koppakking
-
- Auto: Elise S1
koppakking
na +/- welk bouwjaar zijn s1 elises voorzien van een betere koppaking?
of is dit een fabeltje...
mvg
Greg
of is dit een fabeltje...
mvg
Greg
-
- Naam: Dirk
- Auto: Ne witte
Re: koppakking
Ik denk dat de K-series motoren allemaal een beetje gevoelige koppakkingen hebben.
Als je denkt dat er iets aan is dan misschien best de bittere pil slikken en vervangen. Dan ineens een meerlaagse of race koppakking erin, die zijn wat steviger.
Dirk
Als je denkt dat er iets aan is dan misschien best de bittere pil slikken en vervangen. Dan ineens een meerlaagse of race koppakking erin, die zijn wat steviger.
Dirk
Neen de sticker is GEEN Scapa logo...
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
De S1 staat voor de deur dus binnenkort actie!
-
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
Ik geloof niet in het direct falen van de koppakking maar eerder het zweven van de kop door het ontwerp en gebruikte materialen.
ARP studs moet zweven heel stuk voorkomen, en daarmee de "koppakking" problemen. Voordeel van de studs is dat je ze ook kan hergebruiken.
ARP studs moet zweven heel stuk voorkomen, en daarmee de "koppakking" problemen. Voordeel van de studs is dat je ze ook kan hergebruiken.
-
- Auto: Elise S1
dacht ergens gehoord te hebben dat lotus vanaf het jaar 2000 de k-series
voorzien had van een betere koppakking... bij mij tot hiertoe geen problemen hieromtrent, gewoon wat research aan het doen.
Moest het er ooit van komen dan zouden die studs zeker van pas komen,
waarvoor dank emiel!
mvg
Greg
voorzien had van een betere koppakking... bij mij tot hiertoe geen problemen hieromtrent, gewoon wat research aan het doen.
Moest het er ooit van komen dan zouden die studs zeker van pas komen,
waarvoor dank emiel!
mvg
Greg
- Erwin
- Naam: Euh ... Erwin
- Auto: Elise S CR, Donk D8
Ik ben van mening dat de K-series goed zijn en er geen probleem is met de koppakking
Het probleem is dat de Elises moeilijk goed te ontluchten zijn (radiator horizontaal, lange slangen, ...), de resistors packs slecht zijn en de radiatoren van bedenkelijke kwaliteit. Als 1 van deze allen een probleem is of lekt, heb je een slechte koeling, raakt hij oververhit en dan is het zwakste punt de koppakking. De koppakking is dus niet de oorzaak, maar wel het gevolg.
Het is ook niet altijd gemakkelijk om de wagen "rustig" op te warmen.

Het probleem is dat de Elises moeilijk goed te ontluchten zijn (radiator horizontaal, lange slangen, ...), de resistors packs slecht zijn en de radiatoren van bedenkelijke kwaliteit. Als 1 van deze allen een probleem is of lekt, heb je een slechte koeling, raakt hij oververhit en dan is het zwakste punt de koppakking. De koppakking is dus niet de oorzaak, maar wel het gevolg.
Het is ook niet altijd gemakkelijk om de wagen "rustig" op te warmen.

I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
- ovi
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
Voor MG's met diezelfde K-motor worden er koppakkingen gebruikt die door Landrover gemaakt zijn dacht ik?
Zeker met deze Rover motoren (maar eigenlijk met alle motoren
) moet men de boel eerst ECHT goed opwarmen alvorens er mee door te sleuren.
Het is niet voldoende om er een paar km mee te rijden en dan de boel open te trekken zoals wel eens meer wordt gedaan.
Zeker met deze Rover motoren (maar eigenlijk met alle motoren

Het is niet voldoende om er een paar km mee te rijden en dan de boel open te trekken zoals wel eens meer wordt gedaan.

-
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
Doordat er een hele grote sloot lauwe/koude koelvloeistof naar de motor komt als de olie warm is ga je problemen krijgen met materiaal eigenschappen/hot spots/ etc
50cm lange stalen rekbouten in een aluminium blok is nogal spannend.
Arp studs, druk thermostaat, olie koeler, allemaal dingen die mogelijk tot grotere betrouwbaarheid leiden omdat je de temperatuur schommeligen tegen gaat en beter materiaal gebruikt.
50cm lange stalen rekbouten in een aluminium blok is nogal spannend.
Arp studs, druk thermostaat, olie koeler, allemaal dingen die mogelijk tot grotere betrouwbaarheid leiden omdat je de temperatuur schommeligen tegen gaat en beter materiaal gebruikt.
- ovi
Zeer goede technische verklaring Emiel!Emiel schreef: 50cm lange stalen rekbouten in een aluminium blok is nogal spannend.
Ik heb ook begrepen dat ze bij vervanging van de koppakking andere rekbouten steken met minder rek en hierdoor het probleem voor een groot stuk oplossen.

Gewoon goed opwarmen blijft echter de boodschap.

- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
FastEleven vindt je vraag irrelevant, want gelooft niet dat er nog oudere Elises rondrijden met hun originele koppakking ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- ovi
En zeggen dat ik om die reden in de tijd geen MGF durfde te kopen!FastEleven schreef:FastEleven vindt je vraag irrelevant, want gelooft niet dat er nog oudere Elises rondrijden met hun originele koppakking ...

Zelfde probleem maar ondertussen weet ik dat met die nieuwe dichting en betere bouten het euvel opgelost is!

Dus toch een MGF kopen voor Kristel!