jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Misschien moet ik es voorleggen aan mijn 2 partners in crime om Jokke te laten voorrijden op YLD als 0-wagen ... 

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Dat zou te veel tegenstand oproepen te dikkenekkerig overkomen. Op de Lotus days moet Lotus centraal staan !
1 ding is al duidelijk hoe je leert rijden in de cup, daar kan je heel veel van opsteken om in deze wagen te rijden.
De feeling, het contact met de weg in de Lotus helpt je om veel beter andere wagens aan te voelen.
Ik ben nu al 100% zeker dat ik op de clubcircuits de Lotus hard zal missen. De lotus is trouwens veel meer hardcore, ook qua componenten dan deze RS. Hoewel RS de afkorting van Rennsport is.
Wat me direct opviel de tc van de Lotus is een echter race tc, die van de Porsche werkt op de remmen ! Je moet al met een niet straatlegale Porsche GT3cup rijden om de tc van de Lotus te hebben.
Wat wel een voordeel van de Porsche is, is de boite. Die is bij de Lotus gewoon veel te fragiel.
De grip is even fenomenaal als de Lotus. De lotus heeft meer grip of gaat sneller rond kortere scherpe bochten terwijl de Porsche sneller is op de minder scherpe langere bochten......
Het contact met de weg, dat zei ik al, is minder direct dan met de Lotus.
Morgen volg ik een rijvaardigheidstraining en ik herhaal dat nog eens donderdag, dan zal ik weer vergelijkingsmateriaal hebben, en natuurlijk een filmpje.....
1 ding is al duidelijk hoe je leert rijden in de cup, daar kan je heel veel van opsteken om in deze wagen te rijden.
De feeling, het contact met de weg in de Lotus helpt je om veel beter andere wagens aan te voelen.
Ik ben nu al 100% zeker dat ik op de clubcircuits de Lotus hard zal missen. De lotus is trouwens veel meer hardcore, ook qua componenten dan deze RS. Hoewel RS de afkorting van Rennsport is.
Wat me direct opviel de tc van de Lotus is een echter race tc, die van de Porsche werkt op de remmen ! Je moet al met een niet straatlegale Porsche GT3cup rijden om de tc van de Lotus te hebben.
Wat wel een voordeel van de Porsche is, is de boite. Die is bij de Lotus gewoon veel te fragiel.
De grip is even fenomenaal als de Lotus. De lotus heeft meer grip of gaat sneller rond kortere scherpe bochten terwijl de Porsche sneller is op de minder scherpe langere bochten......
Het contact met de weg, dat zei ik al, is minder direct dan met de Lotus.
Morgen volg ik een rijvaardigheidstraining en ik herhaal dat nog eens donderdag, dan zal ik weer vergelijkingsmateriaal hebben, en natuurlijk een filmpje.....

Laatst gewijzigd door jokke_vlo op 16 jan 2011, 21:15, 2 keer totaal gewijzigd.
- co-driver
- Naam: Kurt
- Auto: KIACeed 2013,Smart4two
Frederik schreef:Misschien moet ik es voorleggen aan mijn 2 partners in crime om Jokke te laten voorrijden op YLD als 0-wagen ...
Jokke heeft een schitterende wagen gekocht

Maar........deze past ZEKER tussen de 'echte' lotussen

Lotus makes greencars ..... funcars!!
-
- Auto: 997 GT3
Knappe P Jokke!
[color=#FF4000]Growing up is inevitable, Growing old is optional![/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
[color=#00BFFF]Racing is life. Anything before or after is just waiting.[/color]
-
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
Tja, waar de een van droomt is voor een ander werkelijkheid
prachtig. Heel veel plezier er mee.

- electroshock
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Impressionant.
En prachtig die afkeer van enige luxe en herbronning op de oude sportieve waarden.
Porsche zou dat meer moeten doen (vb. met de Cayman met een RS-achtervoegsel, helemaal naakt en ontdaan van alle luxeartikelen, dat zou het niet slecht doen ... ).
Maar met een vermogen van 450 pk (en ook een navenant prijskaartje) speelt deze toch wel in een andere categorie dan het Exige Cup (-je) ?
Alvast proficiat & vele pret-km's toegewenst !
En prachtig die afkeer van enige luxe en herbronning op de oude sportieve waarden.
Porsche zou dat meer moeten doen (vb. met de Cayman met een RS-achtervoegsel, helemaal naakt en ontdaan van alle luxeartikelen, dat zou het niet slecht doen ... ).
Maar met een vermogen van 450 pk (en ook een navenant prijskaartje) speelt deze toch wel in een andere categorie dan het Exige Cup (-je) ?
Alvast proficiat & vele pret-km's toegewenst !
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
- sooike
- Naam: Christophe
- Auto: Speedster 2.2
Laat die filmkes maar komen
Bangelijk da geluid, GT3RS: de sportieve versie van de sportieve versie.......
Knappe Porsche, veel leuke en veilige kilometers gewenst!

Bangelijk da geluid, GT3RS: de sportieve versie van de sportieve versie.......
Knappe Porsche, veel leuke en veilige kilometers gewenst!
Versucht dein Heck auszuschwenken hilft nur eines: Gegenlenken
- Jeroenbox
- Naam: Henniez
- Auto: Exige S, Caterham
mooie GT3 Jokke, beste 911 die te koop is. ik begrijp je afweging (en zou de Cup ook gewoon bewaren als ik jou was want is voldoende anders dan de GT3)
[size=85]you never fail, you stop trying[/size]
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
FastEleven is geen voorstander van persoonlijke nummerplaten, maar vindt 9-ELF-450 of 9-ELF-001 toch geschikt voor je auto ?!
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

- Dirk510
- Naam: Kestelyn Dirk
- Auto: geen
SSSSSSSSSSTT
Jokke
Samen met mijn Porsche piloot Lieven organiseren we voor "Porsche" ssssst
"Porsche op Pasen" (+/- 80 wagens)
Paas maandag een rit a la Ieper
De Panne - Cote d'Opal - Kemmel
zelfde roadbook "stijl"