Interessepeiling: Road trip door Schotland

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.
Emiel
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1

Re: Interessepeiling: Road trip door Schotland

Bericht door Emiel »

Zoals eerder aangegeven, zodra auto klaar is ben ik voor veel aktiviteiten in, dit ook zeer zeker.

Ik schaar me achter Ruben, hoewel ik best een kasteel wil bezoeken en de reis uren wat verdeeld mogen zijnover de dag.
type72
Naam: Stephan
Auto: Elise MK2 type 72

Bericht door type72 »

Lijkt me zeer tof om mee te maken ja!

Ik kan wat moeilijk weg maar als ik het ruim op voorhand weet zou ik graag meegaan.
Hans340R
Auto: Exige Cup 260
Contacteer:

Bericht door Hans340R »

Geweldig idee! En wat Ruben zegt daar sluit ik mij volledig bij aan.. vertrek vanaf IJmuiden naar Newcastle voor de Nederlanders is het meest handige.
Daar ik in september mijn 340R opgehaald heb in Aberdeen en echt heerlijke wegen tegen bij gekomen op de weg terug richting Newcastle.. en dan ben ik niet eens in de highlands geweest..

Zoals je kan zien het was heerlijk weer.. 8-)

Edit: hmm waarom doet youtube het niet..
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Hans340R schreef:Edit: hmm waarom doet youtube het niet..
to much information ... :-)

(de "http://www.youtube.com/watch?v=" mocht je weglaten)
vital
Naam: ViTaL
Auto: Evora S IPS Sportsracer

Bericht door vital »

Ik heb ook interesse. Vind dit zelfs super leuk. :P
Als ik op tijd weet wanneer kan ik hopelijk tijd maken om mee te gaan.
Moeten wel een beetje in de sfeer van daar blijven, een leuk kasteel om te overnachten (ik bedoel geen peperduur kasteel), haggis eten, en veel lol hebben,...de wiskey niet vergeten en dan nog de geweldige wegen om lekker over te rijden. :lol:
Ik volg het op de voet. :ugeek:
The difference between men and boys is the price of their toys!
ddez
Naam: Dirk
Auto: Ne witte

Bericht door ddez »

Bon, er is dus veel interesse (ik tel bijna 10???)

Ik stel het volgende voor:
Periode zal of Juni, Of September zijn
Ik zoek eea uit en stel 3 varianten voor incl prijs.
(Let op ik heb het enorm druk op de moment dus, het zal niet voor overmorgen zijn, maar probeer dit zsm te doen).

Binnenkort ben ik een weekend in Glasgow en dan kan ik wat volk voor mijn kar spannen :mrgreen:

Watch this space zou ik dan zo durven zeggen...

Wil Frederik sponsor spelen (voor wat reclame en feelgood, niet monetair)
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
Jodo
Auto: S2 Elise

Bericht door Jodo »

Ben ook geinteresseerd. Schotland heb ik altijd al een keer willen aandoen.
ddez
Naam: Dirk
Auto: Ne witte

Bericht door ddez »

Ik stel voor:
Mille Miglia Caledonia
Mille Miglia Caledonia
The Mille Miglia Caledonia 2012

1000 Miles fantastische Britse A en B wegen, en dan vooral in Schotland.
Er zit werkelijk geen meter autostrade in en we passeren (volgens mij) van de mooiste plekjes in Schotland.

Vanaf Newcastle volgen we de last frontier van het Romeinse Rijk: Hadrian's Wall. Verder durfde ze niet gaan want de Barbaren van het Noorden waren gewoon te fel!
Dan Schotland binnen. Langs de lowlands richting Glasgow en dan langs de mooiste plekken van de Schotse westkust. Plaatsen waar we langskomen zijn: Glen Coe, Fort William, Kyle of Lochalsh, Torridon, Bealach na Ba (de steilste bergpas in de UK), Gairloch, Inverness, Loch Ness, Oban, Lanark en nog veel meer.

