co-driver schreef:Dat 'article' in The CAR CONNECTION is even 'officieel' als de inbreng van onze vrienden / forum-leden .
In AutoCar is er iets véél concreter te lezen , of het voor de echte Lotus fans in de goeie richting evolueerd zal de nabije toekomst uit wijzen
Lotus Reveals radical new direction
http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/250659/
Als onze webmaster dit belangrijk bericht in onze 'moedertaal' zou willen vertalen A.U.B. .
Zodat we geen 'hot-patato' nodig hebben om deze ,voor de echte Lotus Fanatics , nogal 'verschiet-achtige'

tekst te kunnen begrijpen

oei ... hier schrik ik wel van, alhoewel ...
(als je alle puzzelstukjes van de voorbije maanden bijeen legt)
Hopelijk houden ze de Elise/Exige toch in het gamma als speelgoed & track toys, maar ik vrees ervoor dat 'het echte rijden' helemaal zal verdwijnen als ze in het Porsche / Ferrari / Aston Martin segment stappen.
Mooiste vergelijk is met een BMW M3 of 911 ... premium & prachtige klasbakken, über snel ... maar vooral niet genoeg rijplezier. Ja, het enige rij plezier dat je daarmee hebt is "het zogoed als elke tegenstander stof laat eten bij een stoplichtsprintje", maar daar houd het dan ook op.
Een Ferrari maakt bij mij echt iets los, ik kan er uren naar kijken én het geluid van een jaren '90 Ferrari is om kippevel van te krijgen... echter ALS je al Lotus hebt gereden dan is die Ferrari "trash" wat betreft baanligging en rij beleving. Het enige wat Ferrari als grote pro heeft is zijn (exotische) uitstraling, zijn vermogen en vooral zijn lekkere geluid. Ik zou een Ferrari kopen als hebbeding, maar nog steeds nadat een Lotus als rijdersding in mijn garage staat...
Met deze nieuwe richting zal Lotus pakken klanten verliezen, hopelijk maken ze de goeie keuze en zullen ze meer nieuwe klanten voor hun premium luxebakken winnen dan het verlies van de pure-rijders-klanten.
Doet me dan eigenlijk nadenken ... welk alternatief hebben we als Lotus geen pure sportwagens meer zal maken? Ariel Atom? Caterham/Westfield/Donkervoort Seven? Ultima (duurder)? ...