Als de remschijven uit staal zijn ja dan weet je dat je minder dan 2% koolstof hebt. Weet niet hoe warm remschijven zo wat kunnen worden. Want als je de grafiek bekijkt, ja die gaat tot 1600 graden Celsius.
De belangrijkste reactie voor staal is de eutectoïdische reactie bij 727 graden Celsius. Dan gaat staal zich perliet gaan vormen. Dit is wel sterker dan gewoon ijzer door het harde cementiet. Maar ja dan heb je natuurlijk ook dat het materiaal daardoor brosser wordt. En staal is ook niet goed corrosiebestendig tenzij behandelingen. Weet wel dat vb in zwembaden waar veel chloor is het staal van vb het gebouw kan aantasten. Met het gevolg dat je putcorrosie krijgt. Zeer gevaarlijk want dat zijn allemaal minuscule putjes in je materiaal dat je niet direct met echt blote oog ziet. Dus RVS staal in combinatie met chloor is geen goed idee. Beter gegalvaniseerd staal. Dus ik weet niet of je chloor kan vergelijken met zout. Zouten zijn metalen met een zuurrest.
Inrijden nieuwe Elise S
- Marnick
- Berichten: 75
- Lid geworden op: 05 jan 2009, 16:29
- Naam: Marnick
- Auto: nog geen Lotus
- Locatie: Lier
Re: Inrijden nieuwe Elise S
Performance Through Light Weight @ Anthony Colin Bruce Chapman
- X-ian
- Berichten: 1179
- Lid geworden op: 19 mei 2010, 11:27
- Naam: Christian
- Auto: Ik had Elise Type 25
- Locatie: Bornem
Re: Inrijden nieuwe Elise S
Marnick schreef:Als de remschijven uit staal zijn ja dan weet je dat je minder dan 2% koolstof hebt. Weet niet hoe warm remschijven zo wat kunnen worden. Want als je de grafiek bekijkt, ja die gaat tot 1600 graden Celsius.
De belangrijkste reactie voor staal is de eutectoïdische reactie bij 727 graden Celsius. Dan gaat staal zich perliet gaan vormen. Dit is wel sterker dan gewoon ijzer door het harde cementiet. Maar ja dan heb je natuurlijk ook dat het materiaal daardoor brosser wordt. En staal is ook niet goed corrosiebestendig tenzij behandelingen. Weet wel dat vb in zwembaden waar veel chloor is het staal van vb het gebouw kan aantasten. Met het gevolg dat je putcorrosie krijgt. Zeer gevaarlijk want dat zijn allemaal minuscule putjes in je materiaal dat je niet direct met echt blote oog ziet. Dus RVS staal in combinatie met chloor is geen goed idee. Beter gegalvaniseerd staal. Dus ik weet niet of je chloor kan vergelijken met zout. Zouten zijn metalen met een zuurrest.



-
- Berichten: 2153
- Lid geworden op: 09 sep 2008, 12:50
- Naam: Henk-Jan
- Auto: Elan M100 S2 Turbo '95
- Locatie: Delluf
Re: Inrijden nieuwe Elise S
dejavu materiaalkunde 
Keukenzout wint, als je je schijven niet gelijk wit afschrijven wegens blijvende veranderde materiaaleigenschappen

Keukenzout wint, als je je schijven niet gelijk wit afschrijven wegens blijvende veranderde materiaaleigenschappen

If you always do what you always did, you always get what you always got.