De Mid Life Update van de Plus2

MKI ('60) & MK2 ('90)
Plaats reactie
Didier
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Contacteer:

Re: De Mid Life Update van de Plus2

Bericht door Didier »

Neen, die is nog niet terug. Het heeft een week geduurd vooraleer hij op bestemming aangekomen was (21-01). :|

Ze zijn pas de donderdag (27-01) erna mee begonnen.

'k Reken er niet op voor het einde van de maand hem terug in de garage te zien staan.
Maar voorlopig heb ik hem nog niet nodig é
;)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Frederik
Site Admin
Auto: Elan & Evora
Contacteer:

Bericht door Frederik »

Didier schreef:Neen, die is nog niet terug. Het heeft een week geduurd vooraleer hij op bestemming aangekomen was (21-01). :|

Ze zijn pas de donderdag (27-01) erna mee begonnen.

'k Reken er niet op voor het einde van de maand hem terug in de garage te zien staan.
Maar voorlopig heb ik hem nog niet nodig é
;)
true ... ;-)

Wel kosten nog moeite gespaard precies.

ivm kleur ... wat vind je van die bruine die oa ook op je site staat? Of staat het al vast?
Didier
Contacteer:

Bericht door Didier »

Bruin? bweek :mrgreen:

't Wordt dus blauw :)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Hugo
Naam: Hugo
Auto: Europa Special

Bericht door Hugo »

Didier,

haal je de voorruit uit de auto, of is ze er al uit?

was/is deze geplakt?

als ze van het geplakte type was kan je de originele blinkende omlijsting nog terug gebruiken?, nee? heb je dan al een nieuwe? want de voorruit van mijn Europa is ook geplakt en aan nieuwe omlijsting ( trim int Engels) is niet of moeilijk aan te geraken ( voor de Europa toch)
vasseur
Auto: Elise s1 - Elan+2

Bericht door vasseur »

Van mij had ik juist het zelfde probleem.
De mannen van de glas kliniek hebben ze dan maar er in geplakt met een heel dun mooi rubbertje er tussen.
Ik ben wel tevreden over het resultaat maar die originele omlijsting is natuurlijk het mooist als ze nog gaaf is.
Bijlagen
ruit-800.jpg
IN LOVE WITH MY GIRLS ON WHEELS

Afbeelding Ypres Lotus Day - dé officiële forumrit [schrijf nu in!]
Didier
Contacteer:

Bericht door Didier »

Dacht dat het te zien was aan de foto's dat de ruit er al uit was ... dus ja ik haal ze er uit. Is ook nodig omdat de stijl met verstevigd worden. Door het afzagen van het dak (tijdens de ombouw naar cabrio) is ook de stevigheid van de stijl weg. Er zitten wel een metalen baartjes in als versteviging, , maar stelt eigenlijk 2 keer niets voor. Als ik rij, trilt de vooruit te veel en tevens zitten er ook scheurtjes in de stijl.
De vensterstijl wordt verstevigd met metalen platen, die verbonden worden met de rest van het koetswerk langs de binnenzijde. Ook die platen komen in de epoxy te staan.
De dichting van het venster was ondicht. Ik had er al silicone er tussen gespoten. M'n metalen omranding is nog intact. Is idd zo goed als niet meer vindbaar. Of ... zou eens moeten navragen bij Ford. Is zelfde venster als een Ford Capri MK1 of Ford Capri Consul Classic. Tevens ook terug te vind en in een Reliant Scimitar.
De dichting is moeilijk te vinden, idd, deze voor de brede metalen omlijsting temiste. Maar heb nog een paar adressen in Engeland waar ik moet navragen. Dit doe ik komende week. In passant bestel ik eveneens een nieuw venster. Een getinte, met een zonneband. Alleen denk ik dat ik er zelf om zal rijden, daar de transportkosten voor breekbaar goed vanuit Engeland is "strontediere" (350£ :shock: ). Ik haal die zelf af en maak er een leuk weekendje van. Zal me beterkoop uitkomen en heb er ook nog iets aan :p
Ik kan idd ook een andere dichting in plaatsen, die zijn gemakkelijk verkrijgbaar. Maar zo'n smal plastieken sierlijstje vind ik maar niets. De dikke metalen sierlijst ... maakt het geheel af zoals hier te zien is ... vind ik althans :)

Ondertussen heb ik bericht gekregen dat de motor klaar is. Volgende week gaat ie z'n eerste toertjes draaien op de testbank. Wordt dus onderworpen aan een Dyno-test

ff naar toerental kijken :o :?

;)
Didier
Contacteer:

Bericht door Didier »

Even een update ...

De neus is hersteld en passend gemaakt voor de radiatorgrill.
herstelde neus 01.JPG
herstelde neus 02.JPG
De verstevigingen voor de koffer zijn afgewerkt, in epoxy gezet en gemonteerd
Versteviging in de koffer 01.JPG
Versteviging in de koffer 03.JPG
versteviging koffer - in wielkast - afgewerkt 02.JPG
versteviging koffer - in wielkast - afgewerkt 01.JPG
Alsook de verstevigingen voor de A-stijl.
Versteviging a-stijl.JPG
De stijlen zijn opgevuld met polyster, inwendig verstevig met een metalen buis, met daarin schroefraad getrokken om e uitwendige verstevigingen te bevestigen. Nu zit er geen beweging meer in het vensterraam!

De deuren en kofferdeksel en motorkap zijn reeds in de polyester gespoten en zijn in principe al klaar voor de primer.

De spuiter hoopt tegen komende week het koetswerk in de spuitpolyester te kunnen zetten, zodat deze een hele week kan uitdrogen in de verlofperiode (het bedrijf sluit tijdens het schoolverlof de week daarop). Dan wordt er geschuurd en kan die in de primer gezet worden.

'k Heb nog altijd geen nieuws van de motor. Ben in blijde verwachting ...
Didier
Contacteer:

Bericht door Didier »

Heb net nieuws gehad vanuit Engeland.
M'n motor is klaar en op de weg naar huis.
Max vermogen: 141 bhp bij 6600 tr/min en en een Max koppel van 131 lbs ft bij 4500 tr/min of te wel 143 DIN pk (105 kW) en 177 Nm.

Klinkt interessant :)
X-ian
Naam: Christian
Auto: Ik had Elise Type 25

Bericht door X-ian »

Ik word er ongeduldig van als ik dit lees. :lol: en het is niet eens mijn auto. :)
prachtig.
ovi
Naam: Ivo
Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6

Bericht door ovi »

Weer knap werk! ;)
Plaats reactie