Privé trackday Porsche:
Met een gelukje werd ik (als enige niet Porsche rijder) uitgenodigd op een privé Porsche Day, aangezien je een gekregen paard best niet in de mond kijkt, was ik natuurlijk moreel verplicht aan werkverzuim te doen en even mijne kop te laten zien
Ziehier wat gelul:
Tot deze middag gewerkt en mijn auto reeds in de voormiddag bij Vulco binnengestoken om de slicks te steken.
Mijn schoonbroer moest de remorque nog laten keuren, blijkbaar had hij me dat niet gezegd voor Ecuyers
Wat bleek, remorque uit verkeer (linker rem werkt niet).
Na wat over en weer gebel dus een andere remorque kunnen lenen en veel te laat aangekomen op Zolder.
Kreeg al telefoon van een autoforum member of ik nog wel kwam, sorry voor mijn laattijdige aankomst dus !
Een hele constructie om af te laden en dan de piste op. Hallo koekoek nieuwe slicks, koud....... dat was me daar een geschaats tot en met, ook bij het remmen.
Mocht direct mijn technische bagage (een klein valieske) aanwenden. Direct begrepen dat het dus opbouwen werd.
Langzaam toch in het ritme gekomen terwijl de bandjes meer en meer grip kregen en het vertrouwen werd opgebouwd.
Al snel ging mijn vorige besttijd er aan en dook ik onder de 1.57 en zag ik ook 1.56 verschijnen, ondanks het feit dat ik zeker niet vol (durfde) gaan.
Na dat stintje binnengereden en wat vocht opgenomen evenals extra ballast afgegooid

.
Een kennis, racepiloot (code naam autoforum: apexing), stond daar te koekeloeren en met enig gepush van mijn kant heeft die jongen zich in mijn karreke gewrongen voor wat tips.
Wel een heel plezante ervaring om met zo een bakske als enige niet Porsche, op een Porsche trackday te mogen rondtuffen (met dank aan de organisator !).
Dankzij het vertrouwen dat Apexing me schonk mijn doel van 1.55.xx (ik moet de exacte tijd straks nog eens opsnorren) gereden.
Met slicks rijden is toch een hele ervaring en het is even wennen. Je voelt dat je een pak meer grip hebt, maar om hier aan te wennen zal toch ook meer dan 3 stintjes van een half uur nodig zijn.
Het is echter zoooo verslavend dat dit bij droog weer toch een standaard set up zal worden.
Spijtig genoeg hoorden we op het einde van de stint weer dat harde geklop rechtsachter als ik vol ging in een bocht. Verhiest vond niets aan de wagen, maar het geklop is wel redelijk hard, en kost je met gemak 2 seconden. (het is zo hard dat je spontaan van de gas gaat).
Soit het was dus een zeer zeer leuk en kort trackdagje, een eerste kennismaking met slicks, dat absoluut naar meer smaakt.
En ik onthou ook de fun om met zo een klein bakje exclusief tussen Porsches te rijden.
Ik merkte trouwens wel dat niet iedere Porschist het leuk vond om voorbijgesnort te worden door een Exige.
Er waren maar twee Porsches die sneller gingen dan de Exige. Eentje was de Fia GT Porsche met Marc Goossens aan het stuur het andere een GT3RS MKII op full slicks en prepped door Prospeed. Die trouwens reed vol gebruik maakend van de electronica, want die rijstijl was nu niet meteen super.
Verder te onthouden een zwarte GT3 die tot 3x toe net een uitlooprondje reed of de pits indook als ik op hem kwam toegereden

. Heb dat ook wel on tape ergens.
Wat kan beter, in mijn ogen:
- het feit dat mijn eerste linkse nog relatief traag is(wegens die sortie mijn eerste keer)
- ik het gevoel heb dat ik de Bianchi nog een pak sneller moet inkunnen,
- het rempunt van de eerste chicane niet goed is (denk ik: ik ga al op de rem voor het bordje van 100m, ik ga daar wel snel (in vijfde)).
at is redelijk goed (gezien de snelheid waarmee ik mijn collega's kon bijhalen).
- Villeneuve
- Bolderberg
- Ziekenhuis
- Laatste Chicane
Voila tot hier wederom een verslag van het wedervaren. Als ik dat geklop nu kan achterhalen ben ik een perfect gelukkige Lotus bezitter aan het worden.