![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
We zullen wel es elanscannen als het past ...
Das een goe idee Frederik!Frederik schreef:Turbodruk metertjes van een Lotus Elan M100 zijn gekent om verre van correct te zijn
We zullen wel es elanscannen als het past ...
Misschien samen bestellen?ovi schreef:Die K&N ga ik ook bestellen en het is de (599)-E-2360 die ge moet hebben.
Die 599 zet ik tussen haakjes omdat ik gezien heb dat hier bij K&N gewoon E-2360 stond!
HJ2 heeft hem ook zitten maar er stond geen partnummer op dus ...
Zie het is effe na HJ2 dan zijn we zeker!![]()
Als ik straks nog tijd heb zal ik eens mijn expansievatje weghalen om te zien of er iets van delcokapje opzit of niet.HJ2 schreef:Domme vraag: Zit er wel een rotor + kap in de Elan? Ik dacht dat dit geheel electronisch ging.....![]()
![]()
Misschien loopt hij beter nadat de timing opnieuw is afgesteld. Dit heb ik ook op de agenda staan. Moet een niet al te moeilijke klus zijn, en staat goed omschreven op de Wiki van LEC.
Luchtfilter partnr. check ik ff.
De "beveiliging" is die, die schade door overboost moet vookomen. Komt i.d.d. door de grotere uitlaat waardoor de wastegate verhoudingen naar z'n gallemiezen zijn. Helaas is dit niet elektronisch op te lossen Ovi, maar slechts door de turbo eruit te halen en de doorlaat van de wastegate iets op te boren zodat er meer lucht doorgaat.
Ik ben van plan nog metingen in het motorcompartiment te gaan doen t.a.v. temperatuur (loggen met de laptop tijdens een rit). Al dat geklets over warmere toevoerlucht makes sence, maar je kunt 't alleen ECHT te weten komen als je meet. Volgens mij is de temperatoor aan de verste kant van 't blok niet of nauwlijks hoger, je zult wel een heatshield moeten plaatsen om stralingswarmte van 't blok tegen te gaan.
Wordt vervolgd dus....
HJ
Same here, maar op mijn vorige Elan merkte ik echt wel een verlies aan vermogen met mijn open luchtfilter. Echter had ik wel een mooiere motorsound na het monteren van die open luchtfilter, ook hoorde je de turbo beter draaien. Nogal logisch gezien het meer open is dan als je werkt met het bekende vuilnisemmertjeHJ2 schreef:Ik ben van plan nog metingen in het motorcompartiment te gaan doen t.a.v. temperatuur (loggen met de laptop tijdens een rit). Al dat geklets over warmere toevoerlucht makes sence, maar je kunt 't alleen ECHT te weten komen als je meet. Volgens mij is de temperatuur aan de verste kant (waar ook't origineel zit) van 't blok niet of nauwlijks hoger, je zult wel eventueel een heatshield moeten plaatsen om stralingswarmte van 't blok tegen te gaan.
Ge kund u de mooite getroosten makker!HJ2 schreef:Ik ben van plan nog metingen in het motorcompartiment te gaan doen t.a.v. temperatuur (loggen met de laptop tijdens een rit). Al dat geklets over warmere toevoerlucht makes sence, maar je kunt 't alleen ECHT te weten komen als je meet. Volgens mij is de temperatuur aan de verste kant (waar ook't origineel zit) van 't blok niet of nauwlijks hoger, je zult wel eventueel een heatshield moeten plaatsen om stralingswarmte van 't blok tegen te gaan.