Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
- elwood
- Naam: Pascal
- Auto: Lotus Elise cup 250
- Contacteer:
Re: Welke nieuwe Lotus @ Paris Motorshow (2-17/10/2010)
http://pistonheads.com/lotus/default.asp?storyId=22500
meer dan 100.000 pond lijkt me niet meteen een sterk begin om een paar duizend extra auto's te verkopen. Ik hoop dat ze met iets anders komen naar
Parijs anders zou het wel eens erg snel de verkeerde kant kunnen opgaan met
Lotus.
meer dan 100.000 pond lijkt me niet meteen een sterk begin om een paar duizend extra auto's te verkopen. Ik hoop dat ze met iets anders komen naar
Lotus.
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Ik vind dit toch niet mis hoor. Is wel duur, maar speelt mee qua prestaties in die prijsklasse. Dit is natuurlijk een model om hun range open te trekken.
- Frederik
- Site Admin
- Auto: Elan & Evora
- Contacteer:
Dude : read > http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=33&t=2687elwood schreef:http://pistonheads.com/lotus/default.asp?storyId=22500
Lotus.

9/05/2024 Ypres Lotus Day
TBA Lotus Summers End
Folow me: instagram.com/lotusfanatic - fb.com/lotusfantic
TBA Lotus Summers End
- EXCELSE
- Naam: Hans
- Auto: Excel SE
Ik vind de "spiegels" wel een beetje te groot.
Maar ja voor 115000£ BTW inc. mag je niet gaan klagen zeker...

- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
Spiegels? 't zijn camerakes ... (kan ik toch zo zien op de high res picts)EXCELSE schreef:Ik vind de "spiegels" wel een beetje te groot.
TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- Frederik
- Site Admin
- Contacteer:
From Twitter - In addition to ELITE, Lotus have filed new or revived Trademark applications for ETERNE, ETHOS, ELAN, ELISE and ESPRIT (+ EXIRA in July)
hmmm ... "Elan"
hmmm ... "Elan"

TBA Lotus Summers End
TBA Lotus Summers End
- bAAx
- Auto: 1.6 elise
Sorry Frederik, ik moet het met je oneens zijn: de Exige mag niets met "exclusiviteit" te maken heeft.. het is de coupé versie van de open top Elise, met (veel) sterke(re) nadruk op circuitgebruik: (iets) verder uitgewerkte aero (ergo de coupé vorm), en alle andere voorzieningen die nodig zijn om van de wagen out of the box competent "trackable" te maken.. gezien zijn "donorwagen" hoort daar voor de enthousiast imho een "bereikbaar" prijskaartje bij.. allemaal relatief natuurlijk maar ik denk dat voor zo een specifieke configuratie van wagen (klein, bare bones, trackgeoriënteerd, 2p, laag, weinig creature comforts of bagageruimte) er niet teveel méér bij de prijs van de huidige Exige mag komen..Frederik schreef: maar die zit TE dicht bij de Elise gepositioneerd. De Exige moet weer een stukje exclusiever worden, net zoals bij de Exige S1tjes. Dat hebben ze vermoedelijk wel begrepen. Iemand die zich nu een Elise kan permitteren kan zich evengoed een Exige kopen.
Zeker omdat de Evora een potentieel platform is voor een iets meer "gentleman" gerichte trackwagen..
(De "exclusiviteit" van de S1 Exige komt voor mij trouwens véél meer vanuit zijn compromisloosheid, dan vanuit zijn lage hoeveelheid gebouwde exemplaren of prijs.)
Ik vraag me in die zin trouwens af of ze, gezien de bloedband tussen de twee, geen V6 Elise gaan presenteren ter vervanging van de 1.8/SC. (niet dat ik daar op uit ben -Elise blijft voor mij strikt 4cyl wegens gewicht-, maar naar marktopvulling en als ze de gewichtsverdeling "werkend" gekregen hebben.. )
Obviously, youre not a golfer
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Ik vermoed geen Elise V6 want dan moet je ook erug een Exige 4 cylinder maken.... voor de 4 cylinders die on track willen gaan.
Ik denk dan eerder aan Elise Cup of zoiets......die zou wel eens een bepaald gat kunnen opvullen in de toekomst.
Ik denk dan eerder aan Elise Cup of zoiets......die zou wel eens een bepaald gat kunnen opvullen in de toekomst.
- bAAx
- Auto: 1.6 elise
Mmm.. Er is toch ook nooit een Exige versie gemaakt van de Elise S?jokke_vlo schreef:Ik vermoed geen Elise V6 want dan moet je ook erug een Exige 4 cylinder maken.... voor de 4 cylinders die on track willen gaan.
Ik dacht aan:
"Elise" - 4 cyl, huidige config
"Elise R" - V6
"Elise SC" - V6 SC
Echt goedkoper wordt ie er niet van natuurlijk

Obviously, youre not a golfer
- electroshock
- Auto: nee, youngtimer Ridley
Ik heb er allesbehalve een goed oog op.Frederik schreef:Ik heb er nog steeds goed oog op, even mijn bedenking.
Elise 4 cil : 140-200 pk - betaalbare (club)racer : 35 -> 50K €
Evora V6 : 300-400 pk - instapper : 60 -> 75k €
Exige V6 : 200-300 pk - de duurdere racer : 75 -> 90€
Elite V8 : 400-500 pk - 4 zitter cc : 140 - 155k €
Esprit V10 : +500 pk - supercar : +155k €
Kan dat prijslijstje niet gedownsized worden ? ...
... anders zou het nog voor 2014 wel eens Lotus Execution kunnen zijn.Frederik schreef:From Twitter - In addition to ELITE, Lotus have filed new or revived Trademark applications for ETERNE, ETHOS, ELAN, ELISE and ESPRIT (+ EXIRA in July)
Want wie gaat dat allemaal kopen ? Tot op heden is de Lotus-driver die meer dan € 50.000,- heeft uitgegeven toch in de minderheid.
Besser laufen, als faulen.
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs
Better to run than to rot.
- J.W. von Goethe, Reineke Fuchs