jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Ben je hier nieuw? Stel je hier eventjes voor.
Uw Lotus kan U voorstellen in Showroom!
Plaats reactie
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Emiel »

wat je ook kiest, plaats in de toekomst aub een rolkooi. Als ene er in de zijkant in rijd....

Mooi dat het bevallen is met slicks en tussen de Porsches.

Toch aan twijfelen om over te stappen naar bijv een GT3?
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door jokke_vlo »

Enkel en alleen voor de betrouwbaarheid ! Anders zou ik geen seconde twijfelen. Buiten spa en op slicks kan je heel wat wagens aan met de Exige, ook een GT3 op Zolder.
Gebruikersavatar
Frederik
Site Admin
Berichten: 11313
Lid geworden op: 12 aug 2008, 01:26
Auto: Elan & Evora
Locatie: Waregem
Contacteer:

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Frederik »

jokke_vlo schreef:Rolkooi is idd standaard bij een GT3

Als ik weet dat de betrouwbaarheid van de nieuwe Exige gelijk zou zijn aan een GT3 zou ik geen seconde twijfelen.
Na gisteren ben ik eigenlijk zeker dat ik thuishoor in de Lotus. Alleen die probleempjes altijd hé........... dat zou dan ook de enige reden zijn om een GT3 in huis te halen.

Hoe korterbij het beslissingsmoment hoe meer ik elke mogelijke reden zoek om toch maar bij de Lotus te blijven ;)
Jij bent nu ook niet perse "de doorsnee Lotus koper/rijder" hé :-) Ik denk dat uw eisen net iets hoger ligt dan "de gemiddelde Lotus koper/rijder" ... en terecht. (in uw geval)

Ik denk dat een wagen dat veel op trackdays komt (90%?) automatisch meer probleempjes met zich meebrengt, en volgens mij is dat ook zo bij Porsche & de andere merken ...
jokke_vlo schreef:Jordi moet je echt pushen om tips te geven, wil zich totaal niet opdringen. Maar dankzij hem pitste ik er toch direct nog een seconde af. Vooral de sterrewacht bocht is bepalend voor je tijd, de snelheid dat je daar induikt neem je mee tot de eerste chicane.....
Ik ken Jordi al ZEER lang, prachtkerel, en is inderdaad helemaal niet opdringerig. Hij heeft erg veel kennis, en niet alleen wat betreft rijden ... hij sleurt ook een grote bagage aan technische (automotive) kennis met zich mee.
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Dim »

is er hier iemand die circuit ervaring heeft met zowel een GT3 (RS) én Exige ? Een objectieve vergelijking zou interessant zijn.
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door jokke_vlo »

Filmke waar je het geklop hoort en ook ziet (voel je ook in je stuur).

Het gefluit van de charger moet je proberen weg te denken, dat ding is nogal overheersend ;).

http://www.vimeo.com/15854470

passwoord: gedaver
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door jokke_vlo »

Dim schreef:is er hier iemand die circuit ervaring heeft met zowel een GT3 (RS) én Exige ? Een objectieve vergelijking zou interessant zijn.
Ik heb al veelvuldig meegereden met een GT3..... en aan datalogging gedaan samen met een zeer snelle GT3 rijder. Het groepje waar ik ga mee tracken omvat trouwens meestal minimum 2 GT3 rijders. Eigenlijk heb ik al meer met en tegen GT3's gereden dan samen met Lotusjes.

- Je moet beduidend minder werken in een GT3
- Het schakelen van 3 naar 4 kost je met de exige makkelijk een directe 0.4 seconden, als daar nog eens 4 naar 5 bijkomt is dat snel 0.6. Tot in derde ben je meestal iets sneller in de Exige. De 130 per uur is zowat het kantelmoment
- Remmen zijn ongeveer gelijk, je kan iets later op de rem met de Exige
- Scherpe bochten en secties: exige
- snelle bochten: hier wordt de exige sneller onstabiel dan de Porsche
- rijplezier: exige
- betrouwbaarheid: GT3
- koppel (Spa): GT3
- ik hou van underdog positie: Exige ;)
- exclusiviteit ;): Exige.
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door FastEleven »

Bij kapotte motorsteunen is het geklop minder langdurig. Lijkt me dus onwaarschijnlijk al is dat gemakkelijk nagekeken.

Kijk ook eens naar de staat van je binnenspatborden : door de extra grip van de slicks en de hogere bochtensnelheid zouden de wielen wel eens tegen de binnenspatborden kunnen schuren, waardoor zo'n geklop ontstaat : kijk vooral even vooraan ter hoogte van de lichten en bovenaan in het binnenspatbord vooraan.

FastEleven denkt dat de meeste race-exiges zonder binnenspatborden rijden.
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Yves
Berichten: 671
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:50
Naam: Yves
Auto: Elise Sprint 220 2019
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Yves »

Persoonlijk vind ik de cup met rolkooi veel vetter. In zo'n auto is dat prachtig en er zeker niet over.
Dogzilla
Berichten: 282
Lid geworden op: 16 mei 2010, 11:14
Naam: Kristof
Auto: 2 elf

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door Dogzilla »

hoe was de slijtage bij de slicks? Al veel van te merken ondanks het niet zo lange rijden?

en verkopen ? wat een vies woord :mrgreen:
to add speed add lightness
Gebruikersavatar
jokke_vlo
Berichten: 1100
Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Locatie: Tussen Oostende en Arlon

Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260

Bericht door jokke_vlo »

ahum die slicks verslijten wel enorm snel ja. Thierry had me gezegd dat 800km haalbaar was.... ik denk dat 400 realistisch is, of dus 1 volwaardige trackday.

@fasteleven: het geklop is overduidelijk achteraan.....

@yves: niet legaal voor openbare weg, met rolkooi zakt de herverkoopwaarde, niet echt praktisch bij dagelijks gebruik. Vandaar dat ik plan om die nieuwe exige mogelijk niet in te schrijven en er een echte trackmachine van te maken. De Porsche gaat weg voor een daily diesel met daarnaast een leuke baan Lotus. Maar goed dat is het ideaal en de droom. Dromen zijn bedrog zegt men wel eens......
Mijn toekomstige tracktoy (indien geen GT3) moet en zal een sequentiële boite hebben, dat staat vast.
Plaats reactie