Lang dak/kort dak?
-
- Naam: Vincent
- Auto: Maserati Ghibli
Lang dak/kort dak?
Wat is nu precies het verschil tussen een MK2 met een lang en een kort dak?
(behalve dat het ene dak langer is dan het andere bedoel ik natuurlijk)
Is er verschil in hoe het er uit ziet zónder? Of in hoeveel tijd het kost het te (de-)monteren? En kun je een lang dak naar een korte ombouwen zou je dat wensen en wat kost dat?
(behalve dat het ene dak langer is dan het andere bedoel ik natuurlijk)
Is er verschil in hoe het er uit ziet zónder? Of in hoeveel tijd het kost het te (de-)monteren? En kun je een lang dak naar een korte ombouwen zou je dat wensen en wat kost dat?
- type72
- Naam: Stephan
- Auto: Elise MK2 type 72
Re: Lang dak/kort dak?
Er bestaan id kits om een ombouw te doen naar een kort dak.
Ik heb er wel al te koop zien staan op seloc maar de prijs weet ik niet percies meer.
Wat ik mij heb laten vertellen is dat de elise met een kort dak minder (of geen) last heeft van lekkage.
En eenvoudiger is te plaatsen.
Ik heb zelf een kort dak en nog geen druppel water binnen gehad.
Zelfs niet tijdens een stortbui in stilstand.
Ik heb er wel al te koop zien staan op seloc maar de prijs weet ik niet percies meer.
Wat ik mij heb laten vertellen is dat de elise met een kort dak minder (of geen) last heeft van lekkage.
En eenvoudiger is te plaatsen.
Ik heb zelf een kort dak en nog geen druppel water binnen gehad.
Zelfs niet tijdens een stortbui in stilstand.
-
Aha. Kort dak is beter dus zoals het vermoeden al was.
- Christopher
- Naam: Christopher
- Auto: ex Elise S2
Heb zelf een lang dak. Tijdens stortbuien geen enkel last van binnenkomend water, noch bij het stil staan, noch bij het rijden.
Persoonlijk vind ik het lange dak veel mooier, maar dat is ieders eigen smaak
Een lang kan je naar mijn weten wel ombouwen naar een kort, maar naast het dak zit je ook met het stuk erachter dat vervangen moet worden alsook in de juiste kleur gespoten.
Persoonlijk vind ik het lange dak veel mooier, maar dat is ieders eigen smaak

Een lang kan je naar mijn weten wel ombouwen naar een kort, maar naast het dak zit je ook met het stuk erachter dat vervangen moet worden alsook in de juiste kleur gespoten.
-
- Auto: Exige
Een lang dak of ne' pittelaar' zoals het ook wel wordt genoemd wegens de 'slippen' is mooier bij een gesloten Elise.
Als je zulk een dak hebt zou ik het zeker niet wegdoen want zoveel zullen er niet meer mee rondrijden.
Voor de rest is er geen verschil bij open rijden. Ook nooit weten lekken en dat kan ik nu niet zeggen van het korte dak. Als het flink regent kan je beter een handdoek op je benen leggen
Als je zulk een dak hebt zou ik het zeker niet wegdoen want zoveel zullen er niet meer mee rondrijden.
Voor de rest is er geen verschil bij open rijden. Ook nooit weten lekken en dat kan ik nu niet zeggen van het korte dak. Als het flink regent kan je beter een handdoek op je benen leggen
-
Waarom is er überhaupt overgestapt op het korte dak dan?
Scheelt het veel in bevestigingstijd?
Scheelt het veel in bevestigingstijd?
-
- Auto: Exige
Beetje meer werk met dichtleggen, een minuut of 2.
- Mr.E
- Auto: Syntax Error
Ik heb met beide gereden, een MKI met lang dak, een MKII met kort dak.
Geen van beide lieten veel water door, een sporadisch druppeltje. Als het echt hard regent, dan wel iets meer.
Het dak eraf halen, duurt echt wel veel langer, daarom vind ik een kort dak veel interessanter. En over schoonheid kun je niet argumenteren, dat is ieder voor zich...
Geen van beide lieten veel water door, een sporadisch druppeltje. Als het echt hard regent, dan wel iets meer.
Het dak eraf halen, duurt echt wel veel langer, daarom vind ik een kort dak veel interessanter. En over schoonheid kun je niet argumenteren, dat is ieder voor zich...

Sometimes too much is just enough.
- mindp0wer
- Naam: Koen
- Auto: Elise Sport160 - 2006 S
In een minuut of twee heb ik mijn lang dakje wel dicht hoor. Hoe lang doe je dan met het korte dakje?kemet schreef:Beetje meer werk met dichtleggen, een minuut of 2.

I have no idols. I admire work, dedication and competence.
Ayrton Senna
- FastEleven
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
FastEleven kon bij zijn Elise MK2 met kort dakje dicht- of openleggen terwijl hij stond te wachten voor het rode licht. Dat lukt niet met zo'n dak met flappen.
Sommige zijn nog straffer en moeten hiervoor niet eens uit de auto, maar die techniek heb ik nooit beheerst
Sommige zijn nog straffer en moeten hiervoor niet eens uit de auto, maar die techniek heb ik nooit beheerst

My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track