Een Lotus op batterijen is niets nieuws, maar met een auto op windenergie maak je natuurlijk helemaal de blits bij je eco-vrienden. Dat denkt althans het groene elektriciteitsbedrijf Ecotricity, dat een Lotus Exige ombouwt tot een elektrisch autootje dat gevoelig is voor een briesje.
Dale Vince, de langharige oprichter van het bedrijf, houdt een blog bij waarop te zien is hoe ver men met de Lotus is gevorderd. Momenteel wordt er gewerkt aan de transmissie en is het chassis verlengd om ruimte te bieden aan 96 accu’s, die tijdens het rijden worden bijgeladen door de lucht die langs de auto blaast. Dat is nog eens een logische gedachte.
Ondertussen moet het geen saaie tuningsbak worden, maar een echte sportwagen, en er wordt geen moeite gespaard om die look & feel te behouden. Ook de prestaties die de auto uiteindelijk moet krijgen liegen er niet om: een topsnelheid van 160 km/h en een sprint van 0-100 in rond de 4 seconden, vergelijkbaar met de Tesla Roadster.
In de komende maanden moet het prototype de weg op kunnen, en een productieversie zou dan niet al te ver weg meer zijn. We zijn benieuwd, want dit klinkt als een goed doordacht concept.
Bron : www.motorauthority.co.uk
Elektrische Exige op windenergie
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11314
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Elektrische Exige op windenergie
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- Goor00
- Berichten: 94
- Lid geworden op: 31 okt 2009, 21:01
- Naam: Tom
- Auto: Elise Club Racer
- Locatie: Hasselt
Re: Elektrische Exige op windenergie
Knappe wagen volgens principe van de Tesla roadster.
Het is wel een gewone elektrische auto. Het windgedeelte zijn windmolens om elektriciteit op te wekken. De term windauto is een marketingstunt maar het blijft een geweldig project.
Je kan windenergie immers niet efficient opwekken door een aparaat te laten bewegen.
We geven 100den miljarden wereldwijd door middel vrijstelling van belasting en subsidies aan de autoreuzen die hun businessmodel willen behouden: ingewikkelde motoren met veel onderdelen die stuk gaan en onderhoud nodig hebben van gespecialiseerde monteurs. Een elektrische motor: wat metaal met wat koperen spoelen gaat bijna nooit stuk.
Zie: Who killed the electric car?
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ew=3&dur=3#
GM scrapped alle elektrische auto na een succesvolle proefperiode waarbij veel leasinghouders de wagen wilden kopen. De elektrische MINI kan je ook alleen maar leasen?!
Dat ze deze kleine vindingrijke ondernemers is dik sponsoren.
Ze klommelen nog wat met de batterijen: vooral oplaadtijden en capaciteit blijven een probleem. Dit kan toch niet moeilijk op te lossen zijn.
Ik zie het hoopvol tegemoet maar als autogek wil ik die prachtige benzinemonsters met hun prachtgeluid eigenlijk niet missen.
Het is wel een gewone elektrische auto. Het windgedeelte zijn windmolens om elektriciteit op te wekken. De term windauto is een marketingstunt maar het blijft een geweldig project.
Je kan windenergie immers niet efficient opwekken door een aparaat te laten bewegen.
We geven 100den miljarden wereldwijd door middel vrijstelling van belasting en subsidies aan de autoreuzen die hun businessmodel willen behouden: ingewikkelde motoren met veel onderdelen die stuk gaan en onderhoud nodig hebben van gespecialiseerde monteurs. Een elektrische motor: wat metaal met wat koperen spoelen gaat bijna nooit stuk.
Zie: Who killed the electric car?
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... ew=3&dur=3#
GM scrapped alle elektrische auto na een succesvolle proefperiode waarbij veel leasinghouders de wagen wilden kopen. De elektrische MINI kan je ook alleen maar leasen?!
Dat ze deze kleine vindingrijke ondernemers is dik sponsoren.
Ze klommelen nog wat met de batterijen: vooral oplaadtijden en capaciteit blijven een probleem. Dit kan toch niet moeilijk op te lossen zijn.
Ik zie het hoopvol tegemoet maar als autogek wil ik die prachtige benzinemonsters met hun prachtgeluid eigenlijk niet missen.
- co-driver
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 18:50
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
- Locatie: Roeselare / West Vlaanderen
- vasseur
- Berichten: 707
- Lid geworden op: 03 sep 2008, 18:00
- Auto: Elise s1 - Elan+2
Re: Elektrische Exige op windenergie
Het volledige verhaal kan je hier vinden.
http://zerocarbonista.com/page/6/
http://zerocarbonista.com/page/6/
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: Elektrische Exige op windenergie
'k Heb hier nog wat RL foto's gevonden van die windmobiel
Die kont oogt wel lekker 


--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- mindp0wer
- Berichten: 2226
- Lid geworden op: 05 aug 2009, 23:01
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
- Locatie: Kermt
Re: Elektrische Exige op windenergie
De reeks "Who killed the electric car?"

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna