re: benzinetank inhoud. max. afstand...

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: re: benzinetank inhoud. max. afstand...

Bericht door Erwin »

Ik doe hem vol als hij leeg is :lol:
Ik heb 1 keertje mijn verbruik gemeten en zat rond 7,5 l/100km.
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
WimC
Berichten: 1128
Lid geworden op: 16 nov 2008, 20:59
Auto: Elise S1

Re: re: benzinetank inhoud. max. afstand...

Bericht door WimC »

Net 2X na elkaar gemeten met zelfde resultaat.
Op 250 km blijft refill staan en dan gaan er 27 ltrs in.

Wim
Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 133
Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
Naam: Yvo Tuk
Auto: Elise S1/Evora
Locatie: Moordrecht
Contacteer:

Re: re: benzinetank inhoud. max. afstand...

Bericht door YvoTuk »

Mocht je meer capaciteit willen (tegen een lager gewicht :) ) dan kan je ook eens naar dit ding kijken:
Afbeelding

Dat is een vol alu tank (met extra schot om schommel effecten tegen te gaan) met 48 liter capaciteit. Omdat het een schuim gevulde alu tank is zal de tank lichter zijn tot het moment dat je hem helemaal vol gooit met brandstof.

Er is wel een nadeel aan die tank... Als je hem binnen krijgt wil je hem niet meer in een auto monteren omdat ie zo ongelooflijk mooi in elkaar zit. Het is een beetje als met Nitrons, die wil je eigenlijk het liefst op de schoorsteenmantel zetten als je ze niet gebruikt. :lol:
Gebruikersavatar
ovi
Berichten: 3904
Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Locatie: Keerbergen

Re: re: benzinetank inhoud. max. afstand...

Bericht door ovi »

Vandaag eens mijn verbruik gemeten bij het tanken.
Juist geen 10 liter!
Dit voor woon werk verkeer, 20 km heen en 20 terug en wa rondrijden hier in de buurt. Nogtans gewoon op koppel gereden en niet echt veel gespeeld! ;)
Af en toe toch eens toegegeven om de pipo's die dan toch proberen een poepje te laten ruiken. Vooral op bochtige baantjes laat ik me dan wel eens gaan. Kan het ni laten hé! 8-)
Zal één dezers er eens mee naar Nederland rijden en dan weet ik ook het verbruik eens bij lange ritten. Snel rijden op een autostrade zegt me geen bal dus dan zal ik mij wel kunnen beheersen.
Plaats reactie