jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Gisteren dus gaan rijden in Mettet. De persoonlijke besttijd ging van 1.15.46 naar 1.14.37 maar toch niet echt tevreden omdat ik in de namiddag gemiddeld 1.5 seconde trager was.
Wel veel geleerd en namelijk het volgende.
In de voormiddag volgde ik mijn intuïtieve lijnen, ik voelde de wagen aan en combineerde de ideale lijnen met hier en daar het theoretisch te vroeg induiken.
Waardoor ik mijn tijd relatief makkelijk kon verbeteren (constant ronde na ronde onder de 1.15).
In de namiddag wat advies gekregen van de GT3 vriend (die daar een absoluut record tijd neerplantte van 1.12.30), en zijn lijnen liggen overnemen.
Dat werkt dus niet met een Lotus als je echt snel wil gaan. De Lotus heeft te weinig vermogen en je verliest soms tijd in de ideale, langere uitrijlijn.
Het voordeel van een Lotus is dat je hem makkelijker "de hoek kan omsmijten" waardoor je de gestolen meters niet altijd moet inboeten door het terugwinnen in tijd op de betere uitrijlijn.
In de racelogic software kan je dit perfect zien. Wanneer ik in sommige (niet alle) bochten dus de bocht afsneed kwam ik nagenoeg even snel uit op de rechte stukken (als ze niet TE lang waren).
Soit dus geleerd als het echt snel begint te gaan, dat de ideale lijn voor een Lotus echt wel verschillend kan zijn tov een pk monster !.
Op het einde van de dag kwam Gregory Rasse langs (leider in de Lotus Europe cup in de exige klasse) die mijn ervaringen kon delen.
Hierbij een filmpje waarbij de GT3 mij volgt, en een beetje later ikzelf die een GT3RS volg en nader (waarna hij de strijd staakt).
Wel leuk omjezelf eens "achtervolgd" te zien.
Wel veel geleerd en namelijk het volgende.
In de voormiddag volgde ik mijn intuïtieve lijnen, ik voelde de wagen aan en combineerde de ideale lijnen met hier en daar het theoretisch te vroeg induiken.
Waardoor ik mijn tijd relatief makkelijk kon verbeteren (constant ronde na ronde onder de 1.15).
In de namiddag wat advies gekregen van de GT3 vriend (die daar een absoluut record tijd neerplantte van 1.12.30), en zijn lijnen liggen overnemen.
Dat werkt dus niet met een Lotus als je echt snel wil gaan. De Lotus heeft te weinig vermogen en je verliest soms tijd in de ideale, langere uitrijlijn.
Het voordeel van een Lotus is dat je hem makkelijker "de hoek kan omsmijten" waardoor je de gestolen meters niet altijd moet inboeten door het terugwinnen in tijd op de betere uitrijlijn.
In de racelogic software kan je dit perfect zien. Wanneer ik in sommige (niet alle) bochten dus de bocht afsneed kwam ik nagenoeg even snel uit op de rechte stukken (als ze niet TE lang waren).
Soit dus geleerd als het echt snel begint te gaan, dat de ideale lijn voor een Lotus echt wel verschillend kan zijn tov een pk monster !.
Op het einde van de dag kwam Gregory Rasse langs (leider in de Lotus Europe cup in de exige klasse) die mijn ervaringen kon delen.
Hierbij een filmpje waarbij de GT3 mij volgt, en een beetje later ikzelf die een GT3RS volg en nader (waarna hij de strijd staakt).
Wel leuk omjezelf eens "achtervolgd" te zien.
- Bosbon_be
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 07 sep 2008, 20:36
- Naam: Peter Bosmans
- Auto: Elan SE
- Locatie: Hasselt
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Ik heb hier 2 insignes met de union jack liggen en zou ze graag op de auto aanbrengen. Ik vind dat dit iets heeft op een Lotus, zelfs al is het een oranje karreke.
Iemand een idee voor een leuke locatie op de wagen, om het aan te brengen?
Bij voorbaat dank
Iemand een idee voor een leuke locatie op de wagen, om het aan te brengen?
Bij voorbaat dank
-
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 16 mei 2010, 11:14
- Naam: Kristof
- Auto: 2 elf
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
op de spiegels? zijkanten van de achterspoiler?
to add speed add lightness
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Zijkanten achterspoiler is idd mogelijkhjeid. Achter de zij "pinkers" dus net voor de deur misschien ook. Interieur zou ook nog kunnen.......
-
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 16 mei 2010, 11:14
- Naam: Kristof
- Auto: 2 elf
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
langs binnen zou ik ze op de b-stijlen plakken, tussen uw zijramen en de gordelspanners
to add speed add lightness
- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Op het dak, zoals de Dukes of Hazard ... en dan in het een groot '01' op de deuren .... 

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track


- Exploded
- Berichten: 1163
- Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
- Naam: Gert
- Auto: Elise MK1
- Locatie: Herselt
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
LMAOFastEleven schreef:Op het dak, zoals de Dukes of Hazard ... en dan in het een groot '01' op de deuren ....






Maar Exploded zit toch liever dan bij Daisy dat in de snelle appelsien...


- bartvdb
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
- Locatie: Adinkerke
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
yeeehaaaa groeten van bart
- Bijlagen
-
- ltous[1][1].jpg (46.83 KiB) 2060 keer bekeken
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
ow yes 
Heb het dus binnenkant deurstijl zitten proberen, plots plakt dat spel schots en scheef vast zeg, niet los te krijgen.
Zal de haardroger is kunnen gebruiken......

Heb het dus binnenkant deurstijl zitten proberen, plots plakt dat spel schots en scheef vast zeg, niet los te krijgen.
Zal de haardroger is kunnen gebruiken......