jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Gedaan bij verhiest op advies van hem, het materiaal is van komo tec is nieuwe betere upgrade want vorige 300 was eigenlijk minder goed dan dan de 280. Nu wel opletten op versnellingsbak.
Het verschil is wel echt groot, een pak meer bruikbaar vermogen en echt kicken. Je kan op de autobahn zonder gene mooi meespelen vandaag al wat liggen spelen en met sprekend gemak een carrera opzijgezet en op de autostrade een S63 amg moedeloos gemaakt. Terug een klein kind met onnozel macho gedrag, soms.
Verschil is echt groot nu.
De dak luchthapper is hierdoor ook afgekoppeld en dus waardeloos, voordeel is wel evenveel vermogen met softtop (die ga ik volgende keer ook placeren)
Het verschil is wel echt groot, een pak meer bruikbaar vermogen en echt kicken. Je kan op de autobahn zonder gene mooi meespelen vandaag al wat liggen spelen en met sprekend gemak een carrera opzijgezet en op de autostrade een S63 amg moedeloos gemaakt. Terug een klein kind met onnozel macho gedrag, soms.
Verschil is echt groot nu.
De dak luchthapper is hierdoor ook afgekoppeld en dus waardeloos, voordeel is wel evenveel vermogen met softtop (die ga ik volgende keer ook placeren)
Laatst gewijzigd door jokke_vlo op 28 jul 2010, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:17
- Naam: Vincent
- Auto: Maserati Ghibli
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Hahaha! Klinkt goed, Jokke!
Tijd voor een nieuw filmpje, niet?
Tijd voor een nieuw filmpje, niet?
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Zoals ze hem dus std. hadden moeten afleveren 

- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Eigenlijk is dat juist......Emiel schreef:Zoals ze hem dus std. hadden moeten afleveren
- Peter D
- Berichten: 1290
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 16:02
- Naam: Peter
- Auto: Elan M100
- Locatie: Landen
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Bij deze ben ik overtuigd om hem vrijdag te zien rondtoeren in Zolder 

Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… that’s what gets you.
- Ruben
- Berichten: 292
- Lid geworden op: 29 sep 2009, 06:18
- Auto: Geen
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Prijs valt me mee. http://www.komo-tec.com/LOTUS-Exige/S-M ... ::567.html
Geweldig! Als ik ook maar enigszins in de buurt wil komen met de Elise ben ik minimaal 11 mille kwijt. Upgrade naar 240/250 ziet er echter ook goed uit http://www.komo-tec.com/LOTUS-Elise-111 ... ::336.html
Ben benieuwd hoe hard je weg loopt op Zolder.


Ben benieuwd hoe hard je weg loopt op Zolder.
- Mr.E
- Berichten: 493
- Lid geworden op: 24 okt 2009, 14:28
- Auto: Syntax Error
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Wow, inderdaad heel interessant. En ook altijd leuk om vanuit een underdogpositie met een 1.8 liter motor, een V8 achter te laten... bij mij zou ook het kleine kind boven komen...
Ik ben ook in Zolder nu vrijdag, heel benieuwd naar de prestaties, zeker in vergelijking met den hoop oud ijzer van Lotus die er bij mij opgevezen zit...
Maarre... maak je je geen zorgen ivm je versnellingsbak?

Ik ben ook in Zolder nu vrijdag, heel benieuwd naar de prestaties, zeker in vergelijking met den hoop oud ijzer van Lotus die er bij mij opgevezen zit...

Maarre... maak je je geen zorgen ivm je versnellingsbak?
Sometimes too much is just enough.
- jokke_vlo
- Berichten: 1100
- Lid geworden op: 30 mar 2010, 22:24
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
- Locatie: Tussen Oostende en Arlon
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Ja de versnellingsbak........dat staat in de sterren geschreven he, vroeg of laat heb je prijs. Met de 260pk ook ze, alleen zal het nu sneller van dat zijn.
Op circuit ga je het niet zien omdat ik het rustig aan doe, ik besef perfect dat ik nog niet goed genoeg ben om voluit te gaan.
Heb het vooral gedaan voor de autobahn en uit nieuwsgierigheid.
Op circuit ga je het niet zien omdat ik het rustig aan doe, ik besef perfect dat ik nog niet goed genoeg ben om voluit te gaan.
Heb het vooral gedaan voor de autobahn en uit nieuwsgierigheid.
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:17
- Naam: Vincent
- Auto: Maserati Ghibli
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Even een domme vraag...
Als Lotus-newbie hoop ik dat jullie het me vergeven.
Wat is nu precies het verschil tussen een Elise en een Exige?
Ik zie:
-voorlip
-spoiler achterop
-dichte achterkant naast de lichten
-motorkap hoog
-hogere vermogens
-andere velgen
-luchthapper zijkant anders
-gaas in de gaten in de body
-luchtopening achter voorwiel
Maar verder?
Als Lotus-newbie hoop ik dat jullie het me vergeven.
Wat is nu precies het verschil tussen een Elise en een Exige?
Ik zie:
-voorlip
-spoiler achterop
-dichte achterkant naast de lichten
-motorkap hoog
-hogere vermogens
-andere velgen
-luchthapper zijkant anders
-gaas in de gaten in de body
-luchtopening achter voorwiel
Maar verder?
-
- Berichten: 1193
- Lid geworden op: 05 mei 2010, 19:29
- Naam: Emiel
- Auto: Motorsport/Exige S1
- Locatie: Grens gebied, Nederland.
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Ts : ik snap de keuze heel goed. Probleem is dat vermogen erg snel wend en je altijd meer wil
Heb dat helaas al diverse malen mogen ondervinden.
Vince : downforce/minder lift en de extra ruimte voor motorkoeling.

Heb dat helaas al diverse malen mogen ondervinden.
Vince : downforce/minder lift en de extra ruimte voor motorkoeling.