29/07/2011 Lotus On Track Zolder

Plaats hier info, foto's en nabesprekingen van de Lotus evenementen.
Van Trackdays, trips, uitstappen, bijeenkomsten in binnen & buitenland.

Wie durft

Peiling eindigde op 29 jul 2011, 11:46

Laat de rubber en benzine maar komen, ik ben op post
11
73%
Kijkt in zijn portefeuille en kijkt eens lief naar de eega
1
7%
Dedju ik moet dan op bejaardenbezoek
3
20%
Die bochten zijn mij te extreem...
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 15

Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: 29/07/2011 Lotus On Track Zolder

Bericht door FastEleven »

Maar ik ga zeker eens moeten kijken om de CUP lager te leggen als ik op circuit ga, hij helt teveel over in de bochten.
Verlagen op zich is gaat geen echte oplossing geven voor het overhellen in de bochten.

Maar volgens mij heeft een CUP260 een regelbare torsiestang, waarmee je de auto vooraan wat stijver kunt zetten. Wel opletten, want hoe stijver de voorkant tov de achterkant, hoe meer onderstuur.

En ik dacht ook dat een CUP260 een regelbare Bilstein ophanging heeft ? Anders zul je moeten kiezen voor Ohlins of Nitrons. Dat wordt sparen ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: 29/07/2011 Lotus On Track Zolder

Bericht door Dim »

Heeft een Cup260 niet standaard 2way Ohlins ?
Dus zowel in de hoogte verstelbaar als aanpasbare bump en rebound ?
Overhellen : op te lossen door de anti roll bar stijver te zetten, en/of de veren te veranderen (waarbij je dan ook de klepjes en het binnenwerk van de regelbare dempers gaat moeten aanpassen) : that's a rebuild !
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
thiva
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240
Locatie: Sugartown

Re: 29/07/2011 Lotus On Track Zolder

Bericht door thiva »

Voila, ik ben niet langer een trackday-virgin. :D

's Middags naar Zolder vertrokken met de intentie te kijken. Eens daar toegekomen begon het toch te kriebelen. Droog, niet te warm en weinig auto's op de baan.
Ik heb vorig jaar wel gereden op de Autohappening en de Vroemdag, maar had nog nooit een echte trackday gedaan. Dit leek me de ideale gelegenheid.
Dan maar gevraagd of ik me nog kon inschrijven. Dat kon dus nog.

Wel, ik heb het me geen seconde beklaagd. Zeer faire sfeer op de baan en geen enkele situatie gezien waar anderen in gevaar worden gebracht. Vooraf werd er ook op gehamerd dat er gedisciplineerd moet gereden worden en dat inhalen alleen mag volgens bepaalde regels. Er zijn organisaties waar het er ander aan toegaat! LOT is zeker een aanrader.

Mijn beestje heeft de test goed doorstaan en heeft me geen seconde in de steek gelaten. Zeker voor herhaling vatbaar. :D

Ook in de pits was het overigens weer heel plezant.

@Capitol: :oops:
Mercikes. Het was dus mijn 3de keer Zolder. (Ik was de Vroemdag vergeten.)
In die laatste run heb ik wat lijnen van jullie kunnen afkijken, maar tegen al dat Exige geweld is mijn beestje niet opgewassen. Al ben ik wel positief verrast door de AD07's tov de Bridgestones.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: 29/07/2011 Lotus On Track Zolder

Bericht door Jelle »

Zou ik al een foto'tje durven plaatsen? :D

Twas weer leuk om al die coole bakjes samen te zien, zitten enkele mensen tussen die echt wel hun mannetje kunnen staan op het circuit (ik hoop dat ook ooit te kunnen (doen)).

