Exige in de regen, water via kofferdeksel?

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Plaats reactie
claudevdvd
Auto: Exige v6 LF1

Exige in de regen, water via kofferdeksel?

Bericht door claudevdvd »

Terwijl ik vol ongeduld wacht op mijn Exige RGB vroeg ik me af wat er gebeurd als de auto in de regen staat.

Loopt het water dan via het gaas van het kofferdeksel gewoon het motorgedeelte binnen? Zo ja, dan zijn we bijna verplicht om bij een poetsbeurt de motor mee te reinigen. Of heb ik dat verkeerd voor?
Laatst gewijzigd door Frederik op 03 feb 2011, 10:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel aangepast
WimC
Auto: Elise S1

Re: Exige in de regen, water via kofferdeksel?

Bericht door WimC »

Yup, water gaat gewoon op de motor

maar wacht maar tot je hem gewassen hebt. Het water blijft zitten in de 3 "opvangbakjes" die zogezegd het water uit de koffer moeten houden. Als je na het afspuiten de koffer opentrekt, gutst het water uit de bakjes...

Als je in de regen rijdt, kan er ook een beetje water in de koffer komen. Bij de ene auto al wat meer last van dan de andere, in combinatie met de hoge t° (door de motor) in de koffer, kan dit voor onaangename geurtjes zorgen...

niks dramatisch, maar ik steek bij kans op regen toch alles liefst in plastic zakken.

Wim
Dogzilla
Naam: Kristof
Auto: 2 elf

Re: Exige in de regen, water via kofferdeksel?

Bericht door Dogzilla »

Regen/water valt idd gewoon op de motor... heb zelf nog nooit last gehad van water in de kofferruimte. Dat gebeurt zoals Wim zegt enkel wanneer ik de wagen gewassen heb en je dan de koffer gaat proberen openen... dan giet je feitelijk al het water dat zich verzameld heeft knal op de rand tussen motor- en kofferruimte ...plets :!:
we kunnen je er nu wel voor waarschuwen maar je gaat het zowiezo eens voorhebben :mrgreen:
to add speed add lightness
Plaats reactie