Dat interesseert me ook ...en, Jan Willem, wat zijn uw instellingen van uw Nitrons ?
jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch...
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 06:25
- Naam: jan willem
- Auto: Lotus Exige S
- Locatie: keerbergen
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
@Fast eleven : dit waren mijn bevindingen. vaan voor 2 cliks naar de + en van achter 1 naar de +. Ik merkte onmiddellijk dat ze veel harder stonden. Had veel beter gevoel maar kon ook harder door de bochten maar begon iets of wat onderstuur te krijgen. Was aan het spelen met het idee om de banden druk te laten zakken ... was op 1,4 begonnen. Alleen spijtig van de baan te moeten delen met een bende zotten..; kon gewoon niet hard gaan...allez ik was er bijna met de ophanging en
toen kookte mijn rem olie
gedaan met rijden noemen ze dat.
Ik wil hem nu nog een tikel lager leggen van achter. Straks mijn nieuw dak halen ... big scoop is gespoten en de rubber hangen er op.
O ja moet een nieuwe pinker laten installeren want is af gebroken bij het instappen op brands..
Tips en settings voor de ophanging zeer welkom. Als je settings hebt per circuit mag je altijd mailen en als je tijd hebt kom ik graag pronken met dat ontembaar beestje bij u thuis ..om ze van u in handen te krijgen ..
toen kookte mijn rem olie

Ik wil hem nu nog een tikel lager leggen van achter. Straks mijn nieuw dak halen ... big scoop is gespoten en de rubber hangen er op.
O ja moet een nieuwe pinker laten installeren want is af gebroken bij het instappen op brands..
Tips en settings voor de ophanging zeer welkom. Als je settings hebt per circuit mag je altijd mailen en als je tijd hebt kom ik graag pronken met dat ontembaar beestje bij u thuis ..om ze van u in handen te krijgen ..

-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 06:25
- Naam: jan willem
- Auto: Lotus Exige S
- Locatie: keerbergen
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
ze hebben misbruik van mijn wagen gemaakt !
http://www.trackdaymotion.be/
http://www.trackdaymotion.be/
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
misbruik? welk misbruik? die heeft toch die foto genomen?jan willem schreef:ze hebben misbruik van mijn wagen gemaakt !
http://www.trackdaymotion.be/
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 27 sep 2010, 21:28
- Auto: 997 GT3
- Locatie: Hamme
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
Ik denk dat dat al lachend bedoeld was.Frederik schreef:misbruik? welk misbruik? die heeft toch die foto genomen?jan willem schreef:ze hebben misbruik van mijn wagen gemaakt !
http://www.trackdaymotion.be/
We zijn allemaal een beetje fier als we ergens een fotoke van onze wagen zien.
Volgende keer deze smilie gebruiken JW:

