jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
- jokke_vlo
- Auto: Exige Cup 2xx (2010)
Re: jokke_vlo's Lotus Exige CUP260
Vorige week met een hele bende (12 wagens) gaan rijden in de ardennen. Was een leuke belevenis met prachtige en rustige wegen.
Hierbij een filmpje....
password= afardennen
http://www.vimeo.com/12423228
Ook enkele foto's van die dag....
Nu dinsdag circuitdagje, zal ook is wat op film zetten.
Hierbij een filmpje....
password= afardennen
Ook enkele foto's van die dag....
- bartvdb
- Naam: Bart
- Auto: Elise S 2008
Mooi ik hou van filmpjes en foto's op 't forum. Merci voor de moeite om deze te delen met ons . Ps kijk ook eens op het horloge topic hier op 't forum . groeten van bart
- bAAx
- Auto: 1.6 elise
nice pix!jokke_vlo schreef: password= afardennen
ben benieuwd naar je circuitfilmpje!
ik zie je wel inhouden op de slechtere wegen: dat kan je dus echt oplossen met je Öhlins! dan heb je overal plezier

Obviously, youre not a golfer
- jokke_vlo
De dempers stonden op road, morgen terug op circuut. De straat lag slecht hoor ben er een stuk van mijn voorste nummerplaat kwijtgespeeld daar zullen die dempers niks aan doen. Onderschat wel de snelheid nietbAAx schreef:nice pix!jokke_vlo schreef: password= afardennen
ben benieuwd naar je circuitfilmpje!
ik zie je wel inhouden op de slechtere wegen: dat kan je dus echt oplossen met je Öhlins! dan heb je overal plezier

- bAAx
Tis maar dat het mijn ervaring is dat "road" te hard is voor de gemiddelde belgische weg...de wagen gaat stuiteren en dus moet je inhouden..ik kan nu met enkele kliks zachter redelijk full on over geaccidenteerde banen..jokke_vlo schreef: De dempers stonden op road, morgen terug op circuut. De straat lag slecht hoor ben er een stuk van mijn voorste nummerplaat kwijtgespeeld daar zullen die dempers niks aan doen. Onderschat wel de snelheid niethier zitten paar getuigen
Nummerplaat idd onafhankelijk van de dempers

- jokke_vlo
Zal het is proberen, nog zachter. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met hard vooraan (circuit) en road achteraan.bAAx schreef:Tis maar dat het mijn ervaring is dat "road" te hard is voor de gemiddelde belgische weg...de wagen gaat stuiteren en dus moet je inhouden..ik kan nu met enkele kliks zachter redelijk full on over geaccidenteerde banen..jokke_vlo schreef: De dempers stonden op road, morgen terug op circuut. De straat lag slecht hoor ben er een stuk van mijn voorste nummerplaat kwijtgespeeld daar zullen die dempers niks aan doen. Onderschat wel de snelheid niethier zitten paar getuigen
Nummerplaat idd onafhankelijk van de dempersWelke hoogte staat de auto vooraan? 13cm?
Kan je het ondersturend karakter mee opvangen.
- bAAx
ik ga dat ook eens testen ziejokke_vlo schreef:
Zal het is proberen, nog zachter. Persoonlijk heb ik goede ervaringen met hard vooraan (circuit) en road achteraan.
Kan je het ondersturend karakter mee opvangen.

Ik herinner me we wel dat ik me (in mn korte tijd) met de exige goed in mn vel voelde met "race" voor en achter, wegens beste gevoel voor de voorkant.. maar toen lag de focus, zoals bij nu jou waarschijnlijk, eerder "on track", met de settings voor de weg als een "extensie" van de sensaties die je kon bereiken op circuit (dus een compromis in de richting van trackwork, waarbij ik het me eigenlijk niet aantrok wat de wagen deed op slechte asfalt, dat nam ik erbij).De exige was tenslotte voor track, de evo voor de baan (en die laatste staat maximaal soepen voor oneffenheden). Nu dat de elise OOK enkel voor de openbare weg gebruikt wordt, (en voor passagiers!) ligt bij mij het verhaal anders dan voor jou denk ik, en merk ik dat ik een basis setup ben gaan zoeken die de andere focus weerspiegelt: de setup van de elise trekt een beetje op wat de sensaties (en het effect) zijn in de evo, en nu zijn ALLE binnenbanen terug een speeltuin (vroeger had ik maar één route door de ardennen: met gladde asfalt

Welk onderstuur bedoel je bvb. trouwens.. bij het insturen of op de gas IN de bocht?

- jokke_vlo
Onderstuur op gas kan je perfect opvangen door juist te remmen en juist gas te geven, zo krijg je met wat oefening de wagen, op circuit, mooi in licht overstuur (kont zetten).
Het onderstuur is eerder bij het insturen waarbij je redelijk fel op de rem bent geweest (druk op de vooras).
De auto is van nature onderstuurt, je moet dus als rijder zelf wat het overstuur veroorzaken.
Dat is mijn ervaring, die ik spijtig genoeg pas heb, na een paar afgestrafte fouten
.
Het onderstuur is eerder bij het insturen waarbij je redelijk fel op de rem bent geweest (druk op de vooras).
De auto is van nature onderstuurt, je moet dus als rijder zelf wat het overstuur veroorzaken.
Dat is mijn ervaring, die ik spijtig genoeg pas heb, na een paar afgestrafte fouten

- bAAx
- jokke_vlo
Vandaag dagje in Mettet gezeten, redelijk wat Lotusjes.
Beetje coaching gehad van een redelijke chauffeur
Ferrari 458 Italia? bwah
GT car on slicks? bwah.
Voor alle duidelijkheid was het wel mijn auto maar niet ik als chauffeur hier.
Maar het toont wel wat zo een exige aankan....
Ik heb ze wel een paar keer genepen.....
Beetje coaching gehad van een redelijke chauffeur

Ferrari 458 Italia? bwah
GT car on slicks? bwah.
Voor alle duidelijkheid was het wel mijn auto maar niet ik als chauffeur hier.
Maar het toont wel wat zo een exige aankan....
Ik heb ze wel een paar keer genepen.....