De Mid Life Update van de Plus2
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
De Mid Life Update van de Plus2
Toen ik de +2 kocht , heb ik altijd gezegd dat ik de kleur ervan zou veranderen. Grijs is niet echt m'n ding
Eindelijk is het er eens van gekomen.
De lak vertoond op verschillende plaatsen blaasjes en is op diverse plaatsen is het koetswerk gebarsten.
Het onderstel moet een stevig onder handen genomen worden.
De wagen staat weliswaar een collectieve garage, zonder enige vorm van comfort, dus geen elektriciteit, verlichting, water, verwarming en op ongeveer 400m van m'n huis.
Verleden weekend ben ik dus begonnen met het strippen van de +2.
Dak er af ... voordeel van een Cabrio, interieur verwijderen, bijna alle elektro er uit gehaald en kleine prullekes aan de buitenkant verwijderd. Ondertussen ben ik wel een stuk verder dan de foto, de volledige binnenbekleding is er ook uit.
Sorry voor de slechte kwaliteit trouwens, is met een GSM getrokken in m'n donkere garage
Dit weekend scheid ik het koetswerk van van het chassis.
Ik heb al een grote aanhangwagen besteld, daar ik het naakte koetswerk komende week naar de carrossier breng.
Die zal er alle scheuren, barsten, rotte plekken herstellen en er een leuk kleurtje aan geven.
Ik zal moeten rekenen op ongeveer 3 maanden, daar ze er ook niet permanent aan zullen werken.
De motor heb ik ondertussen al uitgebouwd.
De reden waarom ik deze uitgebouwd heb vooraleer ik er het koetswerk van afhaal (wat eigenlijk wel veel gemakkelijker is) is het volgende:
Vrijdag wordt de motor opgepikt en verscheept naar Engeland.
Hij is netjes ingepakt en op en palet geplaatst. Hij zal een volledige revisie krijgen en in passant ook een Mid-Life Update.
Dwz. de blok wordt lichtjes uitgeboord, wordt voorzien van nieuwe zuigers, krukas wordt geslepen en uitgebalanceerd, nokkenassen krijgen een herprofilering, cilinderkop wordt afgevlakt, kleppen en klepzittingen worden vernieuwd (BigValve ipv de normale), koperen cilinderkoppakking wordt vervangen door een Cometic pakking, wordt voorzien van een hoge druk oliepomp, wordt voorzien van een AP Racing koppeling, fosfor-brons klepsteelgeleiders, aangepaste klepveren, her-conditioneren carburatoren, lagerschalen, dichtingen ...
Eigenlijk word alles vernieuwd of aangepast wat er maar kan vernieuwd worden.
Als toetje wordt krijgt ie een dyno-run.
Het vermogen wordt door de ingreep opgevoerd van 108 BHP naar 140 BHP, dus een 142 Din PK.
Ben hem ongeveer een 4-tal weken kwijt.
Ondertussen zal ik wat tijd hebben om het onderstel onder handen te nemen.
Daar vernieuw ik alle rubbers en silentblocs.
Ben ondertussen ook aan het kijken naar andere schokdempers.
Heb veel zin om er regelbare in te plaatsen, maar 'k weet niet goed het de keuring ermee zal kunnen leven.
Eveneens ben ik op de uitkijk naar een lekker donker blauw kleurtje.
Ik twijfel of ik naar Lotus ga of eerder naar Porsche.
Die hebben een mooi Iris Blue Perl kleurtje (Sorry voor de foute foto ): of toch Lotus: Da's Azure Blue zeker?
Nou ja, zo ver ben ik nog niet Heb nog ff tijd om er over na te denken.
Wordt vervolgd ...
Eindelijk is het er eens van gekomen.
De lak vertoond op verschillende plaatsen blaasjes en is op diverse plaatsen is het koetswerk gebarsten.
Het onderstel moet een stevig onder handen genomen worden.
De wagen staat weliswaar een collectieve garage, zonder enige vorm van comfort, dus geen elektriciteit, verlichting, water, verwarming en op ongeveer 400m van m'n huis.
Verleden weekend ben ik dus begonnen met het strippen van de +2.
Dak er af ... voordeel van een Cabrio, interieur verwijderen, bijna alle elektro er uit gehaald en kleine prullekes aan de buitenkant verwijderd. Ondertussen ben ik wel een stuk verder dan de foto, de volledige binnenbekleding is er ook uit.
Sorry voor de slechte kwaliteit trouwens, is met een GSM getrokken in m'n donkere garage
Dit weekend scheid ik het koetswerk van van het chassis.
Ik heb al een grote aanhangwagen besteld, daar ik het naakte koetswerk komende week naar de carrossier breng.
Die zal er alle scheuren, barsten, rotte plekken herstellen en er een leuk kleurtje aan geven.
Ik zal moeten rekenen op ongeveer 3 maanden, daar ze er ook niet permanent aan zullen werken.
De motor heb ik ondertussen al uitgebouwd.
De reden waarom ik deze uitgebouwd heb vooraleer ik er het koetswerk van afhaal (wat eigenlijk wel veel gemakkelijker is) is het volgende:
Vrijdag wordt de motor opgepikt en verscheept naar Engeland.
Hij is netjes ingepakt en op en palet geplaatst. Hij zal een volledige revisie krijgen en in passant ook een Mid-Life Update.
Dwz. de blok wordt lichtjes uitgeboord, wordt voorzien van nieuwe zuigers, krukas wordt geslepen en uitgebalanceerd, nokkenassen krijgen een herprofilering, cilinderkop wordt afgevlakt, kleppen en klepzittingen worden vernieuwd (BigValve ipv de normale), koperen cilinderkoppakking wordt vervangen door een Cometic pakking, wordt voorzien van een hoge druk oliepomp, wordt voorzien van een AP Racing koppeling, fosfor-brons klepsteelgeleiders, aangepaste klepveren, her-conditioneren carburatoren, lagerschalen, dichtingen ...
Eigenlijk word alles vernieuwd of aangepast wat er maar kan vernieuwd worden.
Als toetje wordt krijgt ie een dyno-run.
Het vermogen wordt door de ingreep opgevoerd van 108 BHP naar 140 BHP, dus een 142 Din PK.
Ben hem ongeveer een 4-tal weken kwijt.
Ondertussen zal ik wat tijd hebben om het onderstel onder handen te nemen.
Daar vernieuw ik alle rubbers en silentblocs.
Ben ondertussen ook aan het kijken naar andere schokdempers.
Heb veel zin om er regelbare in te plaatsen, maar 'k weet niet goed het de keuring ermee zal kunnen leven.
Eveneens ben ik op de uitkijk naar een lekker donker blauw kleurtje.
Ik twijfel of ik naar Lotus ga of eerder naar Porsche.
Die hebben een mooi Iris Blue Perl kleurtje (Sorry voor de foute foto ): of toch Lotus: Da's Azure Blue zeker?
Nou ja, zo ver ben ik nog niet Heb nog ff tijd om er over na te denken.
Wordt vervolgd ...
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Ola ... mooie plannen... allez ja, plannen.
Goe bezig ginder ...
Wat betreft is dat Porsche kleur wel mooi, maar ik zou voor de waarde van de wagen toch een Lotus-kleur kiezen.
Goe bezig ginder ...
Wat betreft is dat Porsche kleur wel mooi, maar ik zou voor de waarde van de wagen toch een Lotus-kleur kiezen.
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Prachtig project weer! Ik ben al benieuwd naar het resultaat.
Sorry hoor, maar... nog fotos, nog!
Sorry hoor, maar... nog fotos, nog!
- Frederik
- Site Admin
- Berichten: 11313
- Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
- Auto: Elan & Evora
- Locatie: Waregem
- Contacteer:
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Iedereen slaagt hier aan het restaureren zeg ... "winterblues" ?
9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
- rudi ruby
- Berichten: 542
- Lid geworden op: 24 aug 2010, 21:59
- Naam: Rudi
- Auto: lotus Elise MK1
- Locatie: poperinge
Re: De Mid Life Update van de Plus2
didier
succes met de restauratie, ook ik zou zeggen kies voor een lotus kleur,
indien je hem later zou verkopen,zal het een meer waarde zijn
mak mo datn e doan is tege YLD
rudi ruby
succes met de restauratie, ook ik zou zeggen kies voor een lotus kleur,
indien je hem later zou verkopen,zal het een meer waarde zijn
mak mo datn e doan is tege YLD
rudi ruby
[color=#BF0000]in en uit stappen bij lotus elise
gaat vlotter dan brief posten[/color]
gaat vlotter dan brief posten[/color]
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: De Mid Life Update van de Plus2
thx @all
Nou meer waarde ... is sowieso niet meer origineel .. de +2 is nooit in Cabrio gebouwd geweest.
Enne .. is niet echt de bedoeling dat ik hem ooit weer verkoop hoor.
Nou meer waarde ... is sowieso niet meer origineel .. de +2 is nooit in Cabrio gebouwd geweest.
Enne .. is niet echt de bedoeling dat ik hem ooit weer verkoop hoor.
Zoiets; Frederik .. 't Is in de winter dat je het moet doen é :pFrederik schreef:Iedereen slaagt hier aan het restaureren zeg ... "winterblues" ?
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Heiligschennis voor de puristen, maar FastEleven vindt het wel een prettig idee om het chassis te vervangen door een Spyder chassis en er dan maar onmiddellijk een modernere en meer betrouwbare Z-tec motor van 180 pk in te steken, uiteraard met aangepaste ophanging en remmen ....
Oeps, 't was eruit voor ik het doorhad ....
Oeps, 't was eruit voor ik het doorhad ....
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
- ovi
- Berichten: 3904
- Lid geworden op: 14 okt 2008, 13:07
- Naam: Ivo
- Auto: Tiger CAT,2xElan,A310V6
- Locatie: Keerbergen
Re: De Mid Life Update van de Plus2
En ovi zegt da we hier toch al met een paar mensen goe bezig zijn!
Dat wordt hier nog een echt restauratieclubje!
Dat wordt hier nog een echt restauratieclubje!
- Didier
- Berichten: 1596
- Lid geworden op: 25 jul 2009, 11:20
- Naam: Didier heeft Lotusitis ..
- Auto: Elan Plus2S CN
- Locatie: Geluwe W-VL
- Contacteer:
Re: De Mid Life Update van de Plus2
allemaal goed en wel , idd, bevalt me ook wel ...maar moet jaarlijks naar de keuring éFastEleven schreef:Heiligschennis voor de puristen, maar FastEleven vindt het wel een prettig idee om het chassis te vervangen door een Spyder chassis en er dan maar onmiddellijk een modernere en meer betrouwbare Z-tec motor van 180 pk in te steken, uiteraard met aangepaste ophanging en remmen ....
Oeps, 't was eruit voor ik het doorhad ....
Dat zal de mannen dat daar niet aanstaan.
maar aan de andere kant ... 't is ne oldtimer é ... moderne technologie hoort daar volgens mij niet in thuis.
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
- Hugo
- Berichten: 934
- Lid geworden op: 08 nov 2009, 09:47
- Naam: Hugo
- Auto: Europa Special
- Locatie: Stabroek
Re: De Mid Life Update van de Plus2
Vrijdag wordt de motor opgepikt en verscheept naar Engeland.
Hij zal een volledige revisie krijgen en in passant ook een Mid-Life Update.
Dwz. de blok wordt lichtjes uitgeboord, wordt voorzien van nieuwe zuigers, krukas wordt geslepen en uitgebalanceerd, nokkenassen krijgen een herprofilering, cilinderkop wordt afgevlakt, kleppen en klepzittingen worden vernieuwd (BigValve ipv de normale), koperen cilinderkoppakking wordt vervangen door een Cometic pakking, wordt voorzien van een hoge druk oliepomp, wordt voorzien van een AP Racing koppeling, fosfor-brons klepsteelgeleiders, aangepaste klepveren, her-conditioneren carburatoren, lagerschalen, dichtingen ...
Eigenlijk word alles vernieuwd of aangepast wat er maar kan vernieuwd worden.
Als toetje wordt krijgt ie een dyno-run.
Het vermogen wordt door de ingreep opgevoerd van 108 BHP naar 140 BHP, dus een 142 Din PK.
Ben hem ongeveer een 4-tal weken kwijt.
Ondertussen zal ik wat tijd hebben om het onderstel onder handen te nemen.
Daar vernieuw ik alle rubbers en silentblocs.
Amaai ineens alles nief
dat zal wel een prachtige motor worden, als je hem terug hebt foto's posten hé WANT DIE WIL IK ZIEN
blijf je bij de gewone ontsteking of ga je voor transistoronsteking?
blijft het max toerental 6500 of ga je hoger?
Hij zal een volledige revisie krijgen en in passant ook een Mid-Life Update.
Dwz. de blok wordt lichtjes uitgeboord, wordt voorzien van nieuwe zuigers, krukas wordt geslepen en uitgebalanceerd, nokkenassen krijgen een herprofilering, cilinderkop wordt afgevlakt, kleppen en klepzittingen worden vernieuwd (BigValve ipv de normale), koperen cilinderkoppakking wordt vervangen door een Cometic pakking, wordt voorzien van een hoge druk oliepomp, wordt voorzien van een AP Racing koppeling, fosfor-brons klepsteelgeleiders, aangepaste klepveren, her-conditioneren carburatoren, lagerschalen, dichtingen ...
Eigenlijk word alles vernieuwd of aangepast wat er maar kan vernieuwd worden.
Als toetje wordt krijgt ie een dyno-run.
Het vermogen wordt door de ingreep opgevoerd van 108 BHP naar 140 BHP, dus een 142 Din PK.
Ben hem ongeveer een 4-tal weken kwijt.
Ondertussen zal ik wat tijd hebben om het onderstel onder handen te nemen.
Daar vernieuw ik alle rubbers en silentblocs.
Amaai ineens alles nief
dat zal wel een prachtige motor worden, als je hem terug hebt foto's posten hé WANT DIE WIL IK ZIEN
blijf je bij de gewone ontsteking of ga je voor transistoronsteking?
blijft het max toerental 6500 of ga je hoger?