FVH). Ie zal kijken af hij een ouwe, nog bruikbare kop liggen heeft.
Morgen bel ik ff naar Verhiest en naar FKM. Je weet nooit wat die daar nog hebben rondslingeren?
Thierry, YLD is m'n benzinetank gedeeltelijk leeggelopen door een vergetelheid mijnentwege. Ook wij waren misselijk van de geur.
'k Weet alleen niet wie dit gedaan heeft en waarom.
Vermoedelijk zal er al een scheur in zijn.
De klepveerzitting werd volledig vernieuwd of hersteld.
Wat ik wel weet is dat de scheur net onder die ligplaats zit, dat die tot aan de klepgeleider komt en dat het zo'n 3 cm lang is.
Heb gebeld naar Frank (FVH). Ie zal kijken af hij een ouwe, nog bruikbare kop liggen heeft.
Morgen bel ik ff naar Verhiest en naar FKM. Je weet nooit wat die daar nog hebben rondslingeren?
Thierry, YLD is m'n benzinetank gedeeltelijk leeggelopen door een vergetelheid mijnentwege. Ook wij waren misselijk van de geur.
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Didier,
ik heb nog wel een TwinCam-cylinderkop maar die is voor Strombergcarbs, kunt ge dus niks mee doen, tenzij ge aan Strombergs kunt geraken en overschakelen
maar heb twee jaar terug hier bij mij in de omgeving wel nog een goede kop gezien, hij vroeg er toen dacht ik 1000 EUR voor,( ik kon er niks mee doen want de Europa heeft een iets aangepaste culasse voor de langere inlaatnokkenas) was wel helemaal gedemonteerd, maar ik denk dat alles ( kleppen, nokkenassen) er nog wel bij waren, maar feitelijk hebt ge die niet nodig want normaal kan alles toch over gebouwd worden van uw culasse
toen ik 3,5 jaar terug een geschikte cilinderkop zocht voor Webercarbs voor mijn Europa vond ik er één in het Antwerpse en die had toen nog zeker TIEN!!! culasses voor een Twin Cam liggen, als het weer morgen goed is ga ik een testritje doen met mijn Europa, zal dan eens bij deze mensen langsgaan om te zien wat ze nog hebben
ik heb nog wel een TwinCam-cylinderkop maar die is voor Strombergcarbs, kunt ge dus niks mee doen, tenzij ge aan Strombergs kunt geraken en overschakelen
maar heb twee jaar terug hier bij mij in de omgeving wel nog een goede kop gezien, hij vroeg er toen dacht ik 1000 EUR voor,( ik kon er niks mee doen want de Europa heeft een iets aangepaste culasse voor de langere inlaatnokkenas) was wel helemaal gedemonteerd, maar ik denk dat alles ( kleppen, nokkenassen) er nog wel bij waren, maar feitelijk hebt ge die niet nodig want normaal kan alles toch over gebouwd worden van uw culasse
toen ik 3,5 jaar terug een geschikte cilinderkop zocht voor Webercarbs voor mijn Europa vond ik er één in het Antwerpse en die had toen nog zeker TIEN!!! culasses voor een Twin Cam liggen, als het weer morgen goed is ga ik een testritje doen met mijn Europa, zal dan eens bij deze mensen langsgaan om te zien wat ze nog hebben