BIV België, voor alle duidelijkheid

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
willlem

BIV België, voor alle duidelijkheid

Bericht door willlem »

Ik heb België een jaar terug verlaten om hier in Zuid-Afrika te wonen (RHD all over the place ;) ) en bij de aankoop van tweedehandswagens werd toen ik nog ginder was nooit een 2de BIV geldsom gevraagd.

Ik lees nu hier en daar dat dat veranderd is...

Klopt dat?

Ik ben van plan om terug nr België te keren binnen de 9 dagen en woon ginder in het Brusselse.
Herman
Auto: Europa S +Morgan 4/4
Contacteer:

Re: BIV België, voor alle duidelijkheid

Bericht door Herman »

Kijk hier eens op... en t'is toch al een zéér lange tijd in voege hoor...u moet er om zeggen niks voor doen, men wordt na inschrijving mooi verrast door een briefje met ruitje, die deze BIV tax mooi gratis en voor niks opgeteld heeft bij uw te betalen wegentax rekening, het rest u enkel nog het kleine te verwaarlozen euvel om dit te betalen..... ;)
Géén wonder dat er in Belgie hopen rondrijden zonder rijtaks...

http://www.autogids.be/page.cfm?titre=I ... ices_Taxes
Laatst gewijzigd door Herman op 19 okt 2010, 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
willlem

Bericht door willlem »

U da man!

Ze zeggen dat dat van toespassing is sinds 2002...

Ik heb nooit een BIV betaald op mijn tweedehandswagens...

Ok dus de BIV voor een Lotus zal worden bereken op KW, right?

1000Euro? :evil:
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

@willem
Ik heb nooit een BIV betaald op mijn tweedehandswagens

Dan hebt u waarschijnlijk nooit naar de gedetailleerde rekening gezien, telkens, toen u voor de éérste keer uw wegentaks betaalde... :D

om het uit te rekenen, kijk naar boven vermelde link, en met het aantal KW en de dag van eerste inschrijving van uw aangekocht voertuig kunt u perfekt berekenen wat het u zal kosten..
Laatst gewijzigd door Herman op 19 okt 2010, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
willlem

Bericht door willlem »

probably...

Ja ik heb het begrepen het hangt dus af van de leeftijd en de KW

1400E is toch al een pak geld he..

bedankt!
Herman
Contacteer:

Bericht door Herman »

Belgie is indertijd vele keren veroordeeld geweest om het onterecht aanrekenen van BTW op elke verkoop van een voertuig tussen particulieren... dit was blijkbaar een flinke inkomstenbron die plots ineens weg was vd autokoe..zodoende is men met deze BIV op de proppen gekomen...
willlem

Bericht door willlem »

Ga je dit ook sluiten, ****?

doe gerust, maar geef in het vervolg een specifieke reden
914
Auto: Elise 1.6 CR

Bericht door 914 »

Pff, jij kent al meer achternamen van mensen op het forum dan mij.

Zelf verkies ik het om forumnamen te gebruiken, want ik ken niet iedereen zijn achternaam (los van het feit of de persoon in kwestie wel bij naam genoemd wil worden op een openbaar forum).

Anyway, ik houd me volledig buiten de discussie maar volg ze wel, en dat is nogal moeilijk als we forumnamen en echte namen door elkaar mixen.

Om terug op je onderwerp te komen:
In België wordt dus inderdaad BIV geheven op kW, ook voor 2dehands wagens. Hierbij wordt dan wel rekening gehouden met de leeftijd (degressief per 12 maand na 1ste inschrijving).
Dus als jij een wagen koopt en weer verkoopt na een jaar, mag de volgende eigenaar alweer een pak BIV afdragen. En zo wordt de staatskas gespijst. :)
Plaats reactie