Eindelijk is het er eens van gekomen.
De lak vertoond op verschillende plaatsen blaasjes en is op diverse plaatsen is het koetswerk gebarsten.
Het onderstel moet een stevig onder handen genomen worden.
De wagen staat weliswaar een collectieve garage, zonder enige vorm van comfort, dus geen elektriciteit, verlichting, water, verwarming en op ongeveer 400m van m'n huis.
Verleden weekend ben ik dus begonnen met het strippen van de +2.
Dak er af ... voordeel van een Cabrio, interieur verwijderen, bijna alle elektro er uit gehaald en kleine prullekes aan de buitenkant verwijderd. Ondertussen ben ik wel een stuk verder dan de foto, de volledige binnenbekleding is er ook uit.
Sorry voor de slechte kwaliteit trouwens, is met een GSM getrokken in m'n donkere garage

Dit weekend scheid ik het koetswerk van van het chassis.
Ik heb al een grote aanhangwagen besteld, daar ik het naakte koetswerk komende week naar de carrossier breng.
Die zal er alle scheuren, barsten, rotte plekken herstellen en er een leuk kleurtje aan geven.
Ik zal moeten rekenen op ongeveer 3 maanden, daar ze er ook niet permanent aan zullen werken.
De motor heb ik ondertussen al uitgebouwd.
De reden waarom ik deze uitgebouwd heb vooraleer ik er het koetswerk van afhaal (wat eigenlijk wel veel gemakkelijker is) is het volgende:
Vrijdag wordt de motor opgepikt en verscheept naar Engeland.
Hij is netjes ingepakt en op en palet geplaatst. Hij zal een volledige revisie krijgen en in passant ook een Mid-Life Update.
Dwz. de blok wordt lichtjes uitgeboord, wordt voorzien van nieuwe zuigers, krukas wordt geslepen en uitgebalanceerd, nokkenassen krijgen een herprofilering, cilinderkop wordt afgevlakt, kleppen en klepzittingen worden vernieuwd (BigValve ipv de normale), koperen cilinderkoppakking wordt vervangen door een Cometic pakking, wordt voorzien van een hoge druk oliepomp, wordt voorzien van een AP Racing koppeling, fosfor-brons klepsteelgeleiders, aangepaste klepveren, her-conditioneren carburatoren, lagerschalen, dichtingen ...
Eigenlijk word alles vernieuwd of aangepast wat er maar kan vernieuwd worden.
Als toetje wordt krijgt ie een dyno-run.
Het vermogen wordt door de ingreep opgevoerd van 108 BHP naar 140 BHP, dus een 142 Din PK.
Ben hem ongeveer een 4-tal weken kwijt.
Ondertussen zal ik wat tijd hebben om het onderstel onder handen te nemen.
Daar vernieuw ik alle rubbers en silentblocs.
Ben ondertussen ook aan het kijken naar andere schokdempers.
Heb veel zin om er regelbare in te plaatsen, maar 'k weet niet goed het de keuring ermee zal kunnen leven.
Eveneens ben ik op de uitkijk naar een lekker donker blauw kleurtje.
Ik twijfel of ik naar Lotus ga of eerder naar Porsche.
Die hebben een mooi Iris Blue Perl kleurtje (Sorry voor de foute foto

Nou ja, zo ver ben ik nog niet

Wordt vervolgd ...