[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
@JanWillem :
Ik rij zowel in Spa, Zolder als Zandvoort met dezelfde instelling : Zolder en Zandvoort zijn belastender en agressiever, maar door de hogere snelheid in Spa hou ik de auto even stijf, dat voelt stabieler.
Bij droog weer op circuit : Nitrons voor in 4e hardste stand - Nitrons achter in 4e hardste stand - torsiestand op 2e stijfste stand (dus 2e gat van voor gerekend)
Bij nat weer op circuit : alles zo zacht mogelijk, inclusief de torsiestang (dus achterste gat), al moet ik toegeven dat ik te lui ben om de torsiestang aan te passen. Als het regent doe ik bovendien in m'n broek en rij ik niet zo veel ....
Straat bij droog weer : Nitrons voor in 19e van de 24 standen (5e zachtste dus), zowel voor als achter. Dat komt ongeveer overeen met de standaard Exige ophanging - de torsiestand blijft op 2/5 stijfste stand (wegens te lui om elke keer aan te passen)
Hoe stijver je de auto vooraan maakt (veren, schokdempers en torsiestang) tov de achterkant, hoe meer onderstuur je zult hebben. Wil je meer overstuur, dan moet je de auto achteraan stijver maken of vooraan zachter. Met bovenstaande instellingen voelt mijn auto mooi neutraal aan, met misschien een tikkeltje meer neiging naar onderstuur dan overstuur.
Ik meen me te herinneren dat Nitron voorschrijft om vooraan 2 klikjes zachter te zetten dan achteraan op ene Exige.
Bandendruk van de A048 hou ik in alle gevallen op 1.9 rondom rond in warme toestand. Dat geeft wel wat afwijking in koude toestand (tussen 1.4 en 1.7)afhankelijk van het circuit en hoe warm het was.
Ik rij zowel in Spa, Zolder als Zandvoort met dezelfde instelling : Zolder en Zandvoort zijn belastender en agressiever, maar door de hogere snelheid in Spa hou ik de auto even stijf, dat voelt stabieler.
Bij droog weer op circuit : Nitrons voor in 4e hardste stand - Nitrons achter in 4e hardste stand - torsiestand op 2e stijfste stand (dus 2e gat van voor gerekend)
Bij nat weer op circuit : alles zo zacht mogelijk, inclusief de torsiestang (dus achterste gat), al moet ik toegeven dat ik te lui ben om de torsiestang aan te passen. Als het regent doe ik bovendien in m'n broek en rij ik niet zo veel ....
Straat bij droog weer : Nitrons voor in 19e van de 24 standen (5e zachtste dus), zowel voor als achter. Dat komt ongeveer overeen met de standaard Exige ophanging - de torsiestand blijft op 2/5 stijfste stand (wegens te lui om elke keer aan te passen)
Hoe stijver je de auto vooraan maakt (veren, schokdempers en torsiestang) tov de achterkant, hoe meer onderstuur je zult hebben. Wil je meer overstuur, dan moet je de auto achteraan stijver maken of vooraan zachter. Met bovenstaande instellingen voelt mijn auto mooi neutraal aan, met misschien een tikkeltje meer neiging naar onderstuur dan overstuur.
Ik meen me te herinneren dat Nitron voorschrijft om vooraan 2 klikjes zachter te zetten dan achteraan op ene Exige.
Bandendruk van de A048 hou ik in alle gevallen op 1.9 rondom rond in warme toestand. Dat geeft wel wat afwijking in koude toestand (tussen 1.4 en 1.7)afhankelijk van het circuit en hoe warm het was.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
Mijn settings voor droog weer en semi's
- torsiestang 2e hardste stand. Ook last van luiheid.
- Zolder : Vooraan 8 clicks te rekenen van hard -> zacht; achteraan 6 clicks
- Spa : Vooraan 5 clicks, achteraan 4 clicks
- Baan : comfort 20 voor en 18 achter, rondritten etc : 14 voor en 12 achter.
Bij nat weer op circuit : 22 voor en 20 achter.
Banden : 1.8 vooraan en 1.9 achteraan, koud op de baan (stijgt toch niet) en warm op circuit.
Op Zolder heb ik graag iets zachtere afstelling dus, omdat de baan er hobbeliger bijligt dan Spa, vooral dat stukje naar boven net voor de rea bocht.
- torsiestang 2e hardste stand. Ook last van luiheid.
- Zolder : Vooraan 8 clicks te rekenen van hard -> zacht; achteraan 6 clicks
- Spa : Vooraan 5 clicks, achteraan 4 clicks
- Baan : comfort 20 voor en 18 achter, rondritten etc : 14 voor en 12 achter.
Bij nat weer op circuit : 22 voor en 20 achter.
Banden : 1.8 vooraan en 1.9 achteraan, koud op de baan (stijgt toch niet) en warm op circuit.
Op Zolder heb ik graag iets zachtere afstelling dus, omdat de baan er hobbeliger bijligt dan Spa, vooral dat stukje naar boven net voor de rea bocht.
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
-
- Berichten: 621
- Lid geworden op: 27 sep 2010, 21:28
- Auto: 997 GT3
- Locatie: Hamme
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
Francorchamps bij nat weer met een standaard vering: stabi 2de gaatje voor en achter.
A048 (nieuwe) op 2,8 bar achter en 2,6 voor (koud)
En ze werden dan pas lauw tot warm.
A048 (nieuwe) op 2,8 bar achter en 2,6 voor (koud)

[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 14 dec 2010, 06:25
- Naam: jan willem
- Auto: Lotus Exige S
- Locatie: keerbergen
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
amai , ik zit op 1,4 en stijgt tot 2,3 .. banden bloed heet en zeer kleverig ..
dank voor de tips van de standen van ophanging .. ga eens proberen..
dank voor de tips van de standen van ophanging .. ga eens proberen..
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: jawel , de janwillem gaat Morgen richting Brands Hatch..
afhankelijk van temperatuur buiten en de baan, start ik op 1.5 ongeveer, doe paar toerkes om alles goed op te warmen, terug in de pits meet ik nog eens na, en moet dan meestal wat aflaten om op 1.8 -1.9 te eindigen. En check regelmatig nog gedurende de dag, net als ik de pits kom inrijden...
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.