Stuurhuis

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
jan willem
Naam: jan willem
Auto: Lotus Exige S

Stuurhuis

Bericht door jan willem »

Ik heb veel last gehad met mijn stuur. Het origineel was te klein en te hard voor mij dus besloot ik via Elise shop een Sparco afhaalbaar exemplaar te kopen. + - 300 euro. zeker een aanrader want met de spacer ring kwam ie wat dichter bij. Voor mij een betere zit houding dus... afin .. na + - 2 manden begon ik enorm veel speling te krijgen op het stuur zelf. Op 160 km leek het meer dat ik op de zee zat dan in een Lotus .. Ik er mee naar Piessens in Antwerpen. Den Tom ( zeer toffe gast trouwen ) demonteerde het gans ding en wat bleek... metaal zwakheid .. de enigste bout die het stuur van de boss vast hield was compleet uit gehold. Best gevaarlijk dus ook nog ...
Ike dus naar FKM waar zij mij een fantastische oplossing boden ( thanks guys ) Nieuwe Boss met sleutel..en een hand gemaakte spacer van + - 70mm. Perfect... ik monteerde hem zonder enige probleem.... Ben wel 300 euro lichter van het oud exemplaar ..die dus nog enkel kan dienen voor de vuilnis bak. Mensen pas hier mee op want het is echt niet wat het zou moeten zijn... Thanks to FKM en Piessens in Hoboken voor hulp , advies en uiteraard mijn gezaag...
Bijlagen
BRD_9436_sized[1].jpg
BRD_9436_sized[1].jpg (72.23 KiB) 1034 keer bekeken
BRD_9535_sized.jpg
BRD_9535_sized.jpg (81.05 KiB) 1034 keer bekeken
elwood
Naam: Pascal
Auto: Lotus Elise cup 250
Contacteer:

Re: Stuurhuis

Bericht door elwood »

Tom is een topkerel ! Een ware autoliefhebber en zeer gewaardeerd
mekanieker. Heeft me in het verleden al dikwijls uit te problemen geholpen...

Hij is trouwens zelf regelmatig aktief in de historic racerij.
jan willem
Naam: jan willem
Auto: Lotus Exige S

Re: Stuurhuis

Bericht door jan willem »

absolute ..Correct en zeer betrouwbaar..
Plaats reactie