Lotus lettertype

Plaats hier berichten die met Lotus te maken hebben, maar niet specifiek bedoeld is op een bepaald type/model.
Plaats reactie
Marnick
Naam: Marnick
Auto: nog geen Lotus

Lotus lettertype

Bericht door Marnick »

Misschien een stomme vraag (misschien te stom om een nieuw topic te openen (dat beslist de webmaster Frederik)) en daar het ook bij het logo past vroeg ik mij eigenlijk af wat het officiële lettertype is van LOTUS. Dus zoals het in het logo staat. Heb mijn Word eens open gedaan en naast het logo het woord LOTUS geschreven in het vet en dan alle lettertypes eens afgegaan en het dichtste bij qua lettertype vind ik EucrosiaUPC met een lettergrootte van 200.

Waar ne mens zich toch allemaal niet mee bezig houdt bij een passie :D

Weet iemand het officiële lettertype? Want ik heb dat van DJ Tiësto ook zo eens gedownload. Maar wat ik dus het dichtstebij vind:

* Het woord LOTUS typen in HOOFDLETTERS :)
* Lettertype Eucrosia UPC
* Lettergrootte 200
* Vetgedrukt

Vergelijk met het logo
Performance Through Light Weight @ Anthony Colin Bruce Chapman
Jelle
Naam: Jelle
Auto: speculoosje
Contacteer:

Re: Lotus vlag/spandoek

Bericht door Jelle »

Marnick schreef:Misschien een stomme vraag (misschien te stom om een nieuw topic te openen (dat beslist de webmaster Frederik)) en daar het ook bij het logo past vroeg ik mij eigenlijk af wat het officiële lettertype is van LOTUS. Dus zoals het in het logo staat. Heb mijn Word eens open gedaan en naast het logo het woord LOTUS geschreven in het vet en dan alle lettertypes eens afgegaan en het dichtste bij qua lettertype vind ik EucrosiaUPC met een lettergrootte van 200.

Weet iemand het officiële lettertype? Want ik heb dat van DJ Tiësto ook zo eens gedownload. Maar wat ik dus het dichtstebij vind:

* Lettergrootte 200
* Vetgedrukt

Vergelijk met het logo
Met word zal je niet ver komen volgens mij...Om het perfecte lettertype terug te vinden zal je al het geluk moeten hebben dat er iemand op de wereld is die aan de hand van de letters die in het "logo" komen een volledig alfabet aangemaakt heeft. Lotus zelf heeft immers geen alfabet gemaakt maar gewoon een logo met letters, als je ongeveer begrijpt waar ik naartoe wil?!

Ik zelf zou een lettertype nemen/downloaden die de zelfde basis heeft als het lotus logo en daar dan wat mee gaan spelen in illustrator bvb, tot je je gewenste woord/zin hebt in het "lotus" lettertype. Veel succes dus als je er een heel boek mee wil schrijven! ;)
thiva
Naam: Thierry
Auto: Exige S2 240

Bericht door thiva »

Jelleken schreef:
Marnick schreef:Misschien een stomme vraag (misschien te stom om een nieuw topic te openen (dat beslist de webmaster Frederik)) en daar het ook bij het logo past vroeg ik mij eigenlijk af wat het officiële lettertype is van LOTUS. Dus zoals het in het logo staat. Heb mijn Word eens open gedaan en naast het logo het woord LOTUS geschreven in het vet en dan alle lettertypes eens afgegaan en het dichtste bij qua lettertype vind ik EucrosiaUPC met een lettergrootte van 200.

* Lettergrootte 200
* Vetgedrukt

Vergelijk met het logo
Met word zal je niet ver komen volgens mij...Om het perfecte lettertype terug te vinden zal je al het geluk moeten hebben dat er iemand op de wereld is die aan de hand van de letters die in het "logo" komen een volledig alfabet aangemaakt heeft. Lotus zelf heeft immers geen alfabet gemaakt maar gewoon een logo met letters, als je ongeveer begrijpt waar ik naartoe wil?!

Ik zelf zou een lettertype nemen/downloaden die de zelfde basis heeft als het lotus logo en daar dan wat mee gaan spelen in illustrator bvb, tot je je gewenste woord/zin hebt in het "lotus" lettertype. Veel succes dus als je er een heel boek mee wil schrijven! ;)
Het Lotus-font leunt dicht aan tegen een simpele Times, maar het is geen Times. ;)
Lotus Tour Limburg - www.lotustourlimburg.be
Didier
Naam: Didier heeft Lotusitis ..
Auto: Elan Plus2S CN
Contacteer:

Bericht door Didier »

Als lettertype voor het merknaam LOTUS in het logo kan je eventueel: ITC Souvenir Bold gebruiken.

Ergens heb ik staan wat het juist is ... maar vind het even niet. Vind ik het alsnog, zet ik het er wel eens bij ;)
--------------Greetz, Didier -------------The destination is irrelevant, when the journey is in a Lotus!
Plaats reactie