Exploded schreef:Met alle respect Mr E maar ik deel uw mening zeker niet. Misschien had je dan eens gas moeten geven? Als je de Sport 160 boven de 3500 rpm hield was dit, naar de normen van 10 jaar geleden, een raket! Ik vermoed dat jij de auto vooral op de gewone weg hebt gebruikt? Daar was ie idd een ramp. Zie mijn vorige post ook al, als je een andere ECU stak/driveability kit, is dat euvel ook opgelost. Ik ken verschillende mensen met Sport 160’s met meer dan 100.000km op de klok en buiten andere olie en de standaard prulletjes, zoals wat kogelgewrichten etc, hebben zij technisch nog geen mankementen gehad.
Maar ik zeg er wel bij dat de auto een rasechte “driverscar” is, je moet hem echt duwen in de toeren om hem snel te laten gaan, het is dus geen “kapperswagen”.
Hé Gert, merci voor het compliment, maar ondanks het feit dat ik mijn kletskop zelf scheer, ben ik toch geen kapper...
Ik heb er 1 jaar mee gereden, en weet dus wel dat je hem in de toeren moet houden...

ben 10 keer (letterlijk) in de garage geweest om de problemen op te lossen, Emerald ECU gestoken, niks gebaat.

Ik heb natuurlijk maar één Sport 160 gehad, dus kan niet vergelijken... maar IK heb in ieder geval veel problemen gehad met dit model. Altijd met de motor/motormanagement weliswaar. En als de dealer het na 1 jaar nog niet kan oplossen... tja, wat moet je dan denken van zo'n auto, dan kan je toch moeilijk zeggen: "superauto, nooit problemen mee gehad".
En op het circuit ging de auto goed, heel goed voor zijn tijd, ik ging er regelmatig mee rijden, je vermoeden is dus fout. MAAR ik heb het hier wel over de combinatie openbare weg en circuit. Sputteren,... dikwijls viel hij ook stil na het starten, ... tja, misschien had ik wel een slecht exemplaar, wie zal het zeggen...
Is er nog iemand op het forum die een Sport 160 heeft (gehad)?
Groeten van Mr. E