Eventueel kan de rit met een dag verlengd worden op het Isle of Skye (ook zeer de moeite). Er kunnen 2 bezoeken worden gebracht aan een kasteel, minimaal 2 stokerijen en heel erg veel indrukwekkende natuur. Maar vooral: mooie wegen die wel gemaakt lijken voor de sportwagen.

Een exacte prijs kan ik er jammer genoeg nog niet op plakken.

Ik denk dat het haalbaar is om dit in 5 dagen (+ 2 nachten voor de ferry) te doen is.

Budgetair denk ik dat er moet gerekend worden aan 1500 a 1750 euro voor een auto met 2 personen die een kamer delen. Hierin zit de Ferry, overnachtingen, ontbijt en avondmaal. NIET inbegrepen is benzine, andere kosten zoals lunch, fooien, boetes etc... (Maar iedereen rijdt hier reglementair natuurlijk :) )

Nogmaals: Dit is geen exacte prijs en hieraan hangt geen enkele verbintenis! Als jullie dit zien zitten dan zetten we eea op poten en kan er ingeschreven worden. Bij voldoende inschrijvingen geven we een exacte prijs en zal er een voorschot worden gevraagd om eea vast te leggen.

Voor vragen mogen julle me altijd contacteren.

Dirk
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
Didier
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Contacteer:

Bericht door Didier »

Ziet er iig goed uit.
'k Heb er wel zin in ... alleen weet ik niet of m'n Plus2 zo'n lange trip zonder problemen kan overleven :?
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Patrick
Naam: Patrick
Auto: Elise S

Bericht door Patrick »

Mooie planning en interessant traject!
Schotland staat ook op mijn lijstje en met de lotus lijkt me de max.
Als het juni zou worden wil ik graag een weekje verlof reserveren en mag je ons ook aan het lijst toevoegen.

Grtz
Patrick
ddez schreef:Ik stel voor:
West_Coast.jpg
The Mille Miglia Caledonia 2012

1000 Miles fantastische Britse A en B wegen, en dan vooral in Schotland.
Er zit werkelijk geen meter autostrade in en we passeren (volgens mij) van de mooiste plekjes in Schotland.

Vanaf Newcastle volgen we de last frontier van het Romeinse Rijk: Hadrian's Wall. Verder durfde ze niet gaan want de Barbaren van het Noorden waren gewoon te fel!
Dan Schotland binnen. Langs de lowlands richting Glasgow en dan langs de mooiste plekken van de Schotse westkust. Plaatsen waar we langskomen zijn: Glen Coe, Fort William, Kyle of Lochalsh, Torridon, Bealach na Ba (de steilste bergpas in de UK), Gairloch, Inverness, Loch Ness, Oban, Lanark en nog veel meer.

Eventueel kan de rit met een dag verlengd worden op het Isle of Skye (ook zeer de moeite). Er kunnen 2 bezoeken worden gebracht aan een kasteel, minimaal 2 stokerijen en heel erg veel indrukwekkende natuur. Maar vooral: mooie wegen die wel gemaakt lijken voor de sportwagen.

Een exacte prijs kan ik er jammer genoeg nog niet op plakken.

Ik denk dat het haalbaar is om dit in 5 dagen (+ 2 nachten voor de ferry) te doen is.

Budgetair denk ik dat er moet gerekend worden aan 1500 a 1750 euro voor een auto met 2 personen die een kamer delen. Hierin zit de Ferry, overnachtingen, ontbijt en avondmaal. NIET inbegrepen is benzine, andere kosten zoals lunch, fooien, boetes etc... (Maar iedereen rijdt hier reglementair natuurlijk :) )

Nogmaals: Dit is geen exacte prijs en hieraan hangt geen enkele verbintenis! Als jullie dit zien zitten dan zetten we eea op poten en kan er ingeschreven worden. Bij voldoende inschrijvingen geven we een exacte prijs en zal er een voorschot worden gevraagd om eea vast te leggen.

Voor vragen mogen julle me altijd contacteren.

Dirk
Plaats reactie