Mooie kleurtjes, gezellige sfeer, leuke benzinegeur, getsjierp van banden, jaja, ik heb me geamuseerd!
Bijlagen
geel.jpg
Gebruikersavatar
KevinH
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 apr 2010, 13:58
Naam: Kevin
Auto: '10 Elise SC
Locatie: Waregem

Re: 29/07/2011 Lotus On Track Zolder

Bericht door KevinH »

Ook goed geamuseerd gisteren! Alles goed en veilig verlopen, enkel een beetje rubber en remmen kwijt...
Kreeg wel na enkele rondjes de zwarte vlag wegens te luid. Dan maar goed geinformeerd waar de meetpunten waren. De andere kant van de baan gekozen en eventjes van het gaspedaal en geen problemen meer gehad. Tot we 's avonds natuurlijk naar huis gingen :twisted: . Nog enkele keren volgas gepasseerd en jawel: de zwarte vlag en nieuw record: 102.3 db

Heb ook de kans gehad om met een 2-11 mee te rijden. Super! Wat een verschil met mijn eliseke. Ongelooflijk hoeveel grip dat ding heeft!

En aan de aanwezige fotografen: Laat die foto's maar komen!
Bijlagen
klein1.jpg
klein.jpg
Gebruikersavatar
Jelle
Berichten: 618
Lid geworden op: 27 jan 2009, 03:26
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Locatie: Vijfwegen
Contacteer:

Re: 29/07/2011 Lotus On Track Zolder

Bericht door Jelle »

Een beetje sfeerbeelden:
Bijlagen
012.jpg
011.jpg
010.jpg
009.jpg
008.jpg
007.jpg
006.jpg
005.jpg
004.jpg
002.jpg
001.jpg
Red Baron
Berichten: 1910
Lid geworden op: 09 dec 2009, 14:38
Naam: Stijn
Auto: Dax Rush, Elise S1
Locatie: Sijsele (Belgium)

Re: 29/07/2011 Lotus On Track Zolder

Bericht door Red Baron »

Voor mijn foto's zullen jullie zeker nog een weekje moeten wachten !

Morgenvroeg trek ik er een weekje op uit met m'n gezinnetje dus de foto's moeten maar wachten ;)

@Gert (Exploded): Merci voor het ritje in de Esprit ! Was m'n eerste kleine Esprit ervaring :twisted:
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Gebruikersavatar
Capitol
Berichten: 707
Lid geworden op: 06 nov 2009, 12:26
Naam: Bart
Auto: Lotus-loos
Locatie: Limburg

Re: 29/07/2011 Lotus On Track Zolder

Bericht door Capitol »

FastEleven schreef:
Maar ik ga zeker eens moeten kijken om de CUP lager te leggen als ik op circuit ga, hij helt teveel over in de bochten.
Verlagen op zich is gaat geen echte oplossing geven voor het overhellen in de bochten.

Maar volgens mij heeft een CUP260 een regelbare torsiestang, waarmee je de auto vooraan wat stijver kunt zetten. Wel opletten, want hoe stijver de voorkant tov de achterkant, hoe meer onderstuur.

En ik dacht ook dat een CUP260 een regelbare Bilstein ophanging heeft ? Anders zul je moeten kiezen voor Ohlins of Nitrons. Dat wordt sparen ....
Verlagen alleen gaat inderdaad niet helpen, maar er moet toch iets aangepast kunnen worden zodat het overhellen verminderd wordt.
En de CUP heeft standaard Ohlins vering.
M140i & GT3 Touring
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: 29/07/2011 Lotus On Track Zolder

Bericht door Emiel »

Als je de in en uitgaande demping niet meer kan verstellen zul je zonder stijvere veren incl. reshimmen van de ohlins niet tot een oplossing komen vermoed ik.

Denk dat je beter eens naar een vering expert kunt gaan. Misschien rijd je te hard voor huidige onderstel of staat het niet goed afgesteld.
Gebruikersavatar
dachero
Berichten: 1257
Lid geworden op: 05 sep 2009, 16:24
Naam: Danny
Auto: gene
Locatie: kwaadmechelen

Re: 29/07/2011 Lotus On Track Zolder

Bericht door dachero »

Als ik hier zo lees en zie, denk ik er aan om wat centjes te sparen voor de Lotday op Franco eind september :mrgreen:
LOTUS heeft voor diegene die thuis niks te zeggen hebben ook wat gewone kleuren aan het pallet toegevoegd
Plaats reactie