Hans340R schreef:blijf dat toch raar vinden van Belgie, de Vlamingen spreken vloeiend Frans en de Wallonieen vertikken Nederlands te leren.. Tijd dat jullie een provincie van Nederland worden
Dan hebben wij gelijk een mooi circuit erbij!
Dan moet je als 'vlaming' ook wel frans kunnen spreken
De kortste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn.
De mooiste verbinding tussen 2 punten is een bocht.
De snelste en mooiste verbinding tussen 2 punten is een rechte lijn door een bocht !
Hans340R schreef:blijf dat toch raar vinden van Belgie, de Vlamingen spreken vloeiend Frans en de Wallonieen vertikken Nederlands te leren.. Tijd dat jullie een provincie van Nederland worden
Dan hebben wij gelijk een mooi circuit erbij!
Dan moet je als 'vlaming' ook wel frans kunnen spreken
Laatst gewijzigd door Yves op 31 mei 2011, 10:10, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden:Foto's op de server geplaatst, gelieve dit in de toekomst zelf te doen.
Ik heb een uitlijning die het midden houdt tussen scherp voor gewone banden tot net ok voor slicks. Dus wel al een stukje aggressiever (3.2 camber voor, 2.2 camber achter), ook de toe-in is wat anders gezet zodat ik een zachtere voorkant heb tegen onderstuur.
In feite ligt het rijgedrag nu vrij kort bij de Exige. Maw makkelijk in onder of overstuur te krijgen naargelang de orders of fouten van de pilooot. Met wel nog een licht accent op onderstuur.
Voor de rest is de auto zoals ik hem gekocht heb.
Ik rijd met harde slicks (anders komt het me te duur) en dat gaat idd een stukje sneller. Op Spa (tussen 3 en 4 seconden) is (door de weinige bochten) het verschil kleiner dan bv op een klein clubcircuit als Ecuyers waar het verschil tussen semi's (2.00) en slicks (1.53.7) een pak groter is op de halve afstand.
Als het warm is op Spa is het verschil zelfs maar 2 seconden.
Pas op ik rijd meestal maar enkele stints of een half dagje op slicks. Het rijdt een pak leuker, maar het is minder leuk om je te meten met andere deelnemers, net omdat het zoveel sneller is.
FastEleven schreef:
Ik begrijp dus niet dat hier wordt beweerd dat je met 220 pk geen plezier zou kunnen hebben op Spa. Natuurlijk is een circuit zoals Zolder of Zandvoort geschikter voor onze Elise/Exige, doordat de lange stukken minder lang zijn en de pk's minder doorslaggevend. Maar Spa blijft - ook met snellere auto's en betere piloten rond om rond - een fantastische uitdaging, ook voor onze auto's. 't Is tenslotte enkel op die 2 rechte stukken waar wat extra pk's nodig zijn, de rest is stuurmanskunst; ideale lijnen en bochtensnelheid ....
Ik kijk alweer uit naar een mooi dagje Spa einde juni met Goldtrack.
Niemand beweert dat men geen plezier kan hebben met 220 PK. Er wordt gewoon gezegd dat het niet gemakkelijk is om snel te zijn met een Elise/Exige en zeker niet op Spa. Omdat het aantal PK daar veel belangrijker is dan op andere en kleinere circuits.
jokke_vlo schreef:Dus wel al een stukje aggressiever (3.2 camber voor, 2.2 camber achter)
Ik vond hem al verdacht schuin staan vooraan. Ziet er wel cool uit.
zeker samen met de andere ophanging.
Hoe is het comfort op de openbare weg met normale banden?
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]