toere leert het merk Lotus kennen
- Dim
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
- Auto: Exige S 240
Re: toere leert het merk Lotus kennen
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
-
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 16 mei 2010, 11:14
- Naam: Kristof
- Auto: 2 elf
Re: toere leert het merk Lotus kennen
dat was inderdaad verbazend nog qua grip, en ik heb zeker toch een paar keer 150 aangetikt in het oprijden in de regen daarmee, en heb nergens een vies moment gehad.... in't terugkomen was het wel dubbel zo erg op de belgische wegen, dan is't wel zeer geconcentreerd rijdenjokke_vlo schreef:toere schreef:Dogzilla schreef:knappe foto's toere!
ik zou zeker ook een setje semislicks aanschaffen, gaat ook een groot verschil geven! Of ge dan nog veel uw gewone straatbanden wilt gebruiken, dat zal iets anders zijn![]()
en ik heb er 16.000km op 3,5 maand![]()
Maar semislicks zijn af te raden in de regen zeker , of valt dit nog mee ?
Zou dit zoveel verschil maken ook kwa wegligging toe?
Valt nog mee, vraag maar op het andere forum aan die mannen die daarmee van Mas du Clos zijn afgekomen in de ergste regen van de laatste 15 jaar !.
Gisteren nog met Gregory Rasse over gehad, die zijn nog redelijk goed in de regen. Ik durf er toch 130 meer rijden in de regen zenne.

ge zou er eventueel nu mee kunnen wachten tot na de winter eventueel, en voorlopig uw gewone straatbanden houden
ik had zelfs nog een hand vrij om ne foto te maken

to add speed add lightness
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: toere leert het merk Lotus kennen
Ik denk dat veerpoten onder een Elise R minder stijve veren hebben dan de Exige S veren. Vandaar de upgrade. Trouwens de bovenstaande Exige S vering werkt ook nog prima voor straatgebruik, maar zal meer plezier verschaffen op het circuit.Is dit geen Bilstein ophanging die onder de EliseR zit ?
Of ben ik verkeerd ?
En dat voor een belachelijke som, want voor Nitrons of Ohlins ben je altijd een klein fortuin kwijt (da's geen waardeoordeel hoor, FastEleven zijn Exige is voorzien van Nitrons !!) ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 22 jun 2010, 19:39
- Naam: Franky
- Auto: E92 M3/ Mini JCW
- Locatie: Gullegem
Re: toere leert het merk Lotus kennen
jokke_vlo schreef:toere schreef:Dogzilla schreef:knappe foto's toere!
ik zou zeker ook een setje semislicks aanschaffen, gaat ook een groot verschil geven! Of ge dan nog veel uw gewone straatbanden wilt gebruiken, dat zal iets anders zijn![]()
en ik heb er 16.000km op 3,5 maand![]()
Maar semislicks zijn af te raden in de regen zeker , of valt dit nog mee ?
Zou dit zoveel verschil maken ook kwa wegligging toe?
Valt nog mee, vraag maar op het andere forum aan die mannen die daarmee van Mas du Clos zijn afgekomen in de ergste regen van de laatste 15 jaar !.
Gisteren nog met Gregory Rasse over gehad, die zijn nog redelijk goed in de regen. Ik durf er toch 130 meer rijden in de regen zenne.
Nu pas uw antwoord gezien Jokke

Banden zijn nog niet helemaal weg dus die blijven er voorlopig op tot na de winter ...
eerst wil ik een andere uitlaat steken maar weet niet goed dewelke

-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 22 jun 2010, 19:39
- Naam: Franky
- Auto: E92 M3/ Mini JCW
- Locatie: Gullegem
Re: toere leert het merk Lotus kennen
Staat deze nog te koop ?
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 22 jun 2010, 19:39
- Naam: Franky
- Auto: E92 M3/ Mini JCW
- Locatie: Gullegem
Re: toere leert het merk Lotus kennen
Ben hier ook nog eens
Enkele weken geleden de Elise binnen gedaan voor : banden achteraan / nieuwe remmen + schijven / onderhoud ... en het belangrijkste : sportuitlaat stage 1 van Lotus zelf
Is niet zo overdonderd kwa sound , maar je hoort toch dat het een lekker grommende sound is ( zeker in de hogere regionen )
Deze week wou de Lotus wel een paar keer niet starten... (batterij kapot )
Vanmorgen om 9u gebeld naar Verhiest om mijn probleem voor te leggen en ik mocht direkt gaan en tegen 11u deze morgen was ik terug thuis ,
van een goede service gesproken !
Zo , dit was een kleine update en niet vergeten te vermelden dat ik nog altijd super content ben van mijn Elise , en ik meer en meer overtuigd ben dat de opvolger hiervan ook een Lotus zal zijn ( Exige ) of zelfs een Evora S die ik eens heb mogen testen van Verhiest en waar ik nu stapelzot van ben natuurlijk

Enkele weken geleden de Elise binnen gedaan voor : banden achteraan / nieuwe remmen + schijven / onderhoud ... en het belangrijkste : sportuitlaat stage 1 van Lotus zelf

Is niet zo overdonderd kwa sound , maar je hoort toch dat het een lekker grommende sound is ( zeker in de hogere regionen )
Deze week wou de Lotus wel een paar keer niet starten... (batterij kapot )
Vanmorgen om 9u gebeld naar Verhiest om mijn probleem voor te leggen en ik mocht direkt gaan en tegen 11u deze morgen was ik terug thuis ,
van een goede service gesproken !
Zo , dit was een kleine update en niet vergeten te vermelden dat ik nog altijd super content ben van mijn Elise , en ik meer en meer overtuigd ben dat de opvolger hiervan ook een Lotus zal zijn ( Exige ) of zelfs een Evora S die ik eens heb mogen testen van Verhiest en waar ik nu stapelzot van ben natuurlijk

- Ruben
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 06:18
- Auto: Geen
Re: toere leert het merk Lotus kennen
Wat voor gave kleur is dat op de Evora? Lijkt wel een soort groen!
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 22 jun 2010, 19:39
- Naam: Franky
- Auto: E92 M3/ Mini JCW
- Locatie: Gullegem
Re: toere leert het merk Lotus kennen
Ruben schreef:Wat voor gave kleur is dat op de Evora? Lijkt wel een soort groen!
Zal wel door de slechte GSM foto zijn , ik dacht dat het titanium grijs was ofzo
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 22 jun 2010, 19:39
- Naam: Franky
- Auto: E92 M3/ Mini JCW
- Locatie: Gullegem
Re: toere leert het merk Lotus kennen
Nog 1tje van de Evora S
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 22 jun 2010, 19:39
- Naam: Franky
- Auto: E92 M3/ Mini JCW
- Locatie: Gullegem