Hallo,
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen beide ?
Pro/contra's voor de ene of de andere ?
Dacht eerst op mijn Elise S2 een Hurricane te laten plaatsen maar heb toch al verschillende positieve reakties gehoord van de Piper !
Wat denken jullie hiervan ?
Bedankt,
Marc.
Verschil tussen Piper admission en Hurricane
- marky_mark_98
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:43
- Naam: Marc
- Auto: Elise MK2 S
- Locatie: Braine-l'Alleud
- marky_mark_98
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:43
- Naam: Marc
- Auto: Elise MK2 S
- Locatie: Braine-l'Alleud
- Witse
- Berichten: 76
- Lid geworden op: 04 sep 2009, 18:39
- Auto: Elise S2
- Locatie: Meise - Vlaams-Brabant
Re: Verschil tussen Piper admission en Hurricane
Heb geen ervaring met Piper maar denk wel dat het degelijk is. Ik kan u wel zeggen dat ik op mijn wagen een Hurricane heb steken en ben er zeer tevreden over. Wel oppassen want door het diepere geluid tijdens de acceleratie word je uitgenodigd om het gaspedaal sneller en dieper in te drukken 

- bartvdb
- Berichten: 881
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 13:38
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
- Locatie: Adinkerke
Re: Verschil tussen Piper admission en Hurricane
heb zelf hurricane en ben zeer tevreden; zalig geluid . groeten van bart
- YvoTuk
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 19 dec 2008, 23:14
- Naam: Yvo Tuk
- Auto: Elise S1/Evora
- Locatie: Moordrecht
- Contacteer:
Re: Verschil tussen Piper admission en Hurricane
ik heb de Hurricane kit jaren geleden ontwikkeld. Daarbij heb ik zeer bewust gekozen voor een katoen filter.
De reden is dat een katoen filter -ook als het een keer niet heel goed onderhouden wordt- altijd zijn werk blijft doen: filteren.
Een foam filter heeft weliswaar een lagere luchtweerstand in aanvang, maar het grote nadeel is dat deze dingen goed onderhouden moeten worden. Doe je dat niet, dan zal een foamfilter verbrokkelen en blijft er uiteindelijk geen filter meer over (de motor 'eet het filter op'). Alle stof en vuil komt dan de motor in.
Omdat beide systemen een 'cold air box' zijn wordt lucht aangezogen en via een 'doos' door het filter heen geleid. Je ziet het filter dus niet; dat zorgt ervoor dat mensen het vergeten met als resultaat dat het ook nog wel eens vergeten wordt in het onderhoud.
Piper en ITG maken gebruik van foam filters.
Verder zijn er geen feitelijke verschillen, in performance zal je niets kunnen vinden.
De reden is dat een katoen filter -ook als het een keer niet heel goed onderhouden wordt- altijd zijn werk blijft doen: filteren.
Een foam filter heeft weliswaar een lagere luchtweerstand in aanvang, maar het grote nadeel is dat deze dingen goed onderhouden moeten worden. Doe je dat niet, dan zal een foamfilter verbrokkelen en blijft er uiteindelijk geen filter meer over (de motor 'eet het filter op'). Alle stof en vuil komt dan de motor in.
Omdat beide systemen een 'cold air box' zijn wordt lucht aangezogen en via een 'doos' door het filter heen geleid. Je ziet het filter dus niet; dat zorgt ervoor dat mensen het vergeten met als resultaat dat het ook nog wel eens vergeten wordt in het onderhoud.
Piper en ITG maken gebruik van foam filters.
Verder zijn er geen feitelijke verschillen, in performance zal je niets kunnen vinden.
- Hendrik
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 03 aug 2009, 12:34
- Naam: Hendrik
- Auto: Elise MK1
Re: Verschil tussen Piper admission en Hurricane
Volledig mee akkoord!!!Witse schreef:Heb geen ervaring met Piper maar denk wel dat het degelijk is. Ik kan u wel zeggen dat ik op mijn wagen een Hurricane heb steken en ben er zeer tevreden over. Wel oppassen want door het diepere geluid tijdens de acceleratie word je uitgenodigd om het gaspedaal sneller en dieper in te drukken

- FastEleven
- Berichten: 1925
- Lid geworden op: 29 jan 2009, 11:38
- Naam: Erik
- Auto: 2-11 + Cup 250
- Locatie: België-Brasschaat
Re: Verschil tussen Piper admission en Hurricane
Kijk eens hier :
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=21&t=2418
http://www.lotusforum.be/viewtopic.php?f=21&t=2418
My ex 1962 Westfield 'Lotus' Eleven on track

