Toyota conversie

Elise S1, S2 & S3, Exige S1, S2 & S3, 340R & 2-Eleven
Ook Opel Speedster, Vauxhall VX220 & Tesla Roadster
Nova
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2010, 12:47
Auto: Impreza

Toyota conversie

Bericht door Nova »

Je leest veel over motor conversies zoal duratec, audi, honda. Maar heeft er al is iemand zijn rover motor vervangen door een toyota. Zou deze swap evenveel kosten als bv de honda swap? Aangezien lotus std al bestaat met Toyota motoren.


Greetz
Nova
Gebruikersavatar
Dim
Berichten: 664
Lid geworden op: 30 jun 2009, 12:57
Auto: Exige S 240

Re: Toyota conversie

Bericht door Dim »

en waarom zoudt ge dat doen ?
Autoracing began 5 minutes after the second car was built.
Gebruikersavatar
thiva
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 okt 2009, 08:19
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240
Locatie: Sugartown

Re: Toyota conversie

Bericht door thiva »

Dim schreef:en waarom zoudt ge dat doen ?
Dat was ik ook al aan het denken.
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Emiel
Berichten: 1193
Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
Naam: Emiel
Auto: Motorsport/Exige S1
Locatie: Grens gebied, Nederland.

Re: Toyota conversie

Bericht door Emiel »

toyota elise heeft ander subframe en wielophanging. Teveel moeite :)

Duratec gebruikt std. motorblok en aandrijfassen. Dat is bijzonder veel waard.
Honda en Audi gebruiken eigen versnellingsbak en aandrijfassen. Is wat meer werk.

Ze zijn nu ook pas op punt dat ze de Toyota blokken voor Honda blokken kunnen vervangen juist ivm dat andere subframe.
Gebruikersavatar
Exploded
Berichten: 1163
Lid geworden op: 12 sep 2008, 09:57
Naam: Gert
Auto: Elise MK1
Locatie: Herselt

Re: Toyota conversie

Bericht door Exploded »

Jullie vergeten het belangrijkste nog, met een standaard Toyota motor er in te steken wordt de Elise meer dan 70kg zwaarder... zou dus wel echt dom zijn he...

De meesten doen die conversie ook om meer/sneller op circuit te rijden, als je dan alle problemen hoort ivm de syncro's in versnellingsbak, als je regelmatig circuit doet...
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Toyota conversie

Bericht door FastEleven »

FastEleven heeft zijn Rover blok met 120 pk vervangen door een Toyota blok met 240 pk, maar heeft wel gelijk de hele auto ingeruild ... :lol: :lol: :lol:

De kosten van een motorconversie wegen immers niet op tegen de meerwaarde van de auto na de conversie. Of beter : welke meerwaarde ?!?
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Nova
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 jul 2010, 12:47
Auto: Impreza

Re: Toyota conversie

Bericht door Nova »

Vroeg dit zomaar, stel je rover blok is om één of ander reden stuk gelopen, vroeg me dan af of eventueel een toyota conversie mogelijk is.

Maar blijkbaar teveel werk dan


Nova
Gebruikersavatar
FastEleven
Berichten: 1925
Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
Naam: Erik
Auto: 2-11 + Cup 250
Locatie: België-Brasschaat

Re: Toyota conversie

Bericht door FastEleven »

Reken voor een conversie naar een Duratec maar minimum 10.000 € (of was het 10.000 £), terwijl je auto eerder in waarde daalt dan dat hij zal stijgen.

Bovendien moet je in België elke keer hopen dat ze op de technische controle niks merken, want eigenlijk mag het niet zonder nieuwe homologatie ...
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track
Afbeelding
Gebruikersavatar
Erwin
Berichten: 1812
Lid geworden op: 08 okt 2008, 19:26
Naam: Euh ... Erwin
Auto: Elise S CR, Donk D8
Locatie: Haasrode

Re: Toyota conversie

Bericht door Erwin »

En....

Roverblokje kan je tweedhands goedkoop vinden.
Bijvoorbeeld bij VanSten in Nederland kan je volledige tweedhands motoren vinden vanaf 750 €.

Soms kom je ook tweedehansmotoren tegen van bijvoorbeeld een MGF, die ook in een Elise passen.

Stick with Rover!
I don't have a carbon footprint - I drive everywhere.
Vince
Berichten: 121
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:17
Naam: Vincent
Auto: Maserati Ghibli

Re: Toyota conversie

Bericht door Vince »

Bovendien heb ik begrepen dat de Roverversies juist lekkerder aan het gas hangen?
Plaats reactie