even een update ... langzaam maar zeker wordt er vooruitgang geboekt
één van de 2 afgeschuurde portieren.
Door zijn eigen gewicht is de kofferbak beginnen doorhangen en zijn de spatborden door het gewicht en de schokken tijdens het rijden, beginnen scheuren. De oorzaak is vermoedelijk te zoeken in het ontbreken van de stevigheid van het dak (niet vergeten, het is een ombouw) en het bijkomende gewicht in de koffer, zoals reservewiel, batterij en tools. Eigenaardig genoeg, werd de Elan Drophead ( de kortere versie dus) oorspronkelijk wel vanuit de fabriek standaard geleverd als cabriolet. De Plus2 daar en tegen, er zijn wel plannen geweest om een open versie te maken, maar deze zijn nooit verder geraakt dan de tekentafel.
Om te vermijden dat de kofferbak nog doorhangt, worden er in de koffer links en rechts verstevigingen aangebracht.
In de spatborden vooraan zij heel duidelijk kleine barstjes te zien. Deze moeten er allemaal uit en verstevig worden.
De tunnel van de uitlaat in ondertussen hersteld en verstevigd. Deze was door het gewicht van de uitlaat middendoor gescheurd (zie vorige reeks foto's). Er zal aan de binnenkant een verstevigingsplaatje worden gemonteerd om te voorkomen dat dit nog eens gebeurd.
De hoeken en de bevestigingen van de koplampzittingen zijn ook al versterkt, maar nog niet afgeschuurd.
De ligplaatsen van de mistlampen zijn origineel uit plastiek vervaardigd en zijn vast geniet aan het koetswerk. 't Ziet er niet netjes uit en daar moet verbetering aangebracht worden. De originele potjes werden als mal gebruikt en nieuwe, in polyester vervaardigd, worden 1 geheel met het koetswerk.
Ze komen dus in die grote gaten langs de lucht inlaat. Duidelijk te zien ook in de luchthapper, sporen van een ongeval in het verleden. Eveneens achteraan zijn sporen terug gevonden van een aanrijding.
Wordt vervolgd